A blog új helye: https://haromp.blogspot.com/

Úgy válogatnak a szakik a kuncsaftok között, mint a finnyás kölykök

2018/09/28. - írta: lafe blog

Forrás: https://joszaki.blog.hu

A villamoson ülök egy négyes szék egyikén az ablak mellett. Velem szemben egy tagbaszakadt és egy cingár negyvenes ül, gondolom, mindenféléről beszélgetnek, nem hallom mikről, be van dugva a fülesem, zenét hallgatok.

Csörög a telefonom.

– Halló! Halló!... Ja… – Eszembe jut, hogy ezen a fülhallgatón nincsen mikrofon. – Igen, itt vagyok…

A feleségem volt az. A beszélgetés után már nem dugom vissza a fülesem.

Közben a velem szemben ülő cingár azt ecseteli, hogy madzagos redőnyei vannak és rojtosodni kezdett az egyik ablakán levőn a madzag, majd a külső borítása lefoszlott, így nem tudja felhúzni teljesen a redőnyt.

Na, ez egyáltalán nem érdekel.

Kifelé nézelődök az ablakon. Hatalmas a forgalom, lépésben haladnak az autók. Aztán a következő mondat csapja meg a fülem.

– …toudod, olyan ez, mint a  misionimposibele?

– Tessék? – kérdez vissza a tagbaszakadt.

– Toudod… a tomcruise film!

– Jah, az az izé, na, Lehetetlen üldözés, vagy mi a nyavalya a címe! Igen-igen, amikor mindig valami látványos hülyeséget csinál, hogy megmentse a világot! Neeem szeretem, nem tetszett…

Forrás: https://static.giantbomb.com

– Nem is a filmről akartam beszélni, ez csak egy hasonlat volt…

– Jah, aha…

De jó! Mintha egy mai modern magyar szoció darabot hallgatnék!

– Szóval felmentem a netre, és rákerestem a redőnyszerelésre… Felhívtam az elsőt, amit kiköpött a gugli. Mondom, mi a baj a redőny madzagjával, hogy mikor jönnének ki és mennyibe kerül. Erre az ipse aszongya, nem éri meg neki ez, ő komplett redőnyöket telepít cégeknek, hívjak mást.

– Na, neeee!

– Na, de ám! Képzeld el! De várjá’, hívtam a következőt. Neki is mondom a dolgokat. Mire visszakérdez, családi ház, vagy panel? Mondom, panel. Hányadik emelet? Mondom, hetedik. Erkély van? Nincs, mondom. Nem megyek ki, az baromi magas, macerás cserélni, és letette.

– Az eszem megáll!

– Ugye, nekem is?

Lelkesen jegyzetelek a telefonomba, egyre érdekesebb ez a párbeszéd!

– Nem adtam fel, nem is adhattam, mert a kisszobában, éppen a gyereknél krepált be a redőny, így sötét van ott. Hívtam a harmadikat. Újra elpfázom, mit akarok, meghallgat, aztán mondja, szabadságon vannak a kollégák. De várjon csak… elhallgat, s mondja máshogy, á, nem tudom vállalni, hívjon mást, és leteszi. Azt hittem, felrobbanok! Há’, mi van itt? Nem lehet egy kibaszott redőnyszerelésre embert találni? Most csináljam magam?

– Értesz hozzá?

– Frászt! Ezt csak úgy mondom.

– És mi lett?

– Hívtam a negyediket. Megint elpofázom a magamét, ez is meghallgat, aztán aszongya, lehet, hogy furán fog hangzani, amit mondani fogok… Na, bassza meg, gondolom, ez is elhajt a picsába. És folytatja, csak a következő hétfőre tudunk kimenni. (Hétfőn telefonáltam neki.) Csak ennyi?! Kérdezek vissza. Hogy jövő hétfőn jönnek? Elkezdtem nevetni, az ipse azt hitte, begolyóztam. Ne haragudjon mán, mondom, mikor kiröhögtem magam, de ez nekem smafu, akkor jöjjenek jövő hétfőn. Bediktáltam a nevem, címem, telefonszámom. Egy hétre rá megjöttek és megcsinálták, és gurtnit szereltek a be a madzag helyett, mert az tartósabb.

Nem semmi!”, gondolom, „Húsba vágó tapasztalat.” Elképesztő, hogy úgy válogatnak a szakik a kuncsaftok között, mint a finnyás kölykök! Mondjuk, valahol megértem őket. Az a kevés, aki nem ment ki külföldre dolgozni, vagy élni, monopólium helyzetbe került. Eszembe jut Az ember tragédiájából az eszkimó a tizennegyedik színben: „Könyörgök, hogy kevesb ember legyen, S több fóka.” Én pedig azért könyörgök, hogy több szakember legyen és kevesebb macera az elromlott háztartási berendezések és gépek javíttatásának a megszervezésével. Habár ez azt jelentené, hogy Magyarországon újra rend van. Jó lenne megélni!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lafe.blog.hu/api/trackback/id/tr7014267293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása