Forrás: atlatszo.hu
Egy kis étteremben vagyok munkatársaimmal együtt, a most nyugdíjba vonult kollégámat búcsúztatjuk. A hangulat alakulóban van. A pincérfiút várjuk, hogy koccinthassunk, mert egy Unicumot elfelejtett kihozni. Már harmadjára szólunk neki. Szórakozott, mint egy professzor és ügyetlen. Eddig két poharat és egy tányért ejtett a földre. Az egyik pohár, akár egy pingpong labda, pattogott a földön. Elképedve néztük, de nem tört el.
Aztán csak megérkezik az Unicum. Friss nyugdíjas kollégám tósztot mond. Meglepően jót, meghatót és őszintét. Aztán egymás után a többiek is szólnak néhány méltató szót. Ezekután mindenki diskurzusba kezd a közelében ülő munkatársával. Én egy anekdotát hallgatok éppen, amikor beszédfoszlányokra leszek figyelmes, a hátam mögül jönnek a hangok.
– ...hőzöngő csürhék voltak. Bőgtek, de nem mondtak semmi lényegeset. ...fognék egy puskát, és egymás után lőném őket. Kacsavadászat, hehehe!
„Miről beszélnek ezek?”
– ...előre megszervezett balhé volt. A Facebookon hírdették meg...
– Dehogyis! - Vág közbe egy nyers férfihang. – Amerikából szervezték, ez Soros akciója volt. Mit gondolsz? Ezek mind Soros-bérencek voltak. A nagy része taknyos diák! Mi a szart tudnak ezek az életről? Teletömték a fejüket mocsokkal! Kirúgnám mind a tüntetésen részt vett kölyköt a főiskoláról, egyetemről, hogy a lábuk nem érné a földet! Nagyon helyes, hogy a CEUT kiűzték innen! Az egy Soros-képző volt!
– Ja, jól mondod! Ezek csak hazudnak és hergelnek! Viperával adnék nekik, höhöhö!
„Kik ezek a taplók? Szóról szóra a kormány-médiumok szövegét nyomatják. Neeem, ez nem lehet! Ezek csak baromkodnak.” És nem! Ugyanebben a stílusban, fröcsögve, sorosozva folytatják. „Ezek valóban komolyan gondolják, amiket mondanak!”
Az egyik kollegám mond valamit, de nem értem, mit, annyira a hátam mögötti beszélgetésre koncentrálok. Kíváncsi vagyok, hogyan néz ki a Fidesz-párti asztaltársaság. Magamban ki is alakul egy kép róluk.
Aztán csak nem bírom ki és hátrafordulok.
Egyáltalán nem hasonlítanak a bennem kialakult képre. Végtelenül egyszerű emberek, kopottas, elhanyagolt öltözetben. A szószóló egy foghíjas, tagbaszakadt, ócska farmerkabátos, harmincvalahány éves fickó. A kontrázó egy piros tréningruhás, hatvanas férfi. Mellette a felesége ül, egy ízléstelenruhás, lenőtt hajú ötvenes nő. A társaság többi tagja, három harmincas pár semmilyen öltözetben.
Közben kihozza a pincérfiú a húsos tálat és a köreteket. Segítenünk kell neki, hogy le tudja rakni az asztalra. Mindenki szed magának. Örülök, hogy megérkezett, így evés közben tovább tudom hallgatni a számomra megdöbbentő beszélgetést. Magyar kuriózum.
A tévé székházánál lezajlott tüntetést elemezik ki és az épület belsejébe bejutott ellenzéki képviselőkről mondanak nyomdafestéket nem tűrő véleményeket.
Forrás: www.atv.hu
– Megrendelésre ment a csürhe a tévéhez... Minden csak színjáték volt, höhöhö! Az a hasalás a földön, a lépcsőre felmászás! Hülye, megjátszós banda! Én rájuk basztam volna a seggükre egy tüzes vasalóval... Seggrepacsi, höhöhö! A diákok pedig csak a buli miatt mentek oda. Azt sem tudták, merre, mennyi.... Filmet vetítettek a tévé falára, hogy ne unatkozzanak...
„Nem hiszem el! Ezek nagyon sötétek!” Annyira kiakadok az elferdített esemény-kommentáláson, hogy teljesen kiesem a társalgásból.
És csak mondják és mondják, fröcsögnek. Át-átnézegetek hozzájuk. Inkább hangembereknek tűnnek, mint érdemi cselekvőknek. Hátborzongató, ahogy beszélgetnek. „Ilyen nincs!”
Főnökünk megkocogtatja a poharát és egy rövid beszédet mond. Utána átadja közös ajándékainkat a friss nyugdíjasnak. Egy idő után teljesen megfeledkezem a hátam mögött politizáló csoportról.
Mikor az italok hatására tetőfokára hág társaságunk hangulata és meglódul a beszélőkénk, nálunk is elkezdődik a politizálás. Nem éppen dicsérjük Orbánt és a fideszes kormányt és tevékenységeit, ám az ellenzék is kap a jóból, hogy miért nem tudtak a választások előtt ennyire összhangban lenni, mint mostanság vannak.
Hirtelen eszembe jut a hátam mögötti asztaltársaság, és kíváncsian hátra fordulok. Sajnos elmentek már, pedig milyen jó lett volna, ha hallják a diskurzusunkat! Nagyon kíváncsi lettem volna az ábrázatukra. Azon gondolkodom, milyen érdekes, mi is ugyanúgy politizálunk, mint pár órával ezelőtt amazok, ám nálunk az elfogyasztott alkohol ellenére sincsen szó agresszióról, vipera használatáról, gunyoros fideszellenes megjegyzésről, csupán mindenki elmondja a véleményét a másik pártról és a tényekről és megvitatjuk a magyarországi helyzetet.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Homo fideszbirkusz 2019.01.17. 09:11:52
És tényleg így van: pont ezek a semmire nem vitt cselédlények azok, akik állandóan azzal jönnek, hogy a fiatalok semmit nem tudnak az életről, jól meg kéne őket arra tanítani, hogy olynak legyenek mint ők.
Na de könyörgöm: ki az a hülye aki olyanná akar lenni mint a Homo Fideszbirkusz?
horvathviteztamas 2019.01.17. 09:14:21
Az emberi sötétséget nem politikai, vallási vagy nemzeti hovatartozás kérdése. Sok idiótával találkoztam már, mégsem gondolom, hogy a máshová szavazok mind félkegyelműek. Agyatlan barmok sajnos nőnek mint a gaz. Legyünk okosabbak, ez a feladat. Nehéz lesz, de valahogy meg kellene oldani.
horvathviteztamas 2019.01.17. 09:19:09
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.17. 09:19:11
orbántrollirtó 2019.01.17. 09:24:17
horvathviteztamas 2019.01.17. 09:26:56
rallus 2019.01.17. 09:31:41
Nem is nektek kellett, hogy eszetekbe jusson...Arra ott voltak a szakembereitek...
egyinges 2019.01.17. 09:43:50
Ettől függetlenül ellenzéki szimpatizánsok között is vannak suttyó emberek, csak sokkal kevesebben, mint a komcsi oldalon.
nnnnnnnn 2019.01.17. 09:57:24
exterminador 2019.01.17. 09:58:34
exterminador 2019.01.17. 09:59:57
www.youtube.com/watch?v=atMMysP90Ko
www.youtube.com/watch?v=omG7wj4u6K4
Nem leszünk gyarmat ! 2019.01.17. 10:03:23
csobi2011 2019.01.17. 10:15:40
Harari 2019.01.17. 10:17:43
2019.01.17. 10:19:19
Mindkét oldalon vannak könnyen befolyásolható egyének.
A posztolónak írom, hogy a fönt említett társaság pont olyan emberekből áll, akik egy nehezebb gazdasági helyzetben a szemétláda Hadházy szólamokat egyik napról a másikra mocskos fidesz és Orbán takarodja cserélik.
Ez a réteg ~ 1 millió szavazót tehet ki. Amennyiben a gazdasági helyzet olyan lesz, hogy hatást gyakorol erre a rétegre, nincs az a kormánypropaganda, - költhetnek akár évi 500 milliárdot is rá, amely meg tudja majd győzni ezt a réteget, hogy jobban élnek.
Akkor és csak akkor vége lesz a fidesz királyságának.
Aztán de már ezzel párhuzamosan jönnek a NER üdvöskéi, akik szintén a kevesebb pénz miatt, vagy a konc miatt, de egyre jobban kiábrándulnak, majd hitüket vesztik. Nem lesz pénz, nem tudják fenntartani az egzisztenciát, amihez hozzászoktak az elmúlt X éveben.
Persze közülük kerülnek majd ki azok is, akik utólag magyarázkodnak majd, Tudod, hogy volt Feri! Csak pénzt akartam keresni, mi se szerettük őket. Így meg könnyen lehetett pár év alatt százmilliókat keresni.
Utoljára az ideologisták maradnak. Róluk nehéz beszélni. Mert sajnos őket nem lehet józan paraszti ésszel, érvekkel meggyőzni. Ha Gyurcsány vagy Orbán vagy bárki, akit ilyen alapon követnek gyerekeket erőszakolna majd ölne meg a Kossuth téren akkor is követnék. Mindhalálig.
Ez a saját belső világuk összeomlásával függhet össze. Mint ha az Isten hívő szembesülne azzal, hogy nincs Isten. Ettől meg mindenki retteg.
A belevetett hit szembekerülése a hiábavalósággal a lélek gyilkosa, amivel senki nem akar szembenézni!
Szóval szép a mostani ellenállás, összefogás. Kell is mert sokkal nagyobb hatása lesz akkor, ha bekövetkezik egy gazdasági fordulat. Ha pedig nem, akkor meg úgy is mindegy. Ezt üzenem a kormánypártiaknak. Azaz, ameddig megy ez a látszatgazdaság, meg az emberek viszonylag eltengődnek, nincs miért aggódniuk.
Még egy gondolat.
Amit jó pár ember, még akár Pityinger Lacika is érthetetlen módon felvázol, hogy valamiféle pozitív attitűd meg cél kell, ami megdönti a fideszt, az szerintem baromság.
Ugyanis pontosan látszik, hogy nem lehet tömegeket állítani pozitív gondolkodás mellé (ez most ránk jellemző nem minden ország polgáraira).
Ez evolúciós folyamat eredménye és a mi társadalom berendezkedésünkből táplálkozik. Biztos sokan már rájöttek, ez a félelem. Ezt a félelmet pedig nagyon könnyű előállítani, mert belénk van kódolva.
Kitől lehet félni, nem kronológiai sorrend bár az is lehetne.
Oroszok, a dekadens nyugat, megint oroszok, Brüsszel, Soros, Gyurcsány, szélsőjobb, nácik, Orbán?
Ugye milyen könnyű félni. Hát ne féljetek!
CleanYourRoom 2019.01.17. 10:22:16
Kivlov 2019.01.17. 10:30:26
Itt a lényeg. Amíg az ellenzéki "szavazó" felháborodik azon, hogy valaki fideszes, addig a 2/3 garantált. :D
Amúgy meg aki elégedetlen orbival, az kitől vár jobbat, és milyen alapon?
(Az "ettől bárki jobb" nem opció!)
midnightcoder2 2019.01.17. 10:34:13
CleanYourRoom 2019.01.17. 10:35:39
Végül csak helyreáll a blogger világképe, még egy kis gyáva vágyvezérelt álmodozás is belefér a végére, óh, bárcsak azok az elvetemült agyhalott jobbosak hallhatták volna, hogy hogyan politizál a morálisan felsőbbrendű liberális jólgondolkodók csoportja, biztos elszégyellték volna magukat az undorító nézeteikkel és vulgáris stílusukkal...
Libsik, sose változzatok!
midnightcoder2 2019.01.17. 10:37:02
Minden ballib bérretteg 2019.01.17. 10:40:19
Hát hol van egy országos geci kampányhoz képest kultúrában he ?
Minden ballib bérretteg 2019.01.17. 10:41:46
A valóság az , hogy minden szegmensben, társadalmi csoportban magasan vezet a Fidesz.
Az értelmiség körében 1-2 %-al kevsébé, mint mondjuk az érettségivel rendelkezők körében.
De a ballib balfaszookat mindenki kerüli, mint a leprást.
Kivlov 2019.01.17. 10:42:38
"De a ballib balfaszookat mindenki kerüli, mint a leprást. "
Más meg nincs a kínálatban, csak ballerek, balabbik, meg újZS-k.
teéjesenmindegy 2019.01.17. 10:53:27
Milyen cég vagytok, hogy egy Kisrabló szintű késdobálóba jártok nyugdíjast búcsúztatni?
Homo fideszbirkusz 2019.01.17. 11:48:16
benézted a házszámot te mélysötét orbán cseléd. Veled ellentétben én igenis elértem elég sokat az életben (kereset, ingatlan, család, utazás, gyereknek pénzügyi alap), legfökképp azáltal, hogy veled ellentétben nem loptam a napot, meg nem arra haszaltam a szabadidömet hogy a hülyék és lúzerek után menjek, meg azokhoz igazítsam az életem.
Te egy semmire nem vitt lúzer vagy, rólad szól a blog, az életben meg tömegével látom a fajtádat. A höbörgésetek foka és az életetek eredményi nálatok rendre fordítottan arányosak.
Ja és még egy te nagyonhülyegyerek: nincsen semmilyen pártocskám, és ráadásul nálam nem az a jólét és boldogság mértékegysége, hogy négyévenként egy napon nyer-e az a párt, amelyikre az X-et húztam. Nálad meg max. csak ennyi az öröm, négyévente egy darab nap, aztán a NER már nyom is lefele a cselédi sorba és nényévig szopod a rendszert. Meg nyolc évig. meg egész életedre.
Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2019.01.17. 11:49:47
DE VAN!!!! MKKP egy menekülő út, hogy ne a 2006-os szemkilövető ártányokra vagy a ma országló enyveskezű tolvajokra kelljen szavazni :-)
Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2019.01.17. 11:54:04
Azért ez jópofa, a semmire nem vitt lúzerek, akikről a blog szól ....
Hát, ez azért minősíti a blogírót :-)
Mert ugye róla szól, az Ő SZEMÉLYES tapasztalatairól, egy ócska csehóban, ahol jól megfér egymás mellett a lepukkant fideszproli, és az ellenzéki értelmiség :-)
Kivlov 2019.01.17. 11:55:44
Jogos! Az egyetlen épkézláb ellenzéki párt jelenleg.
Homo fideszbirkusz 2019.01.17. 11:59:59
A valóság az, amit ti Homo Fideszbirkusz cselédnépek is tudtok, hogy a fidesz a társadalom legostobább rétegeiben tarol. Egy falusi hatosztályos parasztasszony pont olyan mélysötét mint a városi egyetemi tanár, aki ugyanúgy beszopja, hogy egy amerikai nyugger brutális támadást indít minden nap Orbán Viktor ellen, és hogy kontinesnyi migránst akar betelepíteni Európaba, mert neki ebböl aztán haszna lesz! És ezt meg is teszi, mert neki hatalma van irányítani az EU-t, meg az ENSZ-t, meg mindenkit.
Hát igen, ez a mélysötétség nem foglalkozás specifikus. Hanem magyar specifikus. A világon nincs még annyi idióta, aki felnöttként minden gyerekmesét beszopó, a boszorkányoktól a háttérhatalmi világuralomig mindent elhivö idiótája, mint a magyarok. Ezért is van Orbánnak könnyü dolga, mert ahol milliószámra teremnek ezek a primitív agyú lények, ott könnyü ezeket összefogdosni és a gerjesztett bérretegéssel uralkodni rajtatok.
N. Barbie 2019.01.17. 12:01:46
Az mar meg sem lep egyebkent, hogy fel sem fogtad mirol szolt a poszt, segitek. Nem arrol hogy a posztolo felhaborodott azon, hogy fideszes, hanem arrol szolt, hogy az atlaghulyefidesznyikek hogy is beszelnek egymas kozott, hogy hergelik egymast a propagandamediabol hallottakkal.
Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2019.01.17. 12:06:05
Hát, azért arra ne vegyél mérget, hogy neki miből lesz profitja... Egy olyan emberről beszélsz, akinek volt elég hatalma és pénze arra, hogy bedöntse az Angol Fontot 1992 szeptemberében.
Soha nem tudhatod, hogy egy spekuláns mi mindent hajlandó megtenni a profitért...
Ki tudja mibe fektetett, lehet, hogy "halal" vágóhidakat vett olcsón....
Populista Pista 2019.01.17. 12:15:39
Jakab.gipsz 2019.01.17. 12:18:03
N. Barbie 2019.01.17. 12:18:29
Gondolom nem tunt meg fel, ha mar taborfenntartas, hogy viktorod 9. eve leszarja a partnelkulieket meg a nem ra szavazokat. Ezert nem nyilatkozik nem lakajmedianak . O mar senkit nem akar meggyozni. Mert sajat magat is meglepve, van 2 millio idiota agyhalott, onallo gondolkodasra keptelen szektasa, akik minden hazudozasat, propagandajat csont nelkul beszopjak. Akiknek minden, kevesbe banankoztarsasag orszagban vezetok fejebe kerulo ugyre eleg annyi magyarazatnak/valasznak, hogy soros vagy busszel.
Par napja volt cikk, hogy nyilatkozott az egyik, a soros propagandat a fidesznek kitalalo ceg embere. Meg magukat is meglepte mekkora sikere volt/van egy ilyen egysejtu barmoknak kitalalt idetlensegnek. Elmondta, amit gondolkodni tudo (ertsd nem fideszes) eddig is tudott, hogy a sorosozas egy kitalalt termek, egy mediahadjarat, eltereles, eledel a valakit mindig gyulolni akaroknak.
Es ennyire egyszeruek vagytok, hogy 9. eve bedoltok egy ilyen ostoba idiotaknak kitalalt elterelo maszlagnak.
Mert az biztos nem legendarium, hogy mindenki, aki nem csapol viktornak, az sorosberencbrusszelista. Ja, de.
Nagykörúton túli magyar 2019.01.17. 12:25:01
"Jogos! Az egyetlen épkézláb ellenzéki párt jelenleg."
Ez az, amelyik plakátokra kunyerált?
Ja igen, az.
Kivlov 2019.01.17. 12:28:42
Plakátokra is. :D
Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2019.01.17. 12:29:48
Ja igen, az. ... "
Így van, nem az államkasszából nyúlták le ... és nem a háttérből Puch László-módra finanszírozták... , hanem közadakozásból...
Ahogy sok minden mást is...
Kivlov 2019.01.17. 12:30:55
Ez nem önmentegetés, hanem tény, b+.
És amíg nem fogjátok fel, hogy alternatíva hiányában még egy darabig marad viktor, addig feleslegesen sírtok. Észre kéne vennetek végre a valóságot, hogy bármilyen sz*r is viktor, az még mindig nagyságrendekkel jobb, mint a többi lehetőség!
És egy választáson nem az a kérdés, hogy kit nem akarunk, hanem, hogy kit akarunk.
Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2019.01.17. 12:32:08
Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2019.01.17. 12:33:56
2019.01.17. 12:36:18
Az a csávó nem, hogy összeesküdni, már menni meg beszélni se bír.
De igen. Gondolom tök valós veszély, hogy Soros György akinek lehet két-három éve hátra egymilliárd szirt akar betelepíteni Európába. Igen, ez tényleg hihető. Ez egy jó terv.
És nem vicces mert ezek szerint tényleg van olyan ember aki ezt elhiszi. Na ez a félelmetes, meg a veszélyes meg a felháborító.
Na de most komolyan felmerült bennem egy kérdés.
Ha tényleg úgy van, hogy az ellenzéki politikusok és pártok teljesen bénák. Akkor mit kerestek itt, vagy bárhol máshol, ahol egy rendszerrel szemben megfogalmazott kritikus hang hallatszik, rögtön csoportosan jöttök és mondjátok. És véletlenül pont a propagandát mondjátok vissza szóról-szóra mindannyian?
Tegyük fel, - bár nem hiszem, hogy tisztán elkötelezettségből csináljátok.
Akkor egyetlen egy valós választ kérek, hogy miért? Mi az értelme?
A baromságokra nem vagyok kíváncsi, most a nyilvánvaló hazugságokon ne menjünk végig 600 hozzászóláson keresztül.
Szóval, ha annyit kérhetek a következők maradjanak ki?
- jól szórakozok (mert akkor beteg vagy)
- elmondom a véleményem (ez propaganda, nem magánvélemény, vagy furcsa, hogy mindig 100%-ban megegyezik az esti M1 híradó szakértői véleményével)
N. Barbie 2019.01.17. 12:44:22
Ja, vagy a masik tobbszor hangoztatott dumad, hogy nojon fel a semmibol egy uj part es akkor majd azokra orommel szavaz a fidesszektas. Na ez is nagyon konnyu kibuvo, mikor te is nagyon jol tudod, hogy erre a mai feldiktaturaban esely sincs. Ahol mar meglevo, eleg nagy partokat tipor el a fideszed, buntettet szarra kezivezerelt allami szervekkel. ott majd a semmibol kino valami a nullarol. Hogyne.
Szoval kenyelmesen varod a lehetetlent, mert addig is van onfelmentesed tolvaj tehetsegtelen senkihaziakra szavazni.
Kivlov 2019.01.17. 12:48:13
Nem érted. :D
Nem a fideszesnek kéne az új pártra szavazni, hanem a többi zombinak!
Legalábbis ha úgy van, ahogy állítjátok, hogy a többség nem ezt akarja.
Aki a fideszre szavaz, annak ez jó. A miért lényegtelen.
Azon kéne elgondolkodni már vagy 8-10 éve, hogy miért van több, mint 1M ember, aki inkább nem megy el, de akkor sem szavaz a mostani ellenzékre, mert még neki is jobb, ha marad orbán, mint az ha visszatérne Ferkó!!!
Kivlov 2019.01.17. 12:48:57
"...hogy lenne mas valasztas..."
Nekem nem lenne. Mert Zs-kra meg vörösökre elvből enm szavazok. A jobbik meg már rég nem nemzeti párt.
Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2019.01.17. 12:50:09
" ... Az a csávó nem, hogy összeesküdni, már menni meg beszélni se bír.
De igen. Gondolom tök valós veszély, hogy Soros György akinek lehet két-három éve hátra egymilliárd szirt akar betelepíteni Európába. Igen, ez tényleg hihető. Ez egy jó terv. ... "
Ahhoz képest, hogy neki semmi köze ehhez a dologhoz, meg hogy haldoklik, és a halálán van... szóval ahhoz képest eléggé aktívan haverkodik az EU vezetés liberálfasiszta részlegével... rendszeresen látogatja őket Brüsszelben.... szóval elég aktívan haldoklik.... :-)
Hogy a kérdésedre is válaszoljak: Az hogy neked nem tetszik amit írok, nem jelenti azt, hogy bárkinek a megbízásából teszem, és ha alaposan átnézed, amiket leírok, rájöhetsz, hogy nem vagyok a Csuti Napóleon híve, de vannak dolgok, amiben egyetértek velük. És akármilyen beteg is vagyok, jól szórakozok, amikor sikerül hisztizésig kiborítani a 2006-os ártány, kurcsányita vagy maszopita bagázst, és az is örömömre szolgál, ha O1G híveitoporzékolnak, amikor a fejükre olvasom, hogy Lölő úr egy stróman, és a keresztapa maga a Csuti 'Bonsai' Duce.
De amúgy nem haragszok se rád, se más bevándorláshívőre, csak nem értek veletek egyet....
Ja, és nyugodtan nácizzál le, lepereg rólam, a liberálfasiszták elkoptatták a dolog élét, mert mindenki náci, aki nem ért velük egyet!
N. Barbie 2019.01.17. 13:02:55
Mindig is volt, minden orszagban, eleg jelentos nem szavazo. Mert nem erdekli ki van kormanyon. Tehat egy ujabb lehetetlenseg elvarasa, mint kibuvo, hogy hat menjenek el a politikailag inaktivak szavazni. Amig nem mennek, addig minden rendben van. Aha.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2019.01.17. 13:04:52
Mind a baloldali, mind a jobboldali gonzó újságírásnak megvan a maga közönsége. A 444, a 888 és a szeretlekmagyarorszag.hu egyformán rendelkezik olyan rajongótáborral, ami nem lát túl az ott megjelenő szélsőséges véleményeken, és a kommentekben azt fokozza. Szeretnék abban hinni, hogy mi nem ezeken a felületeken vagyunk, így egyik oldal itteni rajongói sem azon a szinten vannak.
De Orbán Viktor a szavazótábor többségét nem azok adják, akik RÁ szavaznak, az ő médiájára hallgatnak és benne vannak ezekben a véleménybuborékokban, hanem azok akik az ellenzék ellen szavaznak, és ezt az utóbbi kört, ami minden kutatás szerint többször cserélődött nem a FIDESZ vagy a kormányközeli média győzte meg arról, hogy inkább a FIDESZ, mint az ellenzék, hanem ezt a meggyőződést 99%-ban az ellenzék építette fel.
Több baloldali jár szörnyülködni, katasztrofaturistáskodni az Origora, a 888-ra, mint ahány FIDESZes tájékozódni. Piszok sok FIDESZ szavazó Indexet, 444-et olvas. Csak éppen nem hiszi el vakon amit olvas, hanem ellenőriz. És az ellenzék jelentős részének van pár olyan állítása, amire politikai programot épít, és amiről az is kiderült, hogy hazugság. Ráadásul születési alapon megkülönböztető, előítéletes, rosszindulatú hazugság. És van egy olyan véleményünk, hogy ilyenre programot építő politikai csoportra nem szavazunk, ezzel szemben viszont akár a "rablógyilkosok pártjára is".
És persze sok politikai termék, így a sorosozás, brüsszelezés is csak politikai termék, üres szólam, csakhogy ennek az üres szólamnak nem más az üzenetet, mint a protest szavazónak felvillantani egy-egy olyan kulcsszót, ami emlékezteti, hogy mi ellen tiltakozva szavaz a FIDESZre. Mivel ez a csoport kellően heterogén, és sokféle indoka van az ilyen szavazásnak a konkrét emberi jogi megfontolásoktól az egyszerű sértettségen át a konteókig, ezért nem lehet érvényes tartalommal a protest szavazók élére állni, de lehet kulcsszavakkal emlékeztetni a szavazókat.
Azaz a FIDESZ kommunikációs paneljei semmi mást nem szolgálnak, mint azt, hogy eszünkbe juttassanak olyan személyeket, csoportokat, szervezeteket, akik a számunkra végtelenül elfogadhatatlan politikai irányt jelképezik. Amíg a FIDESZ bármely disznósága csak felfogható mértékben rossz, az éppen eszünkbe jutó irány pedig felfoghatatlanul, addig a FIDESZre fogunk szavazni, erre racionális szavaznunk. Még akkor is, ha az így keletkező disznóságra, lopásra felhasználható mozgásteret a FIDESZ számos politikus kihasználja, és durván visszaél a lehetőséggel.
Mint írtam az ellenzék elleni protestnek több oka lehet. Ebben benne van a tiédhez hasonló beszólások miatti sértettség és egyre gyűlő harag. Benne van sok konteós hülyeség a "háttérhatalomról" és sok más baromságról.
De benne vannak azok a tartalmi kritikák, amiket a Tarlós ellenében elinduló Puzsér is megfogalmaz "gender kurzust" kiáltva. A tartalmi kritikája jelentős részben jó, ám hiányos, és a mögé tett "gender kurzus" kifejezés félrevezető és konteós.
Jó, ám hiányos. Azaz azt a tartalmi kritikát ki kell egészíteni. És a vakon emlegetett "gender kurzus" kifejezés a valós okok helyett egy konteóra helyezi a figyelmet.
Természetesen a 3 általam említett motiváció csak példa. Bőven van olyan, aki Gyurcsány bűneire mutat. Vagy sok ok kombinációjára eltérő mértékben. És persze a TE bunkóságod és a NER média Sorosozása egyformán emlékeztető arra, hogy ki ELLEN szavaz valaki a FIDESZre.
A két szekértábor közötti szakadék viszont mindkét oldalon könnyen vezet véleménybuborékhoz és visszhangkamrához. Így sajnos a baloldali véleménybuborék, visszhangkamra birkái sem kevésbé birkák, mint a birkamenet felvonulói. Csak többen vannak.
A NER szócsőmédiája viszont szándékosan olvashatatlan. Aki értelmes választ, érvet mond, annak az érvéről lehet vitatkozni, és akár helyes érveléssel, akár érvelési hibával abból durva dolgokra lehet következtetni.
1990-1994 között a balliberális média hazugsága vs. normális hangnemű kormányzás kapcsán bebizonyosodott, hogy a normális hangnem és az érvek nem működnek. 1998 és 2002 között is próbálkozott a normalitással Orbán. A 2010 utáni időszak nem csak arról szól, hogy a hazug és egyszerűsítő gyűlölködésnek teret kell adni. Hanem arról is, hogy a normális kommunikációnak nem akar teret hagyni Orbán, mert ott bármit mond kikezdhető. Marad a konfliktus kiéélezése.
Így a NER média nem szólítja meg azokat, akik mindkét oldalt ellenőrzik és kisebb rosszra szavaznak...
Kivlov 2019.01.17. 13:11:06
Lehet kibúvót keresnetek, azt teszitek 8 éve, csak felesleges.
Az eredmény 3szor bizonyította be, hogy felesleges.
De tudod hogy szól a mondás: +1 a ráadás. :D
Kivlov 2019.01.17. 13:13:01
"1990-1994 között a balliberális média hazugsága vs. normális hangnemű kormányzás ..."
Ki a f*szt érdekel milyen (volt) a kúrmányzás hangneme, az ember pénzből, az a lényeg! Kummantó antalljóska is azért ment lapátra, mert a '90 után a nép csak kb a kefét rágta, míg ő átjátszotta az országot a pénzembereknek.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2019.01.17. 13:16:01
Ha elfogadjuk, hogy ugyanez a válság érinti a globális mainstream politikát, és éppen ezért kerestek elittel szemben, elitellenes jelöltet már Obama szavazói is, de Sanders mellett a szocializmus is ezért lett elfogadható, stb. akkor azt látjuk, hogy van egy nagyobb baj.
Ennek az elutasított politikának jelentős részben egy olyan értelmiségi-tudományos diskurzus ágyaz meg, ami kapcsán egyre több kísérlet, tanulmány mutat rá, hogy előítéletes baromságokat korlátlanul vett át. A politikai aktivizmus hosszabb ideje megfertőztet a tudományt, és visszaszorította a tudományos semlegességet, objektivitást.
Számos kutatás valós probléma helyett állproblémákra mutat, és ennek a jelenségnek vannak közvetlen vesztesei, akiknek az ilyen hamis állításokra épülő program árt, és vannak közvetett vesztesei, akiknek a problémáira csak nem jut elég figyelem és ezért kerülnek kilátástalan helyzetbe.
A kérdés, hogy mi kerülhet ennek a fajta liberális elitnek a helyébe, mi a valódi alternatíva?
Én azt gondolom, hogy a korábbi értelemben vett liberális elit jelenti a mércét, amihez vissza lehet térni, és vigyázni kell arra, hogy az ide vezető hibákat ne kövessük el mégegyszer. Azt gondolom, hogy gazdaságpolitikai szempontból kell egy olyan baloldali fordulat ami inkább a Moldova György által is hiányolt baloldaliságot követi, és nem a jelenlegi mainstream baloldalt.
Ha ezt a jelenlegi balliberális oldal nem karanténba zárja és megfojtja, akkor a FIDESZ sem lenne képes eltüntetni.
N. Barbie 2019.01.17. 13:18:16
Errol beszelek, hogy az ellenzeki partok legnagyobb ellenfele, a sajat szektad suttogo propagandajat, propagandadumait fogadod el oknak, hogy ne szavazz rajuk. Nagyon kenyelmes hozzaallas.
Ok mar nem nemzetiek, de a fideszed, akik eddig is minden nemzeti otletuket toluk loptak, na ok biztos azok. Na az ilyeneken tudok mindig jokat nevetni.
Mondok egy peldat, te is ugyanilyen vagy, csak pepitaban.
Valasztasok elott verfideszes rokonaimmal beszelgettem (az a fajta, aki szerint minden, nem fideszes media hazudik a szektajukrol meg a szektavezerrol, es persze minden fideszes kanalis media csak az igazat irja).
Kerdezem miert nem szavaznak egy nem tolvaj partra. hat mondjak, igen elgondolkodtak rajta, hogy esetleg ne szavazzanak e a Jobbikra, dehat simicska.
Mondom tessek? Hat hogy a simicska penzeli oket (biztos megvan ez a fidesz propaganda).
Mondom ugye nem mondod komolyan, hogy a Jobbik legnagyobb ellenfele, a fidesz egyik propagandadumajat elfogadod oknak a nem rajuk szavazashoz? Meg csak egy onallo kifogas se, semmi, egy fideszes propaganda kesztermeket, egy atlatszo ragalmat fogadsz el. Kozben nem zavar, ami meg teny, hogy simicskat a fidesz tette gazdagga, az viszont nem ok a ne fideszre szavazasra.
Tehat az ellenfel ragalmanak elfogadasa ok a nem Jobbik-ra szavazashoz, de ezen ok szazszorosa, hogy a ragalmazo tette torvenytelenul gazdagga simicskat, ami meg teny, az nem zavar.
Es le is szavaztak szepen a fideszre.
Na, hat ennyit jelent az, akinek szamolatlanul van lopott penze propagandara sok eve, meg igy ennyi az atlaghulyefidesznyik "racionalis gondolkodas", mikor az merul fel, van e mas, akire szavazhatna.
Igy soha nem is lesz mas.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2019.01.17. 13:22:08
Csak ezt éppen azok hitették el, akik Antall és társai ellen is hazudoztak.
Az Antall kormány idején ráadásul piszok hosszú ideig olyan szempontok merültek fel, hogy a rendszerváltás teljessé vállásához pl. le kell bontani a tanácsok rendszerét, kell önkormányzatiság.
Hogy a BTKt kell átformálni... A rendőrséget kell átformálni... Ami nem semmisült meg az ügynökaktákból, azt levéltározni kell. Mert ugye nincs nyilvános ügynöklista, de TE is bemehetsz kutatni az összes aktát.
Fontos volt a Varsói Szerződés és a KGST elhagyása, a hova tartozunk kérdés tisztázása. Fontos volt sok helyen elfolyó pénz kapcsán megállítani a veszteséget...
A nagy szabadrablás utána jött a Horn kormány alatt.
Kivlov 2019.01.17. 13:24:16
Mondom, hogy nem érted. :D
Simicska ide vagy oda, édesmindegy, nem ettől lesz olcsóbb a kenyér.
A Jobbik (alla szadesz) összeállt azzal, aki ellen létrejött: ferkóvan meg a maszoppal közösködnek. Hogy a f*szba szavazna rájuk a megqrvulásuk egy vérbeli, nemzeti radikális???
Sokadjára mondom: a fityisznél jobbat kell felmutatni, ez az opció van. Napi százszori orbánozás, kósázás, lőrincezés, rogánozás qrva unalmas és már legalább háromszor eredményes volt. Ja, nem. :D
N. Barbie 2019.01.17. 13:24:50
Meg a trukkokel, mutyikkal, stb stb (szazszor el lett mondva, nem sorolom el ujra) elert ketharmaddal aztan lehet arcoskodni, meg jatszani az okost, hogy az ellenzeknek mit kene csinalnia (persze szigoruan csak konkretumok nelkul, altalanossagban osztani az eszt).
Kim dzsong gyerek most elegedetten simogatna meg a buksidat, olyan szepen felmondtad a lecket.
Kivlov 2019.01.17. 13:25:16
antallt homlokon kellett volna lőni az elsinkófált rendszerváltás miatt.
szerencsére a mindenható hamar igazságot szolgáltatott neki...
Kivlov 2019.01.17. 13:27:16
Nem érted!
Nem kibúvókat kell keresni, hogy miért nem lehet! Hanem tenni kell. Ki kell menni az emberek közé, vidékre is, nem csak judapest létezik. Olyan problémákkal kell foglalkozni, ami a hétköznapokat érinti. F*szt érdekli az eu ügyészség és a sok mondvacsinált, álszent jogászkodás. Az az érdekes, hogy megint több jön hó elején mert mondjuk csökkent az SZJA. és még sorolhatnám.
erol 2019.01.17. 13:34:36
Ja igen, az. ... "
Jézusom! Ez komoly? Plakátokra kunyerált? Eddig bírtam őket, de hogy most megtudtam, hogy plakátokra kunyeráltak, egy világ omlott össze bennem!
Semmit sem gyűlölök jobban mint a plakátokra kunyerálást.
N. Barbie 2019.01.17. 13:42:31
Ha a fideszed teljesitmenyerol van szo, akkor csak szigoruan a ballibekkel hasonlitja ossze az atlaghulyefidesznyik, mert csak ugy jon ki, hogy jobbak. Meg csak veletlenul se nez korbe pl. ugyanazon evek kornyezo orszagok teljesitmenyevel, hogy lassa, tenyleg akkora zseni e a vezir, aaa, nem mert akkor pofaraeses lenne. Marad a szarokkal, gazdasagi valsagban osszehasonlitas, mert ugy valoban jol mutatnak a szamok.
Ha meg az ellenzekrol van szo, akkor elfogadjak a fidesz ragalmait rajuk.
Na ilyen a fidesznyik gondolkodas.
Igen, igen, osszeallt meg elkurvult, es mar megint a fidesz propagandanal tartunk, csak nem fogod fel.
Azt csak halkan kerdezem, hogy az osszeallas meg elkurvulas elott szavaztal rajuk? Termeszetesen nem, mert akkor talaltal a fidesz propagandabol mas kifogast rajuk.
Arra meg annyira nem lennek buszke a helyedben, foleg akik raadasul nemzetinek meg keresztenynek allitjak be magukat, hogy a fideszed kiolte a hiveibol azt az erkolcsi minimumot, hogy korrupt bandara, tolvajokra nincs szavazas.
Nem, te meg buszke is vagy ra.
Na csak vard akkor a diktaturadban valami uj feltuneset, meg valami jobb felmutatasat. Kifogaskereses lvl 1000000
Homo fideszbirkusz 2019.01.17. 13:51:07
Te tudtazavaros, mi az a liberálfasiszta? Olyan liberális aki emberi, polgári jogokat ad, de aki ezeket használni meri azokat koncentrációs táborba viszi?
Akkor tehát a fidesz egy liberálsifasiszta párt. Ohpardon, bünszövetkezet?
2019.01.17. 13:52:17
Homo fideszbirkusz 2019.01.17. 13:55:13
Még jó hogy itt vagy és magad is elmondod, hogy a világ életedben más seggébe be nem bújnál csak az Orbánéba.
A blog pont rólatok, kripto illibbantakról szól. Romániában a te fajtád ugyanígy nem akart kijönni Ceaucescu seggéböl, a ruszki agymosott testvéreid nem akarnak kijönni Putyin seggéből, értjük mi ezt hohy hogyan müködik a felszopásra és bérretegésre kinevelt fidesz birkája.
N. Barbie 2019.01.17. 13:55:44
Es megint a szanalmas, lehetlen elvarasok tamasztasa.
Penz nelkul hogy mesz az emberek koze? Az aktivista levegon el, a kocsija levegovel megy, a stand, a molino levegobol keszul es meg sorolhatnam a koltsegeket?
Es meg ha sikerul is, mire mesz azzal, hogy nagy nehezen sikerul eljutnod minden telepulesre mondjuk 4 ev alatt ketszer, mig a masik oldalt egesz evben latja ugyanaz a potencialis szavazo az osszelopott fideszmediabol a hazudozasokat meg a rolad szolo ragalmakat? Meg tudod gyozni 1 ora alatt evek hazudozasanak valotlansagarol? Ugyan mar.
Es akkor erre rajon meg az, hogy ha latja a a diktatura, hogy a lehetosegeidhez kepest meg igy is jol megy a kampanyod, akkor elintezi hogy kapjal akkora penzbuntetest, ami miatt mar biztos hogy nem lesz forrasod tovabbiakra.
Szoval egy ujabb lehetetlen es atlatszo elvaras. Mert igy nagyon konnyu.
"Az az érdekes, hogy megint több jön hó elején mert mondjuk csökkent az SZJA. és még sorolhatnám"
Igen, ahhoz nagyon ert a szektad, hogy rendszeresen csepegtessen apropenzt, bozsiutalvanyt, kamu rezsicsokkentest stb. a zombiknak, majd valami bujtatott adoban meg visszaszedi, de az nem latszik. Addig ok meg annyit lopnak, amennyit akarnak, nem erdekli a rovidtavon gondolkodo zombit.
Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2019.01.17. 13:58:09
Hát, simán lehet, hogy tudatzavaros vagyok, DE talán inkább te maradtál le valamiről, itt bepótolhatod:
Jonah Goldberg: Liberálfasizmus
moly.hu/konyvek/jonah-goldberg-liberalfasizmus
Jó olvasást...
2019.01.17. 14:02:04
Egy szóval sem mondtam, hogy nem tetszik. Feltettem egy kérdést általánosságban, de Neked címezve. Válaszoltál rá. Köszönöm!
Mitől lennél náci?
Én sem vagyok kormánybarát, az ellenzék sem tetszik minden percben.
Sőt a bevándorlást sem támogattam. De mivel nincs jogunk megmondani senkinek mit csináljon, úgy voltam vele, hogy ha Németország be akar fogadni embereket, hát tegye.
Majd a problémát megoldják, ha akárják és tudják. Meg is oldották. Nem a kerítés segített, csak hogy tisztázzuk. Sokáig tartott, de talán már jó úton járnak.
Egy dolgot azért nézzünk komolyabban. A baloldal vagy közép, vagy mondjuk azt, hogy a kormánnyal nem egyetértők erejét kompenzáljuk a lejárató kampányok negatív hatásával ugye?
Azért nekünk remélem több eszünk van annál, hogy egy Hadházy vagy Vona politikai kvalitását nem azon mérjük le, hogy mit mondanak róla az M1-en.
Ez csak azért fontos, mert látok itt és máshol is olyan véleményeket ellenzéki pártokról képviselőkről, amely véleményekről süt, hogy a dezinformáló kormánypárti médiák hatása. Nem pedig önálló gondolat. Így ebből én azt feltételezem, hogy erőtlennek beállítani ezen pártokat, embereket egy szándékos hiteltelenítési folyamat része, nem pedig valós tényekre épülő megalapozott vélemény.
Ezért kell kompenzálni azt a képet, hogy nincs ellenzéki párt, nincs ott semmi. Hát kire akartok szavazni, ezekre a szerencsétlenekre?. Meg olvasom följebb, hogy kivel állt össze jobbik - csúsztatásokat? Egyszer együtt álltam egy színpadon egy Ferencvárosi focistával. Akkor most már fradista vagyok, vagy egyenes a fradi futballistája? Ennyire ne legyünk hülyék azért. Elnézést a kivételektől.
Kivlov 2019.01.17. 14:04:42
"Penz nelkul hogy mesz az emberek koze"
Nem kellett volna ellopni! :D
Orbán hogy ment ki, mikor ellenzékben volt? Valahogy kiment.
@Homo fideszbirkusz:
Még jó, hogy tudsz szöveget értelmezni. ja, nem!
Amíg nincs jobb, felesleges is kibújni belőle.
2019.01.17. 14:05:57
Mondjuk elgondolkodtató, hogy milyen merev lett a rendszer. Nem tudnak már semmit sem elengedni. Pedig ez tipikusan olyan amit simán el lehetett volna.
Homo fideszbirkusz 2019.01.17. 14:07:44
Hát hosszan nem tudnád sorolni Homo fideszbiurkuszom, azt három betanított szót meg hagyjad a fenébe (migráns, Soros, Brüsszel).
Tulajdonképpen te egy nagyon hasznos fideszbirka vagy itt, mert látványosan bemutatod a nagyközönségnek azt a funkcionális analfabétizmust, amire az Orbán hatalom épül.
Az ember az idejét nem vesztegeti rád elmagyarázni, hogy míg te beszopod, hogy a valamivel több nettóval gazdagabb lettél a hó elején, addíg a hónap vége a kiadások után megmutatja, hogy pont olyan csóringer maradtál mint nyolc éve. Ma már ott tart a te magyar jóléted, hogy Európa legleszakadtabb társadalma lettél az EU-ban mind a GDP-t, mind a reálkeresetket tekintve.
De hát erre való az illibbant agymosás, hogy a Homo fideszbirkusza ezt ne vegye észre, vagy ha igen, akkor a Soros migráns Brüsszel ellen dühöngjön.
Homo fideszbirkusz 2019.01.17. 14:11:16
Még jó hogy nem Drábik Jánost ajánlod a baromságiad igazolására. Amúgy ki pénzeli ezt a fake okoskodó faszingert, Moszkva?
Homo fideszbirkusz 2019.01.17. 14:16:18
Homo fideszbirkuszom, itt az elemzés a te magyar pénztárcád tényleges értékéről az EU-ban:
A magyar a gazdasági növekedés elérte a csúcsát – az EU peremére sodródhatunk
.... Ez egyben azt is előrevetíti, hogy a magyar gazdasági növekedés átmeneti gyorsulása nem állítja meg, sőt egyes országokhoz képest még növeli is a leszakadásunk mértékét.
Az Eurostat a múlt év (2017 – a szerk.) decemberében közzétette a tagországok egy főre jutó bruttó hazai termékének és a háztartások egy főre jutó fogyasztásának vásárlóerő paritás szerint számított 2017. évi adatait. Az Eurostat évenként elvégzett elemzése – sajnálatos módon – Magyarország lecsúszásának folyamatát tükrözi.
Még az utóbbi három évben elért gazdasági növekedés sem hozott érdemi változást ebben. Az e periódusban tapasztalt növekedési dinamika az egy főre jutó GDP volumenében csekély közeledést mutatott ugyan az Európai Unió átlagához, de nincs közeledés az utóbbi öt évben egy másik igen fontos fejlődésjellemző, az egy főre jutó fogyasztás volumenében. A környező országokhoz képest pedig még ez a magyar gazdaság uniós támogatás lehívástól függő, átmenetileg magasabb növekedési ütem sem állította meg a lecsúszásunk folyamatát, és a háztartások egy főre jutó fogyasztásában már Románia is megelőzte Magyarországot.
A háztartások egy főre jutó fogyasztásában az elmúlt öt év egyáltalán nem hozott változást: ez a fogyasztási mutató 2015-ben az Európai Unió átlagának 63%-a lett, de a következő évben 62%-ra csökkent, és 2017-ben is ezen a szinten maradt. Ez a pozíció jól mutatja a magyar társadalom helyzetét: a korábbinál valamivel gyorsabb gazdasági növekedés csupán a kormányzati kommunikáció szerint eredményezett sikereket, az Európai Unió többi országához képest egyáltalán nem.
Mára oda jutottunk, hogya 2004-ig csatlakozott országok közül egyet sem, a legutóbb csatlakozott három balkáni tagország közül csupán kettőt előzünk meg az Európai Unió fejlettségi rangsorában.
Az Európai Unió tagállamaitól és a szövetség átlagától való lemaradásunkat jól jellemzi a háztartások egy főre jutó fogyasztása szerinti rangsor: 2017-ben Litvánia egy főre jutó háztartási fogyasztása az uniós átlag 88, Csehországé 82, Szlovéniáé 77, Lengyelországé és Szlovákiáé 76, Észtországé 73, Lettországé és Romániáé 68, míg Magyarországé 62%-a volt.
A mutató időbeli változása ráadásul azt jelzi, hogy míg a kelet-közép-európai országok többsége érzékelhetően közeledik az uniós centrumhoz, addig a magyar átlag ehhez mérten alig mozdul.
A magyar gazdaság helyzetét jól érzékelteti a mutató Törökországéval történő összehasonlítása is, ahol a háztartások egy főre jutó fogyasztása magasabb, mint nálunk.
Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2019.01.17. 14:21:04
Nem tisztem, hogy az írók lekáderezzem, vagy minősítsem, de kíváncsi voltál, honnan veszem a kifejezést. Hát innen :-)
Van logika abban amit ír, és a kifejezés, amit megalkotott eléggé passzol a magyar liberálisnak gondolt politikusokra.
Szerintem.
Proud Mary 2019.01.17. 14:24:26
Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2019.01.17. 14:32:26
Hát, a fogyasztás nem minden, elfeledkeznek a lakossági megtakarításokról, az pedig jelentősen növekedett az elmúlt időszakokban...
info innen pl:
index.hu/gazdasag/2018/08/21/tovabb_nott_a_haztartasok_vagyona/
Ez inkább azt bizonyítja, hogy a magyarok smucigok :-)
Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2019.01.17. 14:52:27
" ... háztartások egy főre jutó fogyasztásában az elmúlt öt év egyáltalán nem hozott változást ... "
Igazából ez miért baj? Kinek probléma? Miért kell mindenáron többet, többet és mégtöbbet?
benko 2019.01.17. 14:59:50
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2019.01.17. 15:10:02
1. "Hasonlítsunk más országhoz" c. mantra kapcsán egy 4 éves is tudja, hogy "ha mást választunk, akkor sem lesz Magyarországból Ausztria".
2. Azokat a problémákat, amik Trumphoz, a Brexithez vezettek, vagy ahhoz, hogy az Osztrák, a Német szélsőségesek is erősödnek, vagy az Olasz helyzethez, stb. szintén látja a többség.
3. Természetesen a Jobbik jelentette alternatívát is kell mérlegelni.
--
4. Azt mondod irreális elvárás vidéken is aktívnak lenni. Én meg azt mondom, hogy 1% felett MINDEN párt kap éves szinten állami támogatást, és vannak tagdíjak is. Vidékre EBBŐL is le lehet jutni, és aki vidéken toboroz, annak lesznek vidéki aktivistáik is, akiknek a szomszéd falu nincs messze.
FIDESZ meg tudta csinálni. MKKPnek sorban vannak vidéki akciói és már az állami támogatás előtt is voltak. A mindenki másnak triviális, csak a te pártjaidnak irreális című műsor kapcsán fel kellene mérned azt, hogy a te pártjaid kutyaütők. Nem véletlen az, hogy a Jobbik is vidéken volt erős.
--
5. Persze az eredmények relatívak. Hiszen nem közeledünk az EUs átlaghoz fogyasztásban, de érdemben keveset távolodunk tőle. Mindezt úgy, hogy közben a rossz hitelek aránya csökken, a lakossági megtakarítások aránya nő, azaz a felzárkózás nem a fogyasztásra (jobban élünkre), hanem a korábbi problémák megoldására jelent megoldást. Ez viszont nem indokolja a korábbi problémák okainak visszasírását.
Ha az EUs átlag szintjét hozó vezetőnk lenne, akkor a rosszabb mérethatékonyság és sok más miatt kb. tartanunk kellene az átlagot ANÉLKÜL, hogy más területen javulnánk. De pl. a lakossági megtakarítások, a lakosság eladósodása mellett a GDP arányos államadósság tekintetében is javulunk. Ha a fogyasztás azért nem nő, mert adósságtörlesztésre, tökefelhalmozásra és más dolgokra fordítódnak a megszerzett javak, az nem azt jelenti, hogy ne lenne meg a mögöttes gazdasági eredmény.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2019.01.17. 15:28:34
De Németország nem ezt akarta. Az emberek a nélkülözést, a nyomort látva könnyen lesznek együttérzőek, amíg a probléma messze van és nem őket sújtják a járulékos következmények. Ez és a tény, hogy ott eleve sok muszlim él oda vezetett, hogy Merkel az innen jövő vélt akarat miatt el akarta játszani a jóságos befogadó nagymamát.
El akarta játszani és nem befogadó akart lenni. Azaz a befogadás szándékában hol a Dublini rendszer, hol a "mi kiválogatjuk az orvosokat, a többieké lehetnek a bűnözők" alapú osztozkodással MÁSRA akarta rákényszeríteni, hogy viseljék ennek az árát. És az EUn belüli szabad mozgás miatt ennek más viselje a következményeit.
Ez viszont oda vezetett el, hogy a menekültek egy része ott maradt, ahol menekültként menedéket kaphatott volna. Egy része viszont onnan az illegális migrációt választva továbbvándorolt. Ez az illegális migráció sok problémával járt:
1. Az embercsempészetet, ezen keresztül a szervezett bűnözést támogatja. Ha a követségen nem lehet papírt kapni, nem lehet törvényesen jönni, de embercsempész hajóján lehet jönni, abból az embercsempész profitál. És ez sok embertelenséghez vezet.
2. Sok helyen ez az áradat kinyitja a határt, amit nem lehet jól ellenőrizni. Ott utána cigi, drog, fegyver, bűnöző is korlátlanul átjut.
3. A hatóságok elől bujkáló illegális migráns mások kertjében, mások járművében bujkálva olykor kisembereknek okoz komoly károkat.
Mindezt azért, mert az illegális útvonalat sikerült támogatni.
A kerítés ezt az áradatot csak elterelni tudta, de ennyi volt a feladata. De a mostani alku is keveset ér ám...
Orbán állítása az, hogy aki jön annak KÖTELESSÉGE beilleszkedni. Ennek az ellentétét ígérte Merkel, csakhogy az utóbbi ígéret sosem működött, és a korábbi bevándorlók tömeges bűnözővé vállásához, ottani családok radikalizációjához vezet.
Nem titok, Magyarországra is jutott migráns. Olyan, aki a korábbi életének feladásából származó pénzből például letelepedési államkötvényt vett, legalább a minimális átvilágításon átesett, nem nyitott fel a határt (ilyen veszélyt nem hozott) és vállalta, hogy az ő felelőssége beilleszkedni.
Mennyire más ez a Calaisnál balhézó, sok kamionosnak (magyaroknak is) jelenleg is rendszeresen kárt okozó (szóval a probléma nincs megoldva) tömegekkel szemben...
Ha Németország nem más kárára akar színészkedni, hanem befogadni, millió és egy módszer lett volna a papírok kiadására. Magyarország is adhat BÁRKINEK menedékes státuszt, akit szervezetten behoz, minimális, a rászorultságot csak valósszínűsítő, eljárás után.
Ez a joga, az ezt lehetővé tevő törvénye Németországnak is megvan. És az EUban is megvan erre a mechanizmus, ami az elosztásnál is tartalmazna normát. Csakhogy a meglévő JÓ eljárást sem Németország, sem az EU nem akarta alkalmazni, csak azt hazudta, hogy a meglévő lehetőségeken túlmutató rendkívüli helyzet van.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2019.01.17. 15:36:17
De a "ha ott is így változott" az feltételezés. Ettől még a kérdésre ki sem térő állítás elég látványos szempontokat ignorál, mint a GDP arányos államadósságot, az államadósság szerkezetét és olyan változásokat amikre szintén fontos költeni. Azaz sok adatból egy olyan mazsolázott ki, ami a prekoncepciót alátámasztja és az ellentmondó adatokat kizárta.
Ennek kapcsán azt feltételezni, hogy "oké, 100 adatból 1-et említett, de lehet, hogy 2 is igazolja, és csak 80 hat ellene 18 semleges" nem teszi a tanulmányt jóvá. Ellenben bemutatja azt, hogy a hasonló tanulmányok hogyan manipulálnak, hazudnak. Az ezeket közlő csoportok, újságok kapcsán eljut oda az értelmes választó, hogy némi forráskritikát gyakorol. Felméri mennyire szavahihető ember mondott valamit, az minek mond ellent, minek nem.
Ha sokszor talál ferdítést, akkor egyre kritikusabban fog hozzáállni ugyanahhoz az elsődleges információforráshoz. Ha pedig ez megvan, akkor sok más állításnak is egyre jobban utánanéz, és ez bizonyos ideológiák alapjait jelentő állításokat is kikezdhet, viszont az ideológia követésének a következményeit is könnyen meg tudod vizsgálni.
Ez az adott módon lebukó oldal ellen protest szavazatokhoz vezethet.
Ma a FIDESZ az ilyen protest szavazatokkal nyer. És ezért buta a kormánypárti média, hiszen aki képes ilyen ellenőrzésre és így protest szavazathoz vezethet nála sok cikk az messze elkerüli a NER házi sajtóját.
Kivlov 2019.01.17. 15:38:49
Sajna, a sok kamuminimélbéres meg maroktartó rejtett erőforrás lefelé húzza az átlagot.
De hiába fellengzősködsz itt. Akkor lettél volna ilyen nagyarcú, amikor harmadszorra vettétek mélytorokra a 2/3ot ?D
putris72 2019.01.17. 16:02:08
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2019.01.17. 16:53:26
Soros György megítélése kapcsán fontos tudni, hogy alapvetően 4 állítás van amit nehéz vitatni, de ezek súlyát mindenki máshogy látja, hiszen a súlyozás ez ügyben már szubjektív.
1. Soros György spekuláns, bennfentes kereskedelemért elítélt bűnöző, aki ezzel a tevékenységével tömegeket tett tönkre.
2. Soros György bennfentes kereskedelménél állami, politikai szintről kapott információkat használt fel.
3. A politikából kapott információhoz a politikával való kapcsolat szükséges. Soros György ennek megfelelően bizonyos politikai törekvéseket nyíltan támogat.
4. Soros György nem támogatja az általa nyomorba döntött nélkülözőket, ahol nem lehet politikai befolyást szerezni, a tőle várható támogatás összege eltűnik.
A 3. pont értelmezhető jótékonyságként is, és korrupcióként is.
A Soros György által elképzelt "nyílt társadalom" ideológiája egyfajta társadalom-mérnökösségről szól. Aminek vannak nyertesei, vesztesei, vannak nyereségtől független hívei és vannak akik ideológiai alapon elutasítják.
De itt a következményeket mérlegelő "társadalom-mérnökség" egy fontos koncepció. Az "akkor még X-et mondtam, ma már az ellentétét" alapon kormánypárti vádakra reagáló Soros György azt felejti el, ha az X koncepcióját megvalósítjuk, akkor annak minden következményével szembesülünk. És a hasonló meggondolatlan ötleteket alapértékként kommunikáló politikai elutasítása kapcsán azon döntései a mérvadóak, amikről ma már ő maga is látja, hogy rosszak.
Ugyanis ez rámutat arra, hogy nem szabad a hozzá kapcsolódó kultusz miatt ezeket elfogadni.
Ez a politikai "érték-közvetítés" amit képvisel szorosan összefügg a súlyosan elszúrt amerikai demokráciaexporttal, az átpolitizált (ál)tudományok körüli nemzetközi krízissel, azokkal a problémákkal amik miatt ma inkább Trump, mint a mainstream alapon szavaznak.
Ha valaki a sikerben ennek a politikának az ikonja, akkor a kritikák, bukások kapcsán is legyen ikon, és vállalja azt, hogy céltábla. Soros és a hozzá kapcsolódó intézmények, szervezetek ebben a helyzetben vannak.
Ugyanakkor naivitás azt hinni, hogy Soros az elfuserált amerikai demokrácia-export és az ottani problémák oka lenne, és nem pedig egy az ottani hibás irányban hívő ember, aki ennek az iránynak a terméke, így Soros szerepét felesleges túldimenzionálni. Felesleges köré építeni a konteókat.
A tervezettséget vélelmező kép viszont az általános társadalommérnökösködésből ered. Csakhogy itt fontos tudni, ha egy csoportról látod, hogy ferdít, előítéletekre, meghamistott, kimazsolázott adatokra építkezik, tehát rendkívül rossz minőségben teszi azt, amit tesz, akkor a többi tervük következménye kapcsán is be kell látni, hogy az a tévedéseik és nem a szándékuk következménye.
A politikai aktivizmus beszivárgása a tudományba viszont a szovjet (és kommunista) befolyás ellenszereként a hidegháborúban szükségesnek tűnő rossz volt. Hiszen inkább legyen a diák radikálfeminista (akkor is, ha veszélyes), mint Sztálinista. Az ebből eredő túlkapások, extremitások, emberi jogsértések éppen úgy a rendszer hibái, mint az ebben nevelkedő szavazók által elvárt demokrácia-export hibái.
Márpedig az elszúrt demokrácia-exportból okszerűen következik mind a szíriai, mind az ukrán konfliktus. Sőt amikor a "nekem is jár minden, ha X is vagyok" elképzelést sikerült exportálni (X ne legyen kommunista, mert neki ígérnek) akkor a normális helyzetet elnyomásnak megélő, radikalizálódó csoportok megjelenése is biztos volt. Így Nyugat-Európa muszlim képességének a radikalizálódása is ebből az irányból következik.
Ha a tudományból kisöpörjük a politikai aktivizmust, és a hamis eredményeket (és ezekre nem építünk tovább), valamint visszatérünk a PC helyett a szólásszabadság és sajtószabadás korszakába (A Hustler is része a sajtószabadságnak, zsidó ügyvédek védték a nácik és neonácik szólásszabadságát), akkor a meglévő problémákról való normális társadalmi párbeszéd a jelenlegi megoldás veszteseinek is megoldást kínálna, nyújtana kiutat a reménytelenség helyett.
A jelenlegi mainstream politika által ignorált problémák elszenvedői számára a jelenlegi mainstream csak reménytelenséget, csalódást kínál, amivel szemben akár a Brexit, akár az ISIS, akár Orbán, Trump, stb. jobb alternatíva. Orbán pont úgy ebből él meg, mint ahogy az ISIS által Nyugat-Európa muszlimjaiból toborzott sereg is ebből a kilátástalanságból ered.
Soros György az ide vezető politikát exportálja. De ebből az exportból és a kapcsolódó bennfentes információkból korábban bűnözőként remekül megélt, és a jelenlegi befektetési stratégiája sem tér el, és a most exportált iránynak is látja a károsultjait. Talán nem véletlen, hogy ezek a károsultak őt gyűlölik, és a Sorosozás jól működő politikai termék sok országban.
De ez nem jelenti azt, hogy a migrációs problémák szándékosak és tervezettek lennének.
N. Barbie 2019.01.17. 17:33:12
Pontosan igy van, lasd Kivlov es tarsai propagandadumajat az ellenzekrol. Tokeletesen benyaltak az 1 biteseknek kitalalt fideszes suttogo propagandat, miszert ne szavazz az ellenzekre, benak, tehetsegtelenek, gyengek, kormanykeptelenek blablabla, cask mi tudunk kormanyozni, fogadd el, hogy mi meg sokat lopunk erte, stb stb. Szamtalan fidesznyiknel lehet latni ennek a mantrazasat, onallo gondolat benne nulla.
Es akkor jon par kozuluk, hogy jaj o amugy annyira szeretne masra szavazni, mint a tolvaj maffia fidesz, de sajnos sajnos nincs jobb. Aztan mikor belekerdezel, hogy ez vagy az a part eppen miert nem jo, akkor a valasz egy random fidesz altal elterjesztett ragalom/hazudozas. Nem kicsit atlatszo.
N. Barbie 2019.01.17. 17:38:13
Nem kellett volna ellopni! :D
Orbán hogy ment ki, mikor ellenzékben volt? Valahogy kiment."
Igen, az ilyen 2 szavas semmitmondo valaszod a beismerese, hogy teljesen tisztaba vagy te is azzal, hogy amit leirtam a keptelen elvarasaidrol az pontosan ugy van.
Orban hogy ment ki? Ne jatszuk a szelektiv amneziasat. Sehogy. Neki olebe hullott a gyozelem 2010-ben, mert elvitte a nepharag a ballibeket az oszodi beszed meg 2006 miatt. orbankad magatol meg most is csak nyalogatna a sebeit, ahogy tette a gyozelemig.
N. Barbie 2019.01.17. 18:06:43
1. Hasonlitsuk mas orszagokhoz mantra: ugyan miert mantra az, hogy ne 10 evvel ezelotti, gazdasagi valsagban es egyebkent is szarul kormanyzo ballibkhez hasonlitgassa az atlaghulyefidesznyik a zseni vezir teljesitmenyet? Tessek kornyezo orszagok ugyanazon eveihez hasonlitani, ott jonne ki a zseniseg, illetve ha valoban megtennek, akkor a vezir alaptalan sikerpropagandajanak osszeomlasat figyelhetnek meg.
2. Igen, latja a problemakat a tobbseg, es mi az atlaghulyefidesznyik valasza? Hogy ahelyett, hogy arra szavazna, akitol a fidesze rendre lopja ezeket a valaszokat, szavaz a szelsolibsikbol, kizarolag politikiai haszonszerzes miatt lett alnemzeti, alkereszteny partra. Bravo.
3. kene, de a celkozonseg nem teszi. Van ket, ugynevezett jobboldali part, az egyik ugyanazokat mondja megalakulasa ota az ezzel kapcsolatos dolgokrol, a masik meg csak akkor vette fel a jobboldali gondolkodast, mikor lattak, hogy ez meno, szoval teljesen hiteltelenek, raadasul mertektelenul korruptak is, ettol fuggetlenul ket millio agyhalott beveszi utobbi part ragalmait az elsorol es leszavaz az utobbira. Szamomra felfoghatatlan.
4. Itt valasztas megnyereserol beszelunk, nem par szazalek eleresrol. Ahhoz szerinted milyen anyagi raforditas kell? Nagyon, nagyon sok.
Allami tamogatas, igen, az apropenz egy valasztas megnyereseert vivott harcban. ugy meg foleg, ha meg azt is elveszi a diktatura egy allami szervezet droton rangatasaval.
Egy reszt, a nagy egeszhez kepest kis reszt meg tudnak csinalni onkentesek, aktivistak, de az meg edes keves. Minden mashoz penz kell. Ha valasztas potencialis megnyereserol beszelunk, akkor meg foleg rengeteg. Nem veletlen kolt a fidesz is mindenfele trukkokkel sok sok milliardot kampanyokra. Ugyan ki vehetne fel szamolatlanul ontott, lopott milliardokbol folytatott propaganda ellen a versenyt hazalassal?
Hagyjuk a meset, a fidesz lof@szt nem csinalt, ez az oriasi hazalassal, emberek koze menessel nyertek fideszes mesemonda duma csak par eve terjedt el, holott 2010 nem volt olyan regen. A ballibektol kapott pofonok sebeit nyalogatta a fidesz, semmit nem csinaltak, csak a ballibek annyira elkurtak, hogy viktor olebe hulott a gyozelem.
5. Eremben keveset tavolodunk az EU szinttol? na nee. Most mi is a legujabb fideszes datum az ausztriai eletszinvonal eleresere, 2020-onakarhany, 2030? Azt elerni oriasi leptekben kene minden evben kozeledni, nem annyival beerni, hogy hat legalabb nem romlunk sokat, vagy kicsit javulunk.
N. Barbie 2019.01.17. 18:12:52
Ja, hogy te meg mindig a feldiktaturaban osszecsalt ketharmadra vered? Buszke lehetsz magadra.
De amugy annyira szavaznal te masra, mint tolvajokra, igen, persze. :)
Nagykörúton túli magyar 2019.01.17. 18:19:38
"feldiktaturaban osszecsalt ketharmadra"
Ha nem "feldiktatura" lenne, hanem brit választási rendszer, akkor kilenctized lenne a Fidesznek. Az jobb lenne neked?
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2019.01.17. 19:48:21
2. Te azt mondod akitől lopja ezeket a válaszokat. Én azt mondom, hogy a Jobbik sok válaszát szerencsére nem veszi át, de pártok sok kérdésben egyet érthetnek, másban pedig nem. Az a fontos, ahol a különbség van.
3. Mérlegelik. Csakhogy a választók jelentős többsége sosem volt radikális jobboldali, és talán szerencsére sosem lesz. A hazai választók jelentős része inkább liberális volt, és jó okkal valamennyire baloldali.
Csakhogy amennyire a Jobbik (bár most összeborul velük) Gyurcsány és az MSZP ellen akalult, úgy a FIDESZ mai politikája is ezekkel szemben határozza meg magát. A pozícióját az határozza meg, ha hiszel valakikben és valamilyen elvekben, akkor minnél jobban hittél valamiben, annál jobban tudod gyűlölni a csalódás után azt, aki csalódást okozott és elárult.
Ez eredeti liberális elveket eláruló neoliberális mainstreamben ilyen mértékben csalódottakat úgy szólítja meg a FIDESZ, hogy saját maga is hasonló csalódát átélt, ezért oldalt váltó csoportnak látszik. Vagy az, vagy csak ügyesen helyezkedik, de EZT a hatalmas tömböt célozza meg.
Erre pedig a reális válasz az lenne, hogy a valódi liberális ezekkel a kritikákkal szembenéz és ki akarja azokat javítani.
4. A támogatás az pár százaléktól jár. És más is ebből építkezett. És más is tudott eredményt elérni. És, ha a Jobbik nem a túlzott radikalizmussal, hanem a csalódással próbálkozik, nem mosódik össze a neonácikkal az elején, nem lenne ebből azóta identitászavara, akkor már nyert volna.
De 2010 előtt jelen volt a FIDESZ is jobban vidéken. Jobban jelen volt, mint a Jobbik. Akkor a FIDESZt is szintén elutasították. A Jobbiknak megvolt az esélye a FIDESZ helyett felnőni 2010-re de elkúrta.
5. Majd lesz olyan, amikor már lehet fogyasztásban közelíteni, mert kevés a rossz hitel, nem túlzott adósság van, hanem megtakarítás, akkor fogyasztásban a növekedésnél jobban tudunk talán nőni, mert kevésbé kell adósággrendezésre költeni...
És az ausztriai életszínvonal kapcsán azért ott is hatalmas különbségek vannak. Nem arról szól a dolog, hogy a magyar csóri az osztrák menőt éri utól, hanem az átlagok közeledéséről.
Tudod régi mese... Tücsök és a hangya. Megvan? A mostani politika célja az, hogy hiába van növekedés ne legyünk tücskök...
Kivlov 2019.01.18. 08:09:58
Értsd már meg végre!
Minek szavazni másra, amikor nincs jobb? Majd ha lesz jobb, akkor lehet elkezdeni gondolkodni, hogy összességében megéri-e arra szavazni.
Viszlát és kösz a halakat 2019.01.18. 08:25:54
hülyék vagytok azok is maradtok.