A blog új helye: https://haromp.blogspot.com/

Iskolai étkeztetés – Szart eszik a gyerekem

2018/04/27. - írta: lafe blog

Forrás: https://www.pecsma.hu/wp-content/uploads/2015/09/ank-hungast-gyerek%C3%A9tkeztet%C3%A9s-hl06.jpg

Beülök a mekibe, a fiamat várom. Egy eszpresszót kérek egy kis pohár narancslével. Most pocsék a kávé. Nem mindegy, hogy ki készíti. Nem látom a szőke huszonéves lányt, egy vörös szolgál ki. De nem olyan rossz, mint tíz éve, mikor csak hosszú kávéjuk volt. Pozitív irányba változott a minőség és a kínálat. Ám ezt csak zárójelben jegyzem meg, mert tudom, nem ez a profiljuk.

Egy háromtagú család ül le mellém a szomszédos asztalhoz. Anya, apa és tizenkét-tizenhárom éves forma fiúk. Eleinte nem érdekelnek, csak konstatálom jelenlétüket. A szülők a gyereket kérdezik ki felváltva, hogy hogyan telt a napja.

– Jaj, apa, ne! Tényleg ne!

„Mit ne?”, teszem fel magamban a kérdést. Nagyon ellenkezik a kisfiú.

– Mondtam, hogy ne! Biztosan nem.... – pont a lényeget nem értem.

Kíváncsi vagyok, mit nem akar a gyerek, odafigyelek a családi beszélgetésre.

– De akkor mit fogsz enni? – teszi fel az apa a kérdést.

– Nem tudom... Megoldom...

– Azt is lehet, hogy több pénzt adunk neked, és a tanítás után veszel magadnak a suli mellett egy bolognait... – kezd el ötletelni az anya – Nem jó.... Nem lesz rá időd, akkor késel a zongoráról, vagy a szolfézsról. Akkor, amikor haza érsz... Az sem jó.... Akkor meg öt óráig nem eszel semmit. Nem jó ez sehogy.

– Megoldás lenne, ha otthonról vinnél meleg ételt.... – kezd el ötletelni az apa is - Megromlik. Nem teheted be a konyha hűtőjébe? Nem, biztosan nem. Különben is a mikrót is használnod kellene. Nem marad más, mégis csak az iskolában ebédelsz, és befizetem az étkezési díjat.

Közben magamtól is kitaláltam, hogy mi a szituáció. Meglep, hogy egy családnak sok egyéb apró-cseprő gondja mellett a gyerek étkezéséről is vitadélutánt kell tartania, és nem azért, mert nincs rá elég pénzük.

– Apa, ne! Értsd meg, nem eszem bent! Biztosan nem! Ehetetlen a kaja, moslék. Hidd el, másnak is ez a véleménye. Nem tudom megenni.

– De miért? Az íze rossz, vagy a kinézete, vagy mindkettő?

– Undorító. Semmi íze nincsen, vagy olyan gusztustalan, hogy hányingerem van tőle. Tényleg senki nem eszi meg. Molly kutyánk se enné meg, pedig ő aztán mindent megeszik – neveti el magát.

– Semmit nem szoktál a suliban enni? Egyik étel sem ehető? – kérdezi döbbenten az apa.

A gyerek csak a fejét rázza.

Forrás: https://igx.4sqi.net/img/general/200x200/15774144_ukE_EbiVAYnJ5TAlzGVoM8Zx-wFmp2ZAjR8QP9ImtqM.jpg

– Jó reggelt! Erről beszéltem neked! – mondja csípősen az anya – Eddig nem figyeltél? Azt mondtam neked, hogy ki kell találnunk valamit a gyerek étkezésére.

– De anya, nekem jó az, ha haza megyek és akkor eszem....

– Dehogy jó! Akkor hat-hét órán keresztül nem eszel semmit.

– Mi lenne, ha több szendvicset pakolnánk neki? – veti fel az apa.

– Hogy gondoltad?! Így is kettőt kap, megy egy almát, vagy túró rudit, vagy egyéb kísérőt! Mennyit vigyen? Hat szendvicset minden nap?! Belefullad a szendvicsekbe! Meleget kellene ennie!

– Ez nem normális dolog, hogy mi itt a gyerek napi meleg étkezésén vitázunk! – fakad ki az apa – Hiszen csak annyinak kellene lennie, hogy befizetjük azt a rohadt ebédpénzt, ami így, a semmire igen sok!, és a gyereknek meg csak ennie kellene a finom ételből! Vigyél sót.

– Apa! Értesd már meg, hogy szar a kaja!

– Hogy beszélsz!?

– Nem azon kellene fennakadnod, hogy hogyan beszél a gyerek, hanem azon, hogy hét órán keresztül nem eszik semmit!

Huh, ez tényleg őrület! Az én gyerekem is panaszkodik a vacak iskolai kosztra. Az a szerencsénk, hogy nem válogat....„a szart is megeszi!”, fejezem be félhangosan a magamban elkezdett gondolatomat döbbenten. „Atya világ! A gyerekeinkről van szó!” Eszembe jut egy mondat: „Az vagy, amit megeszel.”, és még rosszabbul érzem magam. Én ebédidőben kimegyek kínait enni, vagy giroszozni, avagy egyebet. De a gyerekem, az iskolás gyerekek nem tehetik meg. Ráadásul befizetik a szülők az étkezési díjat a nagy semmiért, mert nem eszik a gyerekük, vagy megeszi a megehetetlent.... Így is rossz, úgy is rossz.

Közben már készülődik mellettem a család. Sajnos lemaradtam arról, hogy milyen megoldást találtak a problémára, pedig érdekelt volna. Szerintem semmilyet.

Kérdezem én: mi a megoldás?

188 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lafe.blog.hu/api/trackback/id/tr6113872894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alick 2018.04.28. 18:50:21

Ha a mekis junkfood-hoz szokott a gyerek, persze hogy az iskolai kaja szar lesz neki.

Gleccsertetű 2018.04.28. 18:51:41

életszerűtlen párbeszéd

Glaubersó 2018.04.28. 19:15:04

Menza és menza között óriási különbségek vannak, minden esetre a post totál bullshit. Kezdődik ugye a mekivel, aztán meg ez:

"– Megoldás lenne, ha otthonról vinnél meleg ételt.... – kezd el ötletelni az apa is - Megromlik. Nem teheted be a konyha hűtőjébe?"

Hány óra alatt romlik meg az az étel? Reggel héttől/nyolctól délig, persze nem kizárt, de az ilyen fokú romlandóság nem kéne, hogy általános legyen.

Che21 2018.04.28. 19:20:12

Hát, ha mekibe jár tényleg szart eszik.

19540511 2018.04.28. 19:24:15

Vidéken - szerencsére van néhány hely, ahol jó a kaja a suliban, mert nem a fideszes haver cége szállítja az ehetetlent, hanem az önkormányzat vagy valamelyik intézménye konyhájában főznek,azt viszik a gyerekeknek. Bp-en sajnos nem ez a helyzet, ott tényleg ehetetlen a suliban a kaja gyakorlatilag mindenhol.

MEDVE1978 2018.04.28. 19:34:35

A kilencvenes évek elején jártam általános iskolába. Senki sem szerette a menzakaját. Minden tisztelettel az alkalmazottaknak - hiszen ezt a munkát is el kell végezni - konyhásnéninek, akkor sem az elit ment. Máig emlékszem, általában nyugdíj körüli, kövér vénasszonyok voltak, hajhálóval, koszos köténnyel. Ettől függetlenül gyakran találtál a kajában hajszálat. Tucatmajomként bántak veled. Egy majom, egy adag. Eszed, nem eszed, tökéletesen mindegy. Általános iskola alsóban voltam menzás. Így felnőtten mindig az juttatja eszembe, ha a munkahelyhez közeli éttermekben menükben feltűnik a rizses hús, töltött paprika, paradicsomos káposzta, fasírt, netán finomfőzelék. A menzán ezek rendkívül gyakoriak voltak és szarul csinálták: egy életre kondicionáltak, hogy rossz érzésem legyen, ha ezeket látom az étlapon és ne válasszak ilyet.

Úgy látom, hogy ez nem nagyon változott. Volt a suli, ahol írták, hogy 13000 Ft/hónap a teljes étkeztetés (gondolom tízórai + ebéd + uzsonna). Ez 650 Ft /fő, mondjuk erre jön még 200 Ft az államtól támogatásnak, az 850Ft / fő. A reggelit és az uzsonnát valószínűleg ki lehet hozni 250 Ft-ból bőven (zsemle + felvágott + vaj + gyümölcs). Marad a 600 Ft ebédre. Ez elég kevés ahhoz, hogy normál kaját adj a gyereknek és még profit is legyen rajta. Valószínűleg ez nem is megy.

paráznabillegető 2018.04.28. 19:49:49

ehetetlen kaja?
nem elég éhes gyerek.
az enyémek is finnyásak. bezzeg a csoki.
hát persze.

MCMLIX 2018.04.28. 20:05:47

De facto nem igaz, amit írsz. Ettél Bp összes iskolájában???
Pl. az egyik IX. kerületi iskolában kifejezetten változatos és megfelelő a menza,
És akik szállítják, nem csak oda hozzák, így máshol is jó lehet.
Ja, hogy van gyerek, aki nem szereti pl. a kelkáposztát, az egy másik történet.

Zsuzsi25 2018.04.28. 20:08:57

@Alick: Elmondom neked, hogy a suéi menzájánál a meki is egészségesebb!

axolotl77 2018.04.28. 20:09:07

35 éven keresztül ettem a menzakaját. Diákként, majd tanárként (természetesen sokféle intézményben). Volt rosszabb, volt jobb. Volt falu, megyeszékhely, Budapest. Tehát elég tág a merítés számomra.
Olyan nem volt, hogy nem ettem meg. Mert ha nem eszem, akkor éhes maradok. Alternatíva nem volt. De olyan sem, hogy ehetetlen. Már elnézést, de nehéz elhinnem, hogy ehetetlen. Szívesen leülnék mai diákokkal egy ilyen "moslék" mellé, hogy összehasonlítsam a magam véleményét az övékkel.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2018.04.28. 20:15:49

Nyaranta fotós alkotótáborokat szervezünk gyerekeknek, legfőkép 10-14 év közöttiek járnak. Ebédre kiváló menüt kapnak az egyik legjobb belvárosi étteremben Pesten (nem akarom reklámozni, de kérésre megadom a nevét), ahol egy főétel étlapról 4-9000 Ft. A konyha tényleg jó. Nos, MINDIG van 1-2 gyerek, akinek még ez sem jó! Mert nem szép a színe, mert nem éhes, mert ez nem olyan mint otthon, mert csillog, mert nem csillog, mert kék az ég... Volt olyan, aki nem kérte az ebédet, majd rögtön ebéd után bontotta a csipszet és itta mellé a kólát, amit hozott. Na, ezeknek adj olyan ételt, amit megesznek szívesen! Ha otthon elkényeztetik őket, akkor ez van: nem esznek meg semmit. Igaz, gyerekkoromban is megvolt ez, habár én sosem válogattam. Mert nálunk otthon sem válogatott senki.

Kelly és a szexi dög 2018.04.28. 20:18:54

Örülj, hogy az lehet a legnagyobb problémád, hogy nem izlik a menzakaja...!

Zsuzsi25 2018.04.28. 20:21:43

@paráznabillegető: @csentecsa: @Che21: Én 30as korosztály vagyok. Már nem vagyok válogatos. Imádom a fözelékeket, salátákat, gyakorlatilag mindent megeszek a pacalon és a májon/belsöségeken kivül. A szomszédunk gyereke is állandoan panaszkodott a szar suli kajára. Elkezdte mintaként hazahordani a kaját. Volt lehetöségemme megkostolni.
- Hát komolyan mondom, én ilyen gusztustalanságokat még nem ettem, mint akkor. De egész életemben...
Hányingerem volt töle. Gusztustalan. Pedig szeretem a reformkonyhát, és gyakran eszem olyat is mint buzacsirafözelék és hasonlok. Viszont ez valami fertelmes volt. Nem az volt a baj, hogy nem szerette a gyerek a tökfözelékrt, (otthon megette) hanem az iskolai tökfözelék(hosszas mérlegelés után legalábbisbarra jutottunk, hogy az tök) volt teljesen ehetetlen.

bpbp78 2018.04.28. 20:38:18

Nem értem, hogy miért vetődik fel néhány embernél, hogy régen is jó volt a menza...igen jó volt, annál biztosan jobb, mint most. Én még emlékszem rá, hogy kisgyerekként, mivel a szüleim három műszakban dolgoztak, volt olyan hét, hogy az akkori étkeztető vállalattól hoztuk még a vacsorát is...ehető volt, sőt! A gyerekem most havi 13.000 Ft-ért többször kap rossza kaját, mint jót és ez nincs rendjén!

A kerületünkben is sok gond volt az étkeztető céggel, mióta lecserélték a régit az "új" jó hátszéllel rendelkező cégre.

Amúgy külön megérne egy misét, hogy miért nem nonprofit alapon megy a közétkeztetés?! Hogy könyvelhet el egy közétkeztető cég x összeg nyereséget...számomra elég visszás, mert úgy érzem, hogy ezt azokon spórolják meg, akiket etetniük kellene...

A másik meg az, hogy a szemünkkel eszünk...a menza kaja sokszor rusnya...már ahogy kinéz...a gyerekeket rávenni, hogy kóstolják is meg, ha már a szemük viszolyog a látottaktól szinte lehetetlen. Nincsenek benne színek, illatok, ízek...

Bermuda (törölt) 2018.04.28. 20:39:14

Hamburgert és nagykrumplit minden menzára! És Ronald McDonald legyen a konyhásbácsi.

Mikkamak 2018.04.28. 20:40:17

Én a nagymamám főztjén nőttem fel, akinek az volt az elve, hogy ha nem szereted, akkor megeszed szeretet nélkül. Kb. egy hónapra kellett napközibe mennem még az általános alsó tagozatában. Legtöbbször ehetetlen volt az étel. Pedig nem voltam válogatós, nem neveltek annak. De egyszerűen nem bírtam legyűrni a finomfőzeléket, pláne hetente kétszer.

Úgy látom ma is ugyanúgy a legolcsóbban beszerzett szar alapanyagokból főznek és étvágylohasztóan tálalnak.

anonym0us 2018.04.28. 20:54:18

Az iskolai kaja valóban ehetetlen... A gyerekeim nem válogatósak, de azt a szart amit kapnak nem TUDJÁK megenni. Az aki azt hiszi ezt csak a gyerekek találják ki, meg hogy a mekiben szokott enni akkor persze, hogy szar minden más annak azt kívánom egyen egy hónapig abból a szarból amivel a gyerekeimet próbálják etetni (igazán drágán) Aztán majd rájönne az illető, hogy a moslékot amit kapna ő sem enné meg...

anonym0us 2018.04.28. 20:54:54

Az iskolai kaja valóban ehetetlen... A gyerekeim nem válogatósak, de azt a szart amit kapnak nem TUDJÁK megenni. Az aki azt hiszi ezt csak a gyerekek találják ki, meg hogy a mekiben szokott enni akkor persze, hogy szar minden más annak azt kívánom egyen egy hónapig abból a szarból amivel a gyerekeimet próbálják etetni (igazán drágán) Aztán majd rájönne az illető, hogy a moslékot amit kapna ő sem enné meg...

mézesmackócskácska 2018.04.28. 21:02:04

Megoldás:
Bemész és beszélsz az igazgatóval. Előszőr nyugodtan....

Pöff 2018.04.28. 21:06:29

Alapvetően elhiszem hogy szar a menza.
De a szöveg egy kamu duma.

Főleg úgy hogy ez egy mekiben történik...

János Talapa 2018.04.28. 21:14:19

@mézesmackócskácska: egy igazgató ehhez a kérdéshez nagyon kicsi, de még a tankerületi meg afölötti KLIK is. A közétkeztetés olyan biznisz, amit azon a szinten döntenek el, ahol senkinek a gyereke nem eszik menzán.

pancsincsin 2018.04.28. 21:22:24

Hát igen, a mekis kaja meg a kínai ès a gyros-os az minőség! Lol.

Hórukk 2018.04.28. 21:32:38

Kicsit csodálkozom, hogy az a csomó padagógus, aki végignézi a gyerekek ebédelését és valószínűleg maga is ugyanezt eszi, nem szól hozzá ezekhez a posztokhoz. Pro vagy kontra, hogy ő mit lát, tapasztal. Tisztelet a kivételnek. Én gyerekkoromból az ehetetlen főzelékekre és a gusztustalan, mócsingos húsokra emlékszem a menzán.

2018.04.28. 21:40:31

@Fotósképző:
Volt 1-2 gyerek, de konkrétan a menza kaját már az én gyerekkoromban is több mint fele otthagyta a gyerekeknek. Én a legkevésbé finnyásak közé tartoztam, mindig mindent megettem, kivéve 1-2 nagyon utált ételt, aztán középiskolában 2 évig olyan volt a menza, hogy ott a legtöbb kaját egyszerűen képtelen voltam megenni, az utolsó 2 évben szerencsére kicsit jabult a helyzet.

Na szóval csak annyit akartam mondani, hogy egy tömeges problémával szemben az nem érv, hogy mindig akad 1-2 gyerek, akinek a legjobb kaja sem kell, csak a chips meg a kóla. Nos, abban az országban, ahol bizony épp a hagyományos ételeken (jó zsíros, magyaros kaják) hízik el a legtöb ember, nem az amerikai elhízási probléma alapján kellene felépíteni a sztereotípiákat, és ez alapján lesöpörni minden problémát, mert nem, itthon qrvára nem az amúgy is relatív méregdraga chips meg kóla az, ami miatt elhízott a lakosság.

truckmech 2018.04.28. 21:44:53

Én régen diákként örültem, hogy van egy csomó finnyás gyerek. Mindig tudtam repetázni, mert nekem adták, amit nem kértek.

2018.04.28. 21:46:01

Egyébként rühellem azt az ostoba, kőkonzervatív nevelési stílust, amely abból indul ki, hogy a gyerek biztos hazudik, sosem szabad neki igazat adni. Legyen szó menzáól, magatartási problémákról, gyereketcérő sérelmekről. Ma kurva nagy divat lett az a szöveg, hogy bezzeg az én időmben nem panaszkodtunk, bezzeg az én időmben ezért verést kaptunk, bezzeg az én időmben mindig a tanárnak adtak igazat a szüleim, stb., stb. és ezen elv alapján minden érdemi párbeszédet lesöpörni.

Zsuzsi25 2018.04.28. 21:48:29

@Bermuda: Mint azt irtam fentebb.....ennél még az is egészségesebb, és finomabb lenne. (Pedig bizisten többre tartok egy jo pörköltet, vagy borsólevest mint egy bigmacet....)

Bermuda (törölt) 2018.04.28. 21:57:59

@Zsuzsi25: Azt majd a tápanyagtartalom dönti el, hogy egészségesebb-e, nem te. Az meg hogy finomabb nem is kérdés - tele van ízfokozóval meg cukorral. Jó, mondjuk egy gourmand nyilván kihányná egyből, de az átlagembernek az egészséges étel nem finom. Az átlag tinédzsernek meg pláne nem. Én is a csokit preferáltam a spenótfőzelék helyett gyerekkoromban, de ez nem jelenti azt, hogy ez lenne a követendő magatartás.

Mmarci 2018.04.28. 22:00:49

@paráznabillegető: aggyá nekik szart....de jo hogy nem az itteni emberek voltak a szüleim....en is megeszem a szart, a gyerek is egye meg, mi?

2018.04.28. 22:08:58

Kezdjük az elején : amit a menzán adnak az nem az amit te borsófőzeléknek gondolsz! Gyakorlatilag csak mutatóban van benne borsó, 80%-ban zsír és liszt megpiritva, felöntve vízzel és jó csomósra pacsmagolva.
A pörkölt nyesedék, hulladék zsíros szövetből készül, abban szinte semmi színhús nincs. A krumplifőzelék meg leginkább olyan mint a csiriz, ha megeszed olyan mintha kő lenne a hasában. A legtöbb leves felhigított zsíros liszt, pár szem selejt, szetrohadt zöldséggel. Jellemzően répával. Slussz.
A rántott hús sem hús csak valami zsíros paca bepanirozva. Vagy valami olyasmi. Én is megmondtam a szüleimnek hogy be se fizessék mert nem fogom megenni. Ha agyonvernek se. Mert utána olyan rosszul vagyok hogy forog velem a világ. Próbáltam, nem ment. Minden nap próbáltam. Akkor se ment. Büdös, zsíros liszt. Ennyit tudnak a menzán. Nem eszem meg és kész. Anyám utána csomagolt nekem minden nap 2 zsemlét és almát meg kekszet. Hazamentem vacsoráztam ami anyám készített. Így ok volt.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2018.04.28. 22:21:19

Döbbenetes ez a tendencia, hogy mennyire beszabadul a sok rosszindulatú, fogalmatlan gyökér a legtöbb blogposzt alá és szórja a pökhendi, lekezelő "véleményét".

Kár, hogy ezt a "kihallgatós" módszert választottad, valóban borzaszó fals és életszerűtlen az egész, viszont a téma nagyon is komoly és mérhetetlenül problémás.
Iskoláskorú gyerekem van, és, ha éppen ennyire nagyon nem is durva a helyzet (nyilván szerencsésebb környéken van az iskola), azért elég tragikus. A kaja többsége ehetetlen, vagy csak részeiben fogyasztható, sokszor valóban moslékszerű (elveszti ételszerű jellegét), ízetlen, stb.
Pár éve egyszer beültem mellé az ebédlőbe, hát sírhatnékom volt, pedig "ünnepi lakomát" adtak. Valami híg leves, messziről ételízesítő-szagú, néhány kimondottan ronda, pirosas zsírfolttal a tetején, mirelitzöldséggel. A második fogás gyerekkorunk kedvence a csokiöntetes piskóta. Na, az volt az igazán durva, a piskótát nem is néztem meg jobban, az nyilván régen is valami ipari szar volt, de az öntet... Büdös volt, konkrétan. A legolcsóbb, leggagyibb porszagú rettenet, az egésznek az állaga visszataszítóan kásának látszott.
De ez még hagyján. Alsós korában egy ideig rendszeresen lefotóztam az uzsonnáját. Nem emlékszem pontosan, de akkortájt úgy 100 forint körül volt az uzsonna ára. Olyan cuccokat kaptak, hogy majdnem elvitt az agyvérzés. Egy fél szelet kenyér, rajta pedig elkenve valami nehezen azonosítható cucc (hol lekvár, hol tepertőkrém a papírok szerint), de olyan mennyiségben, mintha direkt úgy kaparták volna le róla. Magyarán a kenyér felszíne nyomokban-foltokban össze volt maszatolva ezekkel a szarokkal. Döbbenetes volt! De olyan is megesett, hogy zacskóban mini sárgarépát kaptak (hát ja, minden gyerek zabálja), de nem olyat, amit az ember még a disznójának se szívesen szórna ki. A répák egy része rohadófélben, legszívesebben megetettem volna azzal az összeset, aki ezért felelős volt bármilyen szinten.
Azóta - úgy tudom - étkeztetőt váltott az iskola, és elfogadhatóbb az uzsonna minősége, de az továbbra is kérdéses számomra, hogy vajon 20-30 forintnál több lenne az anyagköltsége. (A régebbi a tíz forintot se érte el.)

Kezdeni kéne ezzel valamit, mert ennyi pénzből nyugodtan lehetne ehetőbb ételeket is csinálni. Az egészségtudatosságra nevelés ennél kontraproduktívabb már nem is lehetne. A gyerek a sótlan-ízetlen, moslékszerű ételt nem fogja megenni, vesz majd helyette chipset, hamburgert, jó sós kekszeket és csokit. Lehet, hogy a büfésmaffia áll az egész mögött..??

kiscsilla 2018.04.28. 22:31:16

A főtt tésztát rendszeresen HIDEGEN kapják a gyerekek.

Az adagok egyformák: egyformán KICSIK.
Pedig a felsősök többet fizetnek, mint az alsósok. És egy 13-14 éves kamasz tud(na) enni.

2018.04.28. 22:40:25

Teljesen érthetetlen számomra, hogy miért ne lehetne kibírni menzakaja nélkül, ha egyszer szar. Jónak kéne lenni, de nem az. Tartalmas reggelivel, tartalmas szendvicsekkel és gyümölccsel, ki lehet bírni estig. Persze este össze kell dobni egy meleg ételt, de az is megoldható.
Meg kell tanulni szedvicset készíteni, meg jókat főzni.
Akinek ez gond, az magától is szart eszik és ha kiváló lenne a magyar menza, akkor otthon enne igénytelen fost az ilyen ember. Mint ahogy igen sokan esznek szart és tesznek rá, hogy min nő fel a gyerek.

fingerbangs 2018.04.28. 22:50:15

jobban át kellett volna ezt gondolni mielőtt megírtad
hogy jön ide a meki? az aztán tényleg a legalja
és ha már ennyire neki akarsz menni a témának akkor minden terméket elővehetsz a tescoban mert mind a minőségen spórol, mert a magyarnak OLCSÓ kell, nem jó

zrx_xzr 2018.04.28. 23:02:16

hollandiaban jo a kaja . mit csinaltok ti meg Mo-n ? tulelo tabor ?

öreg baka nem rakéta 2018.04.28. 23:42:11

Én a hatvanas években ettem kollégiumi menzakaját(1967-1971). Biztos, hogy jobbat is el tudtam képzelni, de az akkori zsebpénz és a körülmények nem tették lehetővé az extra kaját! Megettük, mert nem volt más. És mégis élek 65 évesen. Sajnos, ahogy látom, a mai gyerekek el vannak kapatva. Nem a fejlődésből eredően, hanem sokszor a csürheszellem, és a kivagyiság okán. Emlékeztetném a nagyérdeműt a rendszeres tesztfőzésekre. Na, azt csinálja meg 700 adaggal, kiszállítva, melegítőkonyhán, a szokásos konyhás nénikkel, és körülményekkel.
Persze, lehet a nagy táskával hazamenőkre mutogatni, de kérdezem, hogy ők otthon meg tudják azt a szar kaját enni?.

öreg baka nem rakéta 2018.04.28. 23:45:55

@öreg baka nem rakéta: Hozzátenném a katonaidőt, ahol szintén nem a Gundel szakácsai főztek.....

hetykusz 2018.04.29. 00:33:49

Haha! Még a legmenőbb, és legdrágább étteremben is szart fognak enni... Csupán virtuálisan hiszik azt az emberek, hogy nem szemetet esznek. A nagyüzemi termelés a hulladék termékek értékesítésére alapoz. A Creutzfeld-Jakob példul nem azonnal jelenik meg, hanem majd 10 év múlva, és pont a mekis hambihús az amiben a legnagyobb eséllyel belekerül, és mivel az átsütése sosem tökéletes, nagy rá az esély, hogy megzabálja a publikum. Egyértelműen nem bizonyított az így terjedő betegség, de ha véráramba kerül, akkor biza rábaxás. A prionnak nevezett fertőző ágense nagyon ellenáll hőnek, UV-nak, illetve formalinnal szemben is. Aztán érdemes megnézni a modern "tej"-et, amit porként kapnak meg, majd vízzel oldják. Vagy a cukrászatban tojás por. Aztán ott a gyümölcs. Ami külföldről jön, az eleve bizonytalan, mivel volt kezelve. A bio-t arról ismerni fel, hogy qrvára ronda, és tele van kukaccal... Azt meg nem fogja megvenni a kedves vásárló. Évek óta bio gyümölcseim voltak. Na kb 70%-os volt a szar minőség! Ha permeteztem, akkor azért ez kb 30%-ra ment le. Nagyipari szinten ez qrva nagy veszteség, így tehát kizártnak tartom a bio meggyet, almát. Szója... Egy génmanipulált izé! Ezzel dúsítják a húst a fasírtba, mivel jórészt fehérje. Aztán ki tudja milyen húst főznek sütnek meg egy-egy étteremben? Lehet, hogy nem is az étterem a hunyó, bár zömében azért az étterem az... de sokszor bizonytalan eredetű hústerméket főznek, sütnek meg. Pont az élelmiszer az a biznisz, ahol a legnagyobb a nyereség, ha a szemetet is eladják. Holland selejt marhákat hoztak olcsóért vágni magyarhonba, mert a hulladék bizonyos fajtáit már csak utaztatással lehet eladni. Ráadásul zömében jó nagy támogatást vesznek fel a kereskedők egy-egy termékre. Az emberek zöme ráadásul olyan, mint a disznó! Csak a mű ízeket érzi meg, és míg az álízekkel becsapják az érzékeit, addig nem érzi meg, hogy valójában döghúst zabál, és penészes búzából készült a kenyér. Apropó kenyér! A nagyon jól kitenyésztett modern bő termő búzák zöme szarul áll a sikértartalommal. Ebből kifolyólag a kenyérbe guarral dúsítják a kenyeret. húsra visszatérve az előállítása is olyan, hogy kérdéses, hogy adott lótartó például 1 hét kezelés, és sok kifizetett gyógyszer után nem dönt-e úgy, hogy egy vágóhídra leadja a szerencsétlen 4 lábút, amit aztán marha húsként bedarálnak, és a sok bele tolt gyógyszerrel együtt darált húsként megvesszük akciósan a madaras tesónál... Elméletileg a rendszer biztonságos, de aki tudja, hogy a háttérben emberek hajtanak az extra profitért, az tisztában van vele, hogy szart eszünk, és attól még, hogy jó az íze, és szépen van tálalva, attól még moslékot kapunk, pont úgy, mint az iskolai menzán. Minden csak felfogás kérdése!

wrstjnethn 2018.04.29. 01:14:30

Szívesen megkóstolnám a mostani menza kajákat, mert annak idején semmi gondom nem volt vele. Hihetetlen, hogy ezen rugózzon egy ország.

retkeslaci 2018.04.29. 01:32:57

@wrstjnethn: ezen rugózik az orstág, mert ez egy közös negatív élménye mindenkinek. És aki túléli az iskoláséveit, azt gyereket vállal, majd amikor a gyerek iskolába megy, akkor szembesül azzal, hogy még mindig csapnivaló a menza minősége.
Én imádtam a sárgaborsó, paradicsomos káposzta, burgonya, spenót, finomfőzelékeket gyerekként is. De amit ezen a néven menzán adtak, az nagyrészt liszt volt. Lehetne úgy tálalni zöldségeket, ahogy nyugaton teszik: párolva. Semmi hozzáadott csiríz.
Ja, mert így lehet olcsón főzni és profitot termelni.
Magyarországon a közétkeztetés hatalmas üzlet tele korrupcióval, lenyúlással, olcsósítással.
Akik a gyerekeknek főznek, azok nem szakácsok, hanem "konyhások".

retkeslaci 2018.04.29. 01:37:42

@pancsincsin: a gyros, ha jól van elkeszítve, akkor minőség és finom.
A Magyarországon kapható kínai kajának semmi köze Kínához. Keményítővel dúsított trutyit adnak el a magyaroknak.
A meki se egészségtelenebb, mint a menzán kapott csirízes krumplifőzelék, főtt tészta, lekváros bukta, grízes tészta.

martineden 2018.04.29. 04:43:20

@zrx_xzr: Igen, de Hollandiaban a nagy tobbseg hetkozben nem eszik fott etelt ebedre, csak szendvicset. A gyerekek szinten, es este fel hetkor van otthon a foetkezes, amin az egesz csalad reszt vesz, na akkor van fott etel.

martineden 2018.04.29. 04:48:13

@wrstjnethn: ,,szívesen megkóstolnám a mostani menza kajákat, "...es ki akadalyoz meg ebben?

2018.04.29. 06:28:33

ettem menzán felnőtten is. néhány kivétellel mind ehető volt. sok tanár is finnyás, ahogy a diákok is.
a diákok közt vmelyik menő alak kitalálja, h szar, az ő véleményterrorja végigsöpör a csoporton, és sokan alig megturkálva viszik vissza a kaját a moslékba.
sztem sem elég éhesek. pl. a sokan jönnek egyszerre diákok, és nem képesek oly gyorsan kiadni a kaját, azért kb 2-3 perccel előbb kimerik a levest, és a levesgyöngyöt is beleteszik. ezalatt az elázik az elátik, és ezért nem eszik meg a krémlevest. :-)

Zsuzsi25 2018.04.29. 06:41:01

@Bermuda: Ebben a témában csak olyannal vitázom inkább, aki már kostolta a mostani menzakaját. Ha van lehetöséged kérd meg a gyereked, hogy hozzon haza pár falatot.... kostold meg.
És szerintem finom a spenot/soskafözelék. :-) Tamás, (szomszéd iskoláskoru gyerek) nem az étel fajtájára panaszkodik, hanem a minöségére/izére. Hétvégén örömmel megeszik bármit otthon, eégészséges ételeket is, de azt a fost,amit az iskolában adnak, nem lehet megenni.

@wrstjnethn: Kostold! Ha van ismerösöd, kérd meg! Egyébként, mig nem tapasztaltam személyesen, ugyanigy bagatelizáltam a dolgot. "Ááááá, válogatosak, finnyássk a "mai" gyerekek" - Hát nem. Sajnos ennél sokkal komolyabb ez a probléma.

2018.04.29. 07:23:36

Már bocsánat, de ha szabad megkérdeznem, valaki, aki itt osztja az észt--hogy a gyerekek fínyásak, hogy válogatósak, és hogy nekik soha semmi sem jó--az vajon kóstolta már azt, amit a gyereke eszik ?

Tessék már a képviselők helyett--akik a semmiért veszik fel a milliókat havonta --egyszer egy hónapig az ő "fejpénzükből " főzni a sulisoknak ! Ők pedig egyék a haverok által odalökött --néha még mosléknak sem nevezhető adagot és minőséget !

Amúgy valóban szar a menzai kaja. Nem kicsit, nagyon nagyon !

@lujo1111: Bocs, de a levesgyöngy, nem ázik el 3 perc alatt. De te vajon hidegen megeszed az ebéded ? És hogy moslékba öntik a menzai kaját ? Bizonyára oda is való ! Tudod, a puding próbája az ha megeszik. A jó ebédé pedig ha a diákok, a gyerekek elmesélik otthon hogy ma finomat ettünk--megint !

És most vajon ezt mondják ?

protézisesh 2018.04.29. 07:30:24

@diszkriminans: en meg azt ruhellem, amikor (hogy temaba vago legyek) a fina eszi az ovodast. Ma “mindenkinek” meg nem ertett zseni, igazmondo juhasz, naagy es szulertehetseges egyeniseg a gyereke, aki CSAK igazat mondhat.

Lof@szt. Aki dolgozott gyerekekkel, annak nagyon is ismert a tomegpszichozis jelensege. Egy finnyas, elkenyeztetett kiskrampo kitalalja, hogy “ez az etel budos”, oruletes visongas lesz, az egesz osztaly skandalja hogy buudos-buudos...

Amugy meg a nagyon fejlett angliaban is szart esznek a gyerekek, Jamie Oliver is belebukott a rendes kajás projektjebe.

protézisesh 2018.04.29. 08:11:29

Helyesen: amikor a fika eszi az ovodast.

Mind a ket gyerekem (biopsziaval igazolt) coeliakias (gyk liszterzekeny), csak glutenmenteset ehetnek. Ezt Győrben a korhaz fozi az osszes gyori iskola reszere. Annal szarabbat még nem lattam, mint amit a venasszonyok a korhaz konyhajan GM menunek osszehoztak. Viszont sok iskolaba a sodexho hozza a menut, mint hozzank az uzemi etkezdebe is. Az teljesen vallalhato.

Aki meg a mirelit zoldseg ellen picsog, azt azert megkerdeznem: te egesz evben primorbol fozol?

LordAlyr 2018.04.29. 08:30:11

Szép Reggelt!

Sok elme roggyant hozzászólás van itt. Sokan szidják a mekit. Ez pont olyan divat. mint szidni az USA-t meg a Windowst. Sokak hozzászólásából leszűrőm, hogy abszolute nincs gyermeke. Na mind 1 leírom az én tapasztalatom....
A gyermekem tavaly kezdte az ovi kiscsoportját Bp-en. Nálunk egy kicsit speckó a helyzet, mert ő nem ehet semmilyen tejterméket. Ergo tejmentes ebédet kell kapnia. Jelzem ezt is meg tudják oldani. Annyi a lényeg, hogy elkezdte kapni a kaját és feltűnt, hogy mindig mást kap mint a többiek. De igazából akkor is amikor rántott husi volt sült krumplival. Ekkor minek??? Kérdeztük magunktól... Felhívtuk a céget, hogy ugyan már ezt miért csinálják így amikor egy első közösségben fontos lenne, étkezési szempontból is, hogy HA lehet ugyan azt kapja. Kedvesen elmondták, hogy mivel tejérzékeny egy teljesen különálló konyhai részleg főz nekik, hogy az edényekben se legyen még véletlenül sem tejszennyezés és a menüket jó előre összeállítják szakemberek. Mi azért megjegyeztük a telefonban nekik, hogy bármit el lehet készíteni tej nélkül is. Na mid 1 ezen túl voltunk. Utána volt kaja kukorica kása vagy főzelék vagy mi volt. Finom volt csak a kukorica szerintem takarmány volt benne, mert olyan ráncos és kemény volt mintha aranyrögök lettek volna. Na a cég ezért is kapott egy telefont, amiért sűrű elnézést kértek. Majd volt a kaja tejberizs, ekkor kicsit megijedtünk, de az újabb telora megnyugtattak minket, hogy azon a konyhán csak "rizstejet használnak". Ezután a tapasztalatunk már csak + volt. Sokszor amikor a gyerek beteg és ugyebár csak 1-2 nappal később lehet lemondani a kaját elmegyünk érte és otthon "összeveszünk" ki egye meg. Tényleg jó, bár én egy kicsit kevesebb zsiradékot használnék az elkészítéséhez, de így is fényévekkel jobb mint az én gyerekkori menzám volt. Ha jól emlékszem 3-4 telo kellett a céghez és minden jó lett.

Üdv.

2018.04.29. 08:33:26

@protézisesh:
Tehát csak 2 lehetőség van: vagy mindent elhiszel a gyereknek, vagy mindig ráhúzod, hogy kitalálta, hazudik...

Ménár Atya 2018.04.29. 08:35:10

Egyszerű a megoldás, meg kell duplázni a befizetést,és a támogatást, és annyi pénzből már lehet minőséget várni.
És mielőtt jönne a rinya a nincs pénz rá...... stb, erről épp a cikk mesé, az olcsó mekiben ücsörgő családról.
A kaja amúgy nem szar, hanem változóan szar-vagy ehető.
Ezt a gyerekeimen csekkolom mindig.
Amennyit pluszban kell költenem, inkább befizetném, és akkor egy probléma megoldva.
Így viszont marad a pótkajáltatás.
Azért annak meg tényleg alig van értelme, hogy heti két-három nap nem jó a kaja, nem nem finom, arról már álmodni sem mer az ember, de van hogy ehetetlen.
Azért vicces, hogy a börtönben jogai vannak a raboknak, a tanulók meg egyék a moslékot, tisztelet a ritka kivételnek.
Tehát megnézném, hogy több pénzből tudnak e minőséget kihozni.

eßemfaßom meg áll 2018.04.29. 08:36:47

A hamburgeren meg bolonyain élő képzeletbeli gyereknek nem izlik a képzeletbeli menzakaja.

Micsoda sztori

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.29. 08:38:12

Az iskolai étel rossz.

A 70-es években jártam általános iskolába Bp-en, s akkor is ehetetlen volt az étel.

eßemfaßom meg áll 2018.04.29. 08:38:12

@Zsuzsi25: "Elmondom neked, hogy a suéi menzájánál a meki is egészségesebb! "

a hét poénja :)

eßemfaßom meg áll 2018.04.29. 08:40:26

csipsz+kólát minden menzára azt minden gyerek megeszi és egészséges is hiszen csak nem árulnak a boltban pénzért egészségtelen dolgokat

Before · http://azbeszt.blog.hu 2018.04.29. 08:45:08

@öreg baka nem rakéta: idősebb vagy nálam pár évvel, de még az én gyerekkoromban is ehető volt a menza. Nem volt jó, de nem volt ultragáz. Ma ultragáz. Tudom, mert láttam, szagoltam, te viszont nyilván nem. Felesleges a saját, bő ötven éves tapasztalataidra hivatkozni, azok a legkisebb mértékben sem relevánsak.

Alick 2018.04.29. 08:46:07

@Zsuzsi25: Inkább arról van szó, hogy a junkfood izfokozós technikája magasra tette az ingerküszöböt, ezt a menzakaja nem éri el. De attól még lehet egészségesebb.

Netuddki. 2018.04.29. 09:11:23

Mi lenne? Segíts magadon...

Szülők, fogjatok össze, aztán pár hónapig ne fizessetek a szarért! Addig meg szendvicsen is ellesz a gyerek. Amúgy is jobb ha hozzászoktok, mert az I. világháború előtti állapotokba fogja az országot visszalőni ez a tolvaj korrupt maffia. Kellett rájuk szavazni...

Danubius 2018.04.29. 09:11:42

A gyerek ovis
-a borsófőzelék nyomokban borsót is tartalmaz a lisz és a víz mellett
-mi utáljuk ha a csirizes szmötyibe belesülyesztik az amúgy finom sült húst
Ugye az lenne a lényeg hogy étkezünk és nem "energiát viszünk be". Mert ilyen fáradtsággal mindenki kaphatna egy üveg turmixot, minden nap más ízben.

inebhedj - szerintem 2018.04.29. 09:11:47

A menzakaja már 35 éve is rossz volt (bár tény, hogy ma rosszabb, mindenesetre akkor se nagyon ette meg senki ( hiába “emlékezik” úgy, hogy megette, nem lett semmi baja, valójában otthagyta, mint mindenki más), a konstrukció ugyanis vonza a csalókat és kutyaütőket, ugyanakkor távol tartja a főzni tudó és szerető embereket.

Viszont nem tudom, hogyan torzult a főtt étel elvárás meleg étel elvárássá, ti. nem azt kellene biztosítani, hogy a gyerek naponta egyszer meleg ételt egyen (nem mindegy, hogy 15 vagy 40 fokos, ami a gyomrába kerül? max a 15 fokos nem hízlal annyira), hanem az, hogy főttet (utóbbi főleg az állati eredetű, illetve egyes növényi tápanyagok miatt, mint a paradicsom és társai esetén is).

Netuddki. 2018.04.29. 09:15:34

@Alick: Persze, és kit akarsz ezzel átverni? Magadat?
Hol főznek otthon ízfokozóval?

A valóság az, hogy a zsíros közétkeztetési biznicet kiszervezték valami havernak, aki csak a profitot nézi, és azt mikor lesz neki is több 10 millás autója meg nyaralója.
Ha tömegesen mondanák vissza a szülők a menzát, akkor csak rájönnének magasabb szinten is, hogy ez így nem lesz jó. De a népek is kényelmesek, inkább befizetik a szarra a gyereket, csak ne kelljen kaját csinálni neki...

Behajtó70 2018.04.29. 09:23:49

Látom kiadta a főnökség az ukázt: bekenni szarral mindent, amit a Fidesz csinált!

Ha nincs ebéd, az a baj, ha megreformálják egészségesre, akkor az. Ha pénzert van, akkor drága, ha ingyen akkor miért nem jár mellé zsénz. Ha ingyenes a tankönyv, miért nem az a füzetcsomag is.

Szánalmasak vagytok, és az ország nagyobbik fele is igy gondolja.

Szart meg azér eszik a gyereked, mert te otthon azt adsz neki! Az enyémek rendes ételt esznek otthon is, a suliban is!

Behajtó70 2018.04.29. 09:28:07

@Netuddki.: nem fogunk össze, kiscsíra! Mert a kaja jó! Te pedig hazudsz! Menjél tüntikézni, engedd ki a gőzt, mert a vörösre vert seggeteketre még mindig nem tudtok leülni!

Alick 2018.04.29. 09:33:34

@Netuddki.: "Hol főznek otthon ízfokozóval?"

Tapasztalatból tudom, hogy a gyerek milyen könnyen rászokik otthon is a sózásra vagy a cukrozásra. A meki is végletes ebből a szempontból.
Persze ettől még lehet minőségileg szar a menzakaja, anno nekem se volt kedvencem, akárcsak az üzemi étkeztetés.
De ha a munkahelyről kiugrottam ebédelni, akkor inkább egy normális főzelékbár, mint a meki.

mildi 2018.04.29. 10:39:09

1. kuvára nemérdekel senkit, h te kicsivel az özönvíz utáni időkben mindent megettél, amit eléd tettek. zabáld a gatyamadzagos szarodat. kussban. kösz. 2. aki azzal jön, h nem elég éhes, ha az lesz, megeszi, az nem látott még gyereket közelről, 3. h a posztoló pont a mekiben ült újfent irreleváns, ne ezen lovagolj bazmeg, 4. a téma az lenne, h szar a kaja, amiért fizetnek. tleg szar. ehhez szólj hozzá. köszi annak a pár darab kommentnek, aki ontopic tudott maradni, s nem a katonaemlékeit rángatta elő

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.29. 10:45:11

@paráznabillegető:

BG-ban csak egyetemre jártam, általános vagy középiskolába soha.

Netuddki. 2018.04.29. 11:04:18

@Behajtó70: Ki a faszom szólt hozzád narancskomcsi? Szánalmas ahogy véded a tolvaj maffiát.

Netuddki. 2018.04.29. 11:07:04

@Alick: Nem a só meg a cukor az ízfokozó, hanem például a nátrium-glutamát.

Netuddki. 2018.04.29. 11:10:27

@csentecsa: Na, itt a másik narancskomcsi, amelyik a régi nótát nyomatja. Régen is minden szar volt, még a Kádár idejében is, ne akarjátok már, hogy jobb legyen a magyaroknak a XXI. században! Mert a tolvaj maffiával nem is lesz, még akkor se ha lehetne.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2018.04.29. 11:14:17

@csentecsa: Aki ezügyben pártállás alapján nyilatkozik, az feketeöves kretén. Meg a sok barom is, aki gyereket tíz méternél közelebbről még nem látott, de pontosan tudja a tutifrankót.

Netuddki. 2018.04.29. 11:14:21

Különben meg, az nyilvánvaló, hogy nem minden iskolai menzán főznek rosszul, ezt senki nem is állította. Csak az ostoba fidelitasos hülyegyerekek szívták meg magukat tőle, mert azt hiszik báncsák a vajdájukat, ha valaki fel mer szólalni a szar állapotok miatt, ott ahol valóban szar állapotok vannak.

Az már csak hab a tortán, hogy ott szar a menza, ahol a hozzá nem értő, pénzéhes, fideszközeli köcsögök kaparintották meg a közétkeztetési biznicet.

Netuddki. 2018.04.29. 11:19:15

@Before: Sajnos a fidesz pártállás alapján rangsorolja a gazdasági élet szereplőit. Az ő kutyájuk kölykének mindent szabad, még akkor is ha nem ért hozzá. Míg a nem fideszközeli vállalkozókat inkább ellehetetlenítik ha túl jól megy az üzlet, és ezért kiszemelte magának egy haver a biznicet.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2018.04.29. 11:23:49

@Netuddki.: Ettől még baromi felesleges belevonni minden szar témába a retkes politikát. A cikk sem kereste az okokat, egyszerű ténymegállapításokat tett. Tök fölösleges idevonzani a sima hülyéken felül a politikai siserehadot is.

Netuddki. 2018.04.29. 11:25:05

@csentecsa: Na, és neked arra milyen bizonyítékod van, hogy NEM így van, narancskomcsi?

Különben meg, a tolvaj maffia kiszolgálóival nem vitatkozom, úgyhogy keress magadnak mást!

De azt még előtte bizonyíthatnád fideszes tolvaj tetű, hogy miért is nem fideszes haveroknak van kijátszva az iskolai közétkeztetés:

hirtv.hu/ahirtvhirei/olcso-es-rossz-a-menzakaja-1394546
"A lap szerint a központosított rendszer egyik nagy nyertese a Hungast nevű cég lehet, amelynek sikerei mögött sokan Bánki Eriket, a Fidesz országgyűlési képviselőjét sejtik."

varosikurir.hu/moslek-vagy-menza/
"Hasít a fideszes beszállító – a gyerekek pedig éhesen jönnek haza."

www.blikk.hu/aktualis/belfold/beismertek-hogy-pocsek-az-iskolai-menza/6bvmxmg

2018.04.29. 11:25:07

@Before: kösz a képeket, szerintem ezek nagyobbrészt zsíros kenyér névre hallgatnak. 100 forintba ennyi fér bele. Nálunk az oviba még adnak hozzá 2 karika fonnyadt uborkát is.
Gyerekem folyamatosan éhes amikor megyek érte és otthon a vacsorát tömi magába. A tízórait meg az uzsonnát megeszi ha üres kenyeret kap. Egyébként nem. Az ebédhez általában nem nyúl. Ezt most vallotta be egy - két hónapja. Viszont mindent megkóstol, és csak utána dönti el hogy megeszi e vagy nem.
Anno amíg kiscsoportos volt a gyerekem, többször vittünk 3-4kg gyümölcsöt az oviba, hogy legyen rendes mennyiségű normális minőségű gyümölcs a gyerekeknek. Az egész csoportnak. Kiderült, hogy ugyanúgy csak egy fél banánt kaptak uzsonnára az üres kenyér mellé, a többit a nevelők, dajkák szépen hazavitték. Dettó ugyanezt csinálták a csoportnak szánt joghurttal, keksszel.
Így már csak 1 kiló gyümölcsöt viszünk be. Itthon megkapja a gyerekem a normális ételt és csak abban bízom hogy van annyi esze, hogy nem eszi meg azt amit gusztustalannak érez.

Netuddki. 2018.04.29. 11:29:37

@Before: Szerencsére a gyerekek iskolájában nem ehetetlen a menzai koszt.
Ha azokat meg nem érdekli ahol meg az, hát én nem fogok helyettük se tüntetni, se hőbörögni. Ha valaki nem képes a saját érdekeit képviselni, feltárni a valódi okokat, és lépni ellene, akkor ne várja ezt mástól se!
Csak azt írtam, hogy ha én lennék ilyen cipőben, akkor biztosan nem fizetnék a semmiért. Ennyi.

Az meg, hogy mi miért van, gondolkozzatok el rajta!

Before · http://azbeszt.blog.hu 2018.04.29. 11:32:35

@csentecsa: Akinek inge, magára veheti.
Egyébként a JO témában tévedsz, vagy nem nézted végig a sorozatot, mert a kezdeti ellenállás után bőven pozitív lett a végkifejlet, úgy tudom, azóta már országosan is terjed a dolog, ráadásul JO aktív részvételével.
Aki a gyerekek táplálkozási tudatosságáról szeretne egy kis képet kapni, ajánlom ezt a videót, szintén Jamie Olivertől. Szenzációs! (Sajnos nem találtam normális teljes verziót, de a lényeg ebben is benne van. Az a fej a végén... :))
www.youtube.com/watch?v=0-aKqp1kzKg

Before · http://azbeszt.blog.hu 2018.04.29. 11:36:56

@Lady Scarlett: Nem, az a kettő az tepertőkrém (megnéztem a heti menüben). Egyébként remélem, csak viccből mondtad, hogy ennyi fér bele száz forintba, fél szelet, gyakorlatilag üres kenyér, rohadó répa...? Egy ekkora szelet kenyér még tíz forint sincs, a laboratóriumi mintának se elég kence meg 1-2 forintnál több nem lehet.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2018.04.29. 11:37:36

@Netuddki.: azzal egyet is értek, csak a habzó szájú fideszcsürhés maffiózózás volt felesleges mellé.

Megyko · http://www.szinkronrendezo.blog.hu 2018.04.29. 11:37:54

Amikor általános- és középiskolába jártam, volt egy geg-ünk, amit bármelyik osztálytársammal el tudtunk játszani. Volt, hogy én kérdeztem, volt, hogy én válaszoltam, de a legjobban azt szerettem, amikor két másik osztálytársam csinálta, akkor tudtam a legjobban röhögni.

- Mi az ebéd?
- Szar rizzsel!

Megyko · http://www.szinkronrendezo.blog.hu 2018.04.29. 11:39:42

@Megyko:
bármeddig folytatható, visszakérdezel, hogy - RIZZSEL?!
Most kutatkodtam, kiderült, hogy "Mennyei falatok" címen favicc válogatásb ais bekerült, kvázi a menzás folklór alapeleme.

faviccek.hu/mennyei-falatok.html

GiaMarie 2018.04.29. 11:41:00

@MEDVE1978: Ez óriási marhaság, ne viccelj már! 600 Ft-ból kihozni egy adag kaját SIMÁN lehet úgy, hogy még finom is, meg nem tejbegríz, ha ezer adagot csinálsz egy nap. Egy 15 dekás csirkemellfilé 200-250 forint ha én veszem a boltba, nem ezer adagra. És akkor még nem beszélünk arról, amikor letudják az ebédet annyiból, hogy gulyásleves + tejbegríz. Ennek a menünek fejenként nincs 100 Ft az alapanyag normatívája..

Netuddki. 2018.04.29. 11:42:56

@Before: 13ezerFt egy gyerek havi étkeztetése. Ez körülbelül 650Ft-700Ft/nap.

Ha elmegyünk egy étterembe menüt enni, kb. 900Ft-ból kijön 1 főre, levessel, főétellel, ami messze nem moslék. Ha ott ki tudják ennyiből hozni ÁFA-val, akkor az iskolai menzán is ki kéne tudni. Persze ha valaki ebből akar meggazdagodni...

Amúgy meg minden politika. Csak a lúzerek szerint nem, de az ő fejük felett mások döntenek.

Megyko · http://www.szinkronrendezo.blog.hu 2018.04.29. 11:46:22

Ja még egy sztori, óvodában kaptunk répás kenyeret is tízóraira = margarinoskenyér, ráreszelve a répa.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2018.04.29. 12:00:36

@Netuddki.: Ez nyilvánvaló. Az egy főre jutó összegből teljesen normális kajákat ki lehetne hozni, még otthoni körülmények és kiskereskedelmi beszerzési árak mellett is.
Leszarom, hogy ki csinálja, de jól pofán kéne nyomni, meg megfürdetni a moslékjában.

LordAlyr 2018.04.29. 12:03:29

Ezen hozzászólásokból is kiderül milyen gyökér nép a magyar. Sajnálom, hogy közéjük tartozom. Egy kibekúrt kajás blogból az ostoba majd én megmondom agymosott állatok politikai vitát nyitnak.

Amit én hozzászóltam azt fent el lehet olvasni ha valakit érdekel a tényleges téma.

Amúgy aki azt mondja, hogy több pénzt kéne beszedni a menzára, akkor jobb lenne, annak igaza van. DE! A nagy DE, hogy sajnos sok szülőnek egy 500.- tétel is hatalmasnak számít. És ne gyertek azzal, hogy a kaja neki ingyenes, MERT NEM!
Ha nem beteg a gyereked, akkor a kaja nem ingyenes.

Amúgy igen kb napi 900 forintból jó kaját lehetne csinálni. Számoljunk. 22*900=19800 huf. Havonta most KB 12-13 ezer a kaja. Nekünk speciel ingyenes, de ez most nem fontos.

Kérdés, hogy azt a + 8000.- kitudja e gazdálkodni a szülő havonta. Ja igen és ez csak 1 gyerek, 2 nél már + 16000.
Amikor a magyar háztartások többségének NINCS havi megtakarítása... és most ne BP-i fejjel gondolkodjon senki. BP-n csak kb 2 mill ember él mi van a többi 7-8 mill-val?

hokihari 2018.04.29. 12:14:02

En sokat ettem a menzán 70-80-as évek ,en mindig jol laktam .A katonaságnál is volt olyanok akik szinte semmit nem ettek meg ,semmit nem szerettek pedig normálisan főztek .Anyamek mindig kérdeztek mit hozzanak ha jönnek en csak őszibarackot es mákos bejglit kertem. A gyerekeim is menzán nőttek fel soha nem mondtak hogy rossz a kaja . Most nem tudom mi a helyzet lehet romlott a minőség .En csak azt nem szerettem ha mákos vagy diós tészta volt mert mindig keveset szórtak rá hiába reklamaltam.

öreg baka nem rakéta 2018.04.29. 12:25:04

@Before: valóban nem tudom, hogy ma milyen a menzakaja, de azt nem hiszem, hogy ehetetlen. Valószínű, hogy itt is érvényesül a csordaszellem, ahogy többen is írták.
Azt látom, hogy az unokám mindent megeszik a bölcsiben, és általában egészséges kaját adnak. Biztos, hogy nem az otthoni ízekkel, de nem ehetetlen. Sajnos a kórházi kaját is sokan köpködik, szerintem ok nélkül. Amikor bent voltam, tény, hogy nem a Gundel szintű volt, de ehető. Persze, ezt a készítője/szállítója is válogatja.

GiaMarie 2018.04.29. 12:46:27

@Before: Hát nem tudom, én speciel ezt szeretem, és szoktam csinálni magamnak itthon, csak nem margarinnal, hanem vajjal, meg egy kis löttyintés balzsamecettel télen, amikor minden zöldség horror drága.

teéjesenmindegy 2018.04.29. 13:28:06

Marhára kiváncsi lennék ennek a kamubeszélgetésnek a kamuvégére...

"Hat szendvicset minden nap?! Belefullad a szendvicsekbe! Meleget kellene ennie!"

És eztán csak néznek maguk elé, és csak néznek, és gondolkodnak?
Szóval adva van a gyerek, aki nem eszi meg az ételt. Feljön 3 megoldási javaslat, egyik sem jó. És akkor muter inkább nem csinál 6 szendvicset? Éhezzen a gyerek? Mekkora az a gyerek, akinek nem elég 3-4 szendó /nap?

kunzoo 2018.04.29. 13:33:41

A menzán nem lehet mindenkinek megfelelni. Jó példa rá hogy a szülők is kóstoltak kaját ugyanaz a kaja valakinek túl sós volt a másik arra panaszkodik hogy sótlan. Azt hiszem indexes cikk volt róla.

2018.04.29. 13:46:29

@Before: Ironizaltam. Erre nincs írásjel, szóval valaki érti, valaki meg megsértődik és nekem esik.

GiaMarie 2018.04.29. 13:48:01

@kunzoo: Viszont amit én már generációk óta nagyon gáznak érzek, az az, hogy nincs A menü, B menü. Azért ennek illene beleférnie, mert mindenkinek van olyan étel az életében, amitől annyira undorodik, hogy rá sem tud nézni. Nálunk a suliban ez a resztelt sertésmáj volt pl. Mikor az volt az ebéd, a gyerekek jelentős része számára ez azt jelentette, ma üres főtt krumplit kapsz, mint a malacok. Nekem még rosszabb volt a gombával, mert annyira irtózom tőle, hogy még egy tányérról sem eszek vele. Jópofa volt, mikor valami gombás szutymóval meglöttyintett tésztát adtak. Aznap korgó pocak volt a menü. Nyilván ezen felül rengeteg vacak menzakaja volt, de azért egy normál gyerek abból is lenyomja a létfenntartáshoz szükséges mennyiséget, amiért nem rajong annyira. Nyilván nem lesz minden nap rántottszelet krumplival, nyilván nem lesz soha mindenki elégedett az ebéddel, de annyi opció kéne, hogy választhassa a gyermek a kevésbé rosszat vagy kevésbé gyűlöltet.

2018.04.29. 13:49:55

@öreg baka nem rakéta: a bölcsőde teljesen más. Én is kóstoltam a bölcsődei kosztot, finomak találtam. Akkor még nem értettem mi a fenét kell nyígni a menza miatt, teljesen rendben van. Aztán óvodás lett a gyerekem és megértettem.
Az óvodai és iskolai menza total más mint a bölcsődei koszt.

horvathviteztamas 2018.04.29. 13:55:01

Főzni kell, csomagolni, elvinni, megenni...lófaszt romlik meg fél nap alatt. Aki lusta elkészíteni az meg zabálja a menzán kapott ebédet és fogja be a pofáját...

BéLóg 2018.04.29. 14:31:25

A megoldás? Hát az hogy NEM hazudsz tovább!

élhetetlen 2018.04.29. 14:55:24

Túl sokat nem foglalkoztatott a téma, így a szerződéses részeket nem ismerem. Egy biztos, rendszer szintű a probléma. Ezek a giga kiszállító konyhák. Nem az iskola igazgatója, vagy a tantestület választ, sőt, már olyat is olvastam, hogy az egész kerületbe egy tendernyertes szállít, mert jaj, de gazdaságos. Leszerződnek x időre. Miért érdekelné a cég tulajdonosát, hogy megeszik-e a gyerekek a kaját? A pénzt megkapja, a haszna adott. (ha a szülők kétszer annyit fizetnének, legfeljebb dupla lenne a haszna). Sőt, a szakácsok, akik főznek, ők sem érdekeltek semmiben, nem látják, hogyan ízlik, hogyan fogy az étel. Nem kell a fogyasztó szemébe nézni, nem lehet ott, helyben megkérdezni, hogy miért ilyen. És ez komoly probléma.
1967-ben, 14 évesen kerültem be a menzakaja fogyasztók körébe, és ez 5 évvel ezelőttig tartott. Középiskola, kb. 600 gyerekre főztek, helyben. (95 % fiú volt, tehát mennyiség is kellett). És jó volt a kaja. Mert jól főzni sem időigényesebb, mint rosszul, az alapanyagokról meg úgy gondolom, hogy a kelkáposzta, az, ha nem rohadt, akkor kelkáposzta. De ott volt az tálaló mögött a szakács is, látta, hogy mi fogyott el, mit visznek vissza, sőt beszélni is lehetett vele. (egyébként anya soha nem főzött sárgaborsó, babfőzelék volt, mert azt termelte, nem főzött spenótot, a sóskafőzelék ment, nem főzött finomfőzeléket, borsófőzelék volt, a menzán szerettem meg a három ismeretlent, és máig szeretem.). Aztán a munkahelyek. Csak ott volt jó kaja, ahol helyben főztek. És az apró luxusok, pl. volt sült máj, sült almával, meg piskóta csokiöntettel, kérhettem sült almát csokiöntettel, mert ott volt, nem külön porciózva. Legfeljebb a pénztáros vakarta meg a fejét, aztán besaccolt valamit. Ha már beszállítós helyre kerültünk, akkor kakukk.
Belátom, könnyebb ellenőrizni 30 nagy konyhát, mint ezer kicsit, De nem biztos, hogy jól járunk.
Egyébként megérne egy misét, ha egy-egy hétig, nem előre bejelentve, a kormány tagjai és a képviselők menzakaját kapnának csak. (nem lenne feltűnő, hogy egy-egy suli három. négy adaggal többet rendel). Persze, nem a becsületükre kéne bízni, hogy utána lemennek-e ebédelni.

pancsincsin 2018.04.29. 15:15:07

@retkeslaci:”Ha jól van elkészítve”. Akkor igen. De itt a cikkben arról volt szó, hogy a szerző kiszalad ebédidőben a “gyros-oshoz” vagy a “kínaihoz”, ami ha jól sejtem helyi kínai büfét jelent. Hát ezek között nem sok minőségit ismerek...

pancsincsin 2018.04.29. 15:19:09

Csak arra céloztam hogy annak akinek a meki, a gyros-os, és a kínai büfé a pozitív példa nem biztos hogy adok a véleményére. Ettől meg tudom hogy a menza régen is és most is alacsony minőség. De mint valaki már írta, a drága, finom és jól kinéző étel sem biztosíték az egészségre. Sajnos.

élhetetlen 2018.04.29. 15:25:04

@öreg baka nem rakéta: Bocs, elég hosszan írtam, most még a vége fele van, arról, hogy szerintem mi a probléma. A menza, vagy az üzemi étkeztetés ua. És, egy 40-50 éves embernél már nem játszik a „csordaszellem”. Csak gondold át. Helyi konyhán bepanírozzák a karfiol rózsát, aztán sütik, ahogy fogy. Beszállítós (alias melegítő konyhás) helyen megsütötték hajnalban, kivitték, drágább is, mert nem csak az elkészítés, de szállítás költsége is benne van az árban, és vagy eszed hidegen, vagy irány az étkezőtérbe kitett mikró, de a kaja nem lesz friss. És most elképzelek egy kis konyhát, előző héten kiadják az étlapot, két féle leves, két féle főétel naponta, valami desszert. Ezt akár egy szakács, és két kukta is lefőzi. Nem tudom, nézted-e, volt pár éve egy Konyhafőnök Junior verseny. A második helyezett 13 éves kiscsajnak átadta a sulija egy napra a konyhát, a szakácsnénik meg átmentek kuktába. Megfőzte 150 főre az ebédet, (ha jól emlékszem két főétellel), pedig 13 éves volt. Nem jó ez az több ezer főre főzünk módszer..

ételizésítő 2018.04.29. 15:25:50

Ez egy kitalált kamubeszélgetés, élő ember nem beszél így. A családtagjaival pláne nem.

Szimpla hazudozás.

ételizésítő 2018.04.29. 15:27:49

@Zsuzsi25:
Elmondhatod, de attól még hülyeség lesz, amit mondasz.

teéjesenmindegy 2018.04.29. 15:37:25

@élhetetlen: Hát persze! Főzzenek 150 főkre mindenhol.
Végül is nem kell hozzá sok... főállású szakács mindenhova, HACCP konyha mindenhova, mosogató, takarító, kézilány, jóisten.
Minden párszáz fős iskolába fel kell venni 5-6 embert. Ez úgy havi másfél milla kiadás, meg az elején egy hatos.
Aztán ugye a párszáz fős helyekre oda kell logisztikázni minden alapanyagot, ami alapból drágább, hiszen kisebb mennyiséget vásárolsz. Ezzel úgy faszán duplájára emelnéd a kajáltatás árát. És persze arra semmi garancia nincs, hogy a gyerekek nem szarozzák le azt is, mert a meki finomabb

élhetetlen 2018.04.29. 15:44:54

@pancsincsin: „Hát ezek között nem sok minőségit ismerek...”. Nem ismerem a minőséggel szemben támasztott követelményeidet, de a gyros tömböt ellenőrzött körülmények között rakják össze, és szállítják ki, és teljesen felismerthető hússzeletekből áll. Az más tészta, hogy nálunk csirke, vagy pulyka, vagy sertés, én meg a bárányra vagyok vevő, így nem szoktam venni, de elvi kifogásom nincs a csirke gyros ellen egy kis salival, egy pitával. A kínai is más eset, nem bírom az ecetszagot, de azért elhozni szoktam bundázott garnélát, vagy koktélrákot sült rizzsel. Szerintem semmi baj ezekkel a kajákkal, hétköznap, ebéd tájt.

Dr. Bélus___ 2018.04.29. 15:56:56

Volt olyan iskola, ahol néhány szülő megunta a sz@rt és a kölkeiket befizették egy kajahordó cégbe (ételfutár vagy hasonló). Minden nap jött szépen a kajás bácsi/néni és hozta nekik az ehető kaját mondjuk dupla annyiért, de a kölyök normális kaját kapott és meg is ette (sőt, ő választhatott hét elején). Az iskola feladata annyi volt, hogy átvegye a kaját és hogy biztosítsa, hogy a gyerekek megegyék.
Na ekkor indult a buláj. Beindult a jó magyar "dögöljön meg a szomszéd tehene" hozzáállás. Micsoda dolog, hogy egyesek normális kaját kapnak, más meg a moslékot! Először csak külön kajáztatták a normális ennivalót kapó gyerekeket, aztán sikerült totál megfúrni az egész kezdeményezést. Nyilván van abban valami, hogy igazságtalan, hogy akinek van pénze, az normális kaját kap, akinek nincs, az meg moslékot, de a megoldás szerintem nem az, hogy mindenkit moslékra kényszerítek... de a magyarnak ez van a vérében. Na ezért szar az iskolai kaja.

élhetetlen 2018.04.29. 16:18:36

@teéjesenmindegy: Nem várom el, hogy gondolkodj is, nem szoktál, de, ha akár három közeli iskola fenntarthatna egy konyhát, ahonnét, aki akar, vihet is el kaját, nem biztos, hogy drágább lenne, mint ami most van. És, ha nem tud, vagy nem akar jól főzni a szakács, akkor röpethetnék, nem éves procedúra lenne megszabadulni egy szar beszállítótól, akit az iskolák feje fölött szerződtettek. Mert azzal az ötlettel, hogy a mostani rendszerben fizessenek kétszer annyit a szülők, és akkor biztosan jobb kaját kapnak a gyerekek, nem értek egyet. A másik, az a 150 fő, egy falusi általános volt, ahova most sem a szuper cég szállít, tehát ne keverd a dolgokat, ez csak azt jelentette, hogy kis létszámmal is lehet jó konyhát vinni, odafigyeléssel. „oda kell logisztikázni minden alapanyagot”. Hát igen, bár ezt megoldják mindenhol vidéken, akár úgy hogy a kórháznak, a sulinak, és a nyuggereknek is főznek, és nem kerül kétszer annyiba, mint Budapesten. Tudod, egy ember, egy furgon, kimegy a nagybani zöldségesre hajnalban, ami szép, és jó, abból bevásárol, kell egy fix húsos, aki olcsóbban adja, mert rendszeres vevő vagy, a száraztészta, rizs, só, cukor, beszerezhető nagyker áron. És mindez „azzal járhatna”, hogy a gyerekek, azaz a következő nemzedék normális kaját is kaphatna. Naná, hogy nem éri meg szerinted.
Ps. Már leírtam, nem ismétlem, nem a meki miatt nem eszik meg a kaját a gyerekek, csak te nem érted.

várom a levelet 2018.04.29. 17:08:43

@öreg baka nem rakéta: nem is a főtt kaját viszik haza,régen azt a disznót tartó alkalmazott vitte el.hanem a felvágottakat,gyümölcsöt,sajtot.

teéjesenmindegy 2018.04.29. 17:12:03

@élhetetlen: Továbbra is hülye vagy minden témához...
Tehát akkor össze kéne vonni, ugye? Akkor már megint az van, hogy 1000-1500 emberre kell főzni. Akkor feltaláltad a csövön a lukat, pont ugyanolyan lenne a kaja mint most.
Fix húsos, mi? :D:D:D Meg egy furgon, ami kimegy a piacra.
Te okos, szerinted a jelenlegi cégek mégis hogy vásárolnak? Ott terem az udvarukban a zöldség meg a hús?

Figyelj, lássuk be ehhez sem értesz. Mint a legtöbb okoskodó, meg nyekergő. Bazmeg, nagyüzemi konyha egészen más, mint a szaros háztartásod otthon. Teljesen más világ. Nincs olyan, hogy "kimégy a nagybanira, aztán vásárolsz szép árut egy furgonnyit". 1500 emberre? Átválogatsz 600 kiló krumplit?
Apropó, mondjuk krumpli. Megpucolgatják az iskolások, vgy kéne venni tisztítógépet?

teéjesenmindegy 2018.04.29. 17:18:46

@élhetetlen: Ja, és még annyit - bár a te fejedben soha senki nem fog fényt gyújtani- hogy ugye szó nincs arról, se itt, se máshol, hogy az étellel minőségi kifogása lenne bárkinek. Nem a tömeges mérgezésekről, romlott alapanyagokról szólnak a hírek, hanem arról, hogy nem ízlik a gyerekeknek a kaja.
Magyarul baszhatod a fix húsosodat, meg a leválogatott zöldségedet, az akkor sem fog ízleni a gyerekeknek, ha akárhol veszed, mert adva van, hogy mennyi sót, cukrot stb. használhatnak, naponta mennyi kalóriának kell lennie.
Amivel ismét elkezdhetsz okoskodni, hogy miért így van, de kénytelenek voltak bevezetni az egészséges táplálkozást a közétkeztetőkben, mert az EUban nálunk van a legtöbb elhízott gyerek.

kolompar lole 1113 2018.04.29. 17:48:09

@pancsincsin: A sulis foshoz képest? Igen az! Már 30 éve is szar volt a kaja, kivéve ha terítőt láttunk az asztalon, akkor lehetett tudni hogy valami nagy górék jönnek razziázni, ma ehető kaját kapunk. Amúgy meg finomfőzelék fossal, sóska szarral...

kolompar lole 1113 2018.04.29. 17:49:24

@Hórukk: Jaja, ez már akkor is fos volt, azóta se változott a kommunista mentalitás. Ezt hozza a verseny hiánya. Ha lenne konkurrencia, a fostos cég is megemberelné magát. Vagy csődbe menne. Az is jó.

kolompar lole 1113 2018.04.29. 17:52:20

@diszkriminans:

Ez az életmódváltás okozata. A zsíros magyar kaja a földeken csicskázásra lett kitalálva, ott 10 perc után összeesne egy francia salátás hipszter a melóban. Székben ücsörgésre meg nyilván sok az a kalória ami a kapáláshoz kellett. A változtatáshoz akarat kéne, de hát az kéne az egészségügy vagy a nyugdíj rendbetételére is, meg a rémuralkodó tolvajkomcsik elkergetéséhez is. De itt csak a megalkuvó tapsikolás van a 10k-s böbi csekkekért.

kolompar lole 1113 2018.04.29. 17:59:24

@zrx_xzr: Mind a 7 milliárd embernek van hely hollandban hogy odaköltözzön?

ételizésítő 2018.04.29. 18:02:33

Kár, hogy megszűnt a sorkatonaság.
Ott ez a sok finnyás segg megtanulta volna, hogy nincs szar étel.

Alick 2018.04.29. 18:05:32

@Netuddki.: Persze, de a háztartásban ezt a szerepet a só és bizonyos alapfűszerek veszik át.

kolompar lole 1113 2018.04.29. 18:09:38

@öreg baka nem rakéta:

"de az akkori zsebpénz és a körülmények nem tették lehetővé az extra kaját! Megettük, mert nem volt más."

Nálunk se. De mi inkább éhesek maradtunk, a tökfőzeléket, spentót, "finom"főzelék nevű moslékot akkor se. Aztán otthon telezabáltuk magunkat háztartási keksszel meg lekváros kenyérrel, ami épp volt és nem volt szar. Túl lehetett ezt is élni, de ez a kaja célja, hogy túléljük mint a ciánt? Moslékra már akkor is sok volt akár 1 Ft is.

ételizésítő 2018.04.29. 18:10:04

@élhetetlen:
Sertésgirosz nincs, legalábbis Magyarországon. Csirke van meg marha.
És egy csomó helyen maguk rakják össze, nem a nagykerből veszik.
A nagykeres íztelen fos, míg a törökök saját maguk által összerakott cucca ízes, mert fűszerkeverékekben pácolják a húst.

@teéjesenmindegy:
Kettőtök közül kívülről nézve nem ő tűnik földbutának.

@kolompar lole 1113:
Van hát.
Mind a 7 milliárd ember elférne Bács-Kiskunban, és mindenkire jutna több mint 1 teljes négyzetméter. Hollandia ennél sokkal nagyobb.

teéjesenmindegy 2018.04.29. 18:13:55

@ételizésítő: Hát, egy olyan embertől, aki szerint el lehet lenni 1 négyzetméteren borzasztó sokat számít a kritika...

kolompar lole 1113 2018.04.29. 18:14:48

@öreg baka nem rakéta: Meg is látszott a honvédség nevű alkeszklub harcértékén. Kb. egy afgán kecskebaszó hegyipásztor szintje. 20k tábornok, 5k csicska. Legalább van sok éhes száj, akit tömni kell közpénzen.

kolompar lole 1113 2018.04.29. 18:18:17

@hetykusz:

Ha a mekiben szar a kaja, ahol még valami hapci rendszer is van, akkor egy sulis moslékosban szerinted milyen minőségről lehet beszélni? Bio, mi, 500 forintért...

élhetetlen 2018.04.29. 18:20:49

@teéjesenmindegy: Megérdemélem a sorsomat, már régóta tudom, hogy veled kár szóba állni. Most kezdjem el magyarázni, hogy hiába van egy HACCP minősített konyha, ha az étel ehetetlen. A NÉBIH megnézi, hogyan tárolnak, nincs ételmérgezés, de nem kóstol. Ha fertőző lenne sem lenne fertőzés, ha nem eszik meg. „Figyelj, lássuk be ehhez sem értesz.”. Még szerencse, hogy te mindenhez is. Nem azt írtam, hogy össze kéne vonni 1500 emberre, hanem esetleg kis létszámúakat, mint ahogy említettem, kisebb helyen az óvoda, iskola, nyuggerek etetése. Csak nem érted, és megint gorombáskodsz csak. „bár a te fejedben soha senki nem fog fényt gyújtani”, te meg vigyázz, hogy a lángeszedtől nehogy meggyulladjon a hajad.
„mert adva van, hogy mennyi sót, cukrot stb. használhatnak, naponta mennyi kalóriának kell lennie.”. Ugye, ez csak egy elszart rendelet, de neked szentírás. Most csak képzeld el, nyilván nem fog menni, de azért próbáld meg. Nem napi adag só, cukor lenne, hanem heti. Egyik nap lehetne diós tészta egy kis cukorral, másnap egy ehetőre sózott főzelék, mert tegnap nem volt hozzáadott só. Heti elosztásban már lehetne ehető kaja is. De az szerinted egészségtelen lenne. És ha ehetetlen a kaja, és a gyerek bevisz három zsemléből készített szendvicset, hogy kihúzza du. 4-ig, attól biztosan le fog fogyni. Ja. Ha megkérhetlek, ne válaszolj, mert elég nehéz elviselni a stílusodat, zsenikém!

kolompar lole 1113 2018.04.29. 18:21:04

@teéjesenmindegy:

Talán valami másról? Lemaradtvam volna valami ütőképes, NATO kompatibilis képzésről? Ja nem. A motorosfóka, ultra kiöntés, egymás szivatása nem az. Az "engem is szanaszét szivattak, hát nekem is jár hogy másokon élvezkedhessek" mentalitás minden csak nem férfias. Ez a Pándi András féle gyerekkúrogatók szintje. Mondjuk a sok összefogdosott szabolcsi cigányból ennél többet nem is lehet kihozni, de ez meg a nevelés teljes csődjének következménye.

kolompar lole 1113 2018.04.29. 18:23:04

@wrstjnethn:

Pártelitképzős voltál, vagy külföldi? Máskülönben lett volna.

kolompar lole 1113 2018.04.29. 18:25:31

@retkeslaci:

Így van, nem az a baj hogy nem a Michelin kalauzból választanak 8 fogásos menüt, hanem hogy az egyszerű, olcsó kaját se képesek normálisan, simán csak ehetően megfőzni. A lényeg hogy melyik alapanyag helyett lehet minél több az ipari hulladékot beleönteni hogy ne nagyon tűnjön fel, ezáltal a profitot maximalizálni. Verseny kéne ide, hogy a moslékosok éhendögöljenek.

kolompar lole 1113 2018.04.29. 18:26:50

@retkeslaci:

Ez így van, csak a mekiről legalább tudjuk hogy fos, a menzáról meg még azt se, csak reménykedünk benne hogy hátha nem nagyobb fos, pedig de.

kolompar lole 1113 2018.04.29. 18:28:58

@lujo1111:

Ha neked elég a gázolajjal felütöt tehéntrágya nyesedékből készült trutyi, akkor egyed, mint látod, az ország többi részének ennél "kicsit" több kell.

paráznabillegető 2018.04.29. 18:29:37

@kolompar lole 1113: :D :D :D
ha már katonaság, svejk vonatkozó története csal könnyet a szemembe, amikor a frontra tartván a vonaton valami koszfészekbeli patikusról és annak a tehénporéról anekdótázik... :)))

kolompar lole 1113 2018.04.29. 18:31:00

@protézisesh:

"Aki meg a mirelit zoldseg ellen picsog, azt azert megkerdeznem: te egesz evben primorbol fozol?"

De jó lenne ha a mirelit lenne a legnagyobb probléma a moslékügyben...

élhetetlen 2018.04.29. 18:31:02

@ételizésítő: "Sertésgirosz nincs". Bocs, mondtam, hogy nem szoktam venni, nem azt tudom, hogy mi van, hanem azt, hogy mi nincs. Találtam már pár helyet az interneten, ahol van bárány, vagy birka, de nagyon nem esik útba. Én csak azt akartam mondani, hogy (ezek szerint házilag is készítik) láthatóan hússzeletekből van, nem tudom, mitől lenne szemét kaja.

kolompar lole 1113 2018.04.29. 18:43:47

@Ménár Atya: Persze, de ez a jelenlegi mutyivilág a megduplázott pénzt is csak zsebrerakná semmi változtatással és kész. Na ezért felesleges duplaannyit fizetni. Legyen verseny, döntsenek a diákok (szülei) a pénzükkel! Az majd megcsinálja a kedvet a munkához a konyhásoknak.

paráznabillegető 2018.04.29. 18:43:57

gyerekek!
kolompar lole! ételízesítő!
gyertek le!
vacsora!!!

(menzamaradék...:D)

kolompar lole 1113 2018.04.29. 18:45:28

@eßemfaßom meg áll:

Lehet jobb mint a mehanikusan szeparált moslékból csont és porc hozzáadásával felütött moslék, amit a menzán kapsz.

paráznabillegető 2018.04.29. 18:48:51

@kolompar lole 1113: pusztán röhögni akarok, kicsi troll!
de te szánalmas vagy.
még két hete sem vagy aktív, de már ezer feletti hozzászólás, he? kemény a trollok élete... :/

Nylul 2018.04.29. 18:51:56

@ételizésítő: Már megint nagyon határozottan állítod a faszságot: „Sertésgirosz nincs, legalábbis Magyarországon.“

Kapásból három olyan giroszost tudok a környékemen, ahol az első kérdés rendeléskor, hogy csirke vagy sertéshúsból kérem-e.

paráznabillegető 2018.04.29. 18:55:17

@kolompar lole 1113: nincsen semmi stílusod, troll. (legyint)
mit érveknek nyilvánítasz, fals ugatás és rikácsolás csupán.
aztán mi pénzt fizetnek a szimpla ordenáréságért manapság?

teéjesenmindegy 2018.04.29. 19:01:06

@élhetetlen:
Szerintem arra és azt írok amit akarok. Elég szar, hogy leéltél 65 évet, és hülye vagy mint a segg.
Egészen hihetlen vagy, a fordított Midasz király.
Ha a kis létszámúakat vonod össze, akkor a kis létszámra fog kelleni konyha+apparátus+személyzet.
Szóval eltarthat a 100 főd egy 5-6 személyes csapatot, csak akkor az drága lesz.
Ha meg többet vonsz össze, akkor pont ugyanott vagy, mint most.

Előre megmondtam, hogy az elszart rendelet helyett rögtön tudsz jobbat. Az nem a szentírás tényleg. És miért állnál meg heti cukoradagoknál? Határozd meg haviban. Vagy éviben.
Az azt jelenthetné, hogy 3 hétig menne a lekváros palacsinta cukorszíruppal, a maradék 49 hétben meg a párolt répa.
Fejből nyomod a kalóriatáblázatot, meg a só/nyomelemtartalmakat. Hát hogyne tudnád jobban, mint azok akiknek ez a szakmájuk, és összeállították a listát. Hát te vagy a vénasszony, aki főzött már a családjának.

A gyerek meg azért nem eszi meg, mert ott a másik lehetőség, hogy szendvics, csipsz, meg csokika. Ja, az amcsi diákok pont ugyanúgy panaszkodnak a menzára mint ezek itt.

teéjesenmindegy 2018.04.29. 19:02:03

@kolompar lole 1113: Ja. Te másról is lemaradtál, nem csak a kiképzésről

paráznabillegető 2018.04.29. 19:10:27

@kolompar lole 1113: ennyi? :)))
hát micsoda egy senkiházi vagy te, hallod... :D :D :D
még ilyen ótvar trollt.

pancsincsin 2018.04.29. 19:15:07

@kolompar lole 1113: Lehet. Bár általában az a gond hogy a gyerekek többsége nem eszi meg pl. a finomfőzeléket és a sóskát otthon sem, így persze a suliban sem. A legtöbb gyerek csak rántott húst enne sült krumplival, pizzát, meg esetleg spagettit. Ezt tapasztalatból mondom. Nem véletlenül ez a gyerek menü minden étteremben. :) Peace.

ételizésítő 2018.04.29. 19:21:14

@Nylul:
Nyilván, a törököknél alap a disznóhús. A Korán szerint is napi szinten kötelező étel.

paráznabillegető 2018.04.29. 19:24:55

@ételizésítő: nyilván nem törökök, hanem kurdok.
vagy csak üzletemberek...

ételizésítő 2018.04.29. 19:31:24

@paráznabillegető:
Mert a kurdok nem mohamedánok, mi?
Nem is érhetnek disznóhúshoz, nemhogy nem ehetik meg.

Náluk azért ezt még kissé komolyabban veszik, mint a keresztények a pénteki böjtöt. Akkor is, ha szekuláris állam (még) Törökország. A kurdoknak meg államuk sincs, tehát a vallás meg a nyelv tartja össze őket.

paráznabillegető 2018.04.29. 19:33:52

@ételizésítő: nem mind az. hah! :)
egyébiránt hozzáérhetnek. kivéve, ha olyan hülye bigottak, amilyennek leírod őket. akkor nyilván nem.
és eladják, nem megeszik.
profit first! :D

kolompar lole 1113 2018.04.29. 19:35:15

@pancsincsin:

"a gyerekek többsége nem eszi meg pl. a finomfőzeléket és a sóskát otthon sem"

És akkor az a megoldás hogy erőltessük a sulimenzán is, hátha a mégszarabbat majd hirtelen megszereti? Az ilyen moslék kaját sztem évszázadok óta utálva vannak, mégis erőltetik. Nem lenne ideje felfogni végre hogy nem fog menni? A szar porcukorral hintve is csak szar marad.

A másik meg hogy a jó kaját is csak szarul összegányolva, ipari hulladékokból tudják elkészíteni. Úgy meg azok se fognak elfogyni.

kolompar lole 1113 2018.04.29. 19:37:40

@paráznabillegető: Most megsértettelek a pénzzel? Ingyen csinálod? :)

paráznabillegető 2018.04.29. 19:39:10

@kolompar lole 1113: ó... az sértegetés volt hát?
nahát... :o

kolompar lole 1113 2018.04.29. 19:52:12

@paráznabillegető: Jó, hát mittudomén hogy neked most a pénz sértés-e ezért a tevékenységért vagy sem.

Lambotze 2018.04.29. 20:07:07

@mézesmackócskácska: aztán rájössz, hogy az igazgatónak az égvilágon semmi beleszólása nincs az egészbe, mert a feje felett az önkormányzat /klikk faszomtudjaki 10 évre szerződött a céggel, ami a moslékot szállítja.
saját eset.

kolompar lole 1113 2018.04.29. 20:11:18

@Lambotze: 1. körben senkinek nem kéne befizetni a moslékra, aztán lehet 20 évre is szerződésük, ha nincs belőle pénz. A gyerek így is - úgy is mást eszik.

Lambotze 2018.04.29. 20:12:26

ez a párbeszéd köztem és az asszony között egy hónapja játszódott le, csak nem a mekiben
az iskolai kaja tényleg szar. ez tény. azért fizetnek rá be a szülők, mert az iskola minden eszközzel akadályozza, hogy az alsós gyerekednek meg tudd oldani más módon az ebédet

élhetetlen 2018.04.29. 20:37:26

@teéjesenmindegy: Na, jó, azt írsz, amit akarsz, így igaz, lehetsz szokás szerint trágár, és durva is, ettől még nem leszel okos, és nem is fogsz annak látszani. „És miért állnál meg heti cukoradagoknál? Határozd meg haviban. Vagy éviben. Az azt jelenthetné, hogy 3 hétig menne a lekváros palacsinta cukorszíruppal, a maradék 49 hétben meg a párolt répa.”. És ezt most valami okos szövegnek gondolod? Mert egy normális családban, nem a tiédben, ha mindennap főznek, akkor elképzelhető a két nap főzelék, egy nap hal salátával, egy nap sült hús salátával, egy nap tojás salátával, két nap tészta, és ez lehet egy kiegyensúlyozott étkezés. Ja, hogy te ezt elképzelni sem tudod, és az mondod, én vagyok a hülye? Hát ezzel nem is akarok mit kezdeni.
Egy kis adalék. mno.hu/belfold/menzan-hizik-a-hungast-2391756 . „az eddigi napi 44 ezres fogyasztói létszám pedig nagyjából 95 ezerre nő„. Csupa gondos, odafigyelő szakáccsal. Nézd, én tudom, hogy 6-7száz főre lehet helyben jót főzni, te meg csak pofázni tudsz. És most mit vársz? Hogy lesüllyedek a szintedre, és azt írom, hogy te vagy hülye, mint a segg? Egyszerűbb lesz megint nem foglalkozni veled, zsenikém! Ezt fogom tenni.

moszkvicssluszkulcs 2018.04.29. 21:04:15

Hétköznaponként menza kaját eszem, tehát képben vagyok.
A legfőbb hibás az aki összeállítja a menüt. Mi az hogy hal leves?? Tényleg ismeri a gyerekek ízvilágát?? Vagy csak elmélet után készíti a listát? Annyira odavannak az egészsége táplálkozásért, hogy szinte semmi ízanyag nincs az ételekben. Így aztán a gyerek nem eszi meg, hazamegy és teletömi magát kenyérrel és chips-szel(nesze neked egészséges étkezés.) Olyan mennyiséget írnak elő sóból, amivel egész egyszerűen nem lehet ízleteset főzni. Hallottam gazdaságvezetőről, aki ilyen-olyan úton intéz sót meg ételízesítőt, hogy lehessen normális ételt készíteni. De tudok gyerekeket akik hozzák a sószórót az iskolába...Köles, bulgur, kuszkusz, a gyerekeknek ezek nem nyerők. Persze lehet őket nevelni 10-20 év alatt biztosan lehet némi eredmény. Persze tudom, mi szülők is hibásak vagyunk, a gyerek a mi otthoni ízvilágunkat keresi az iskolában is, de sajna nem találja...Talán mert mi is szeretünk ízleteset enni.

teéjesenmindegy 2018.04.29. 21:12:02

@élhetetlen: Igen te barom, ahogy írod, az a család. Érted? MÁS.
Attól mert vitorláztál már a Balatonon egyszer, nem jelenti azt, hogy kurvára értesz egy anyahajóhoz.

Attól mert te három napig otthon zabálod a töltöttkáposztát, ezt nem lehet megvalósítani húszezer adagnál. Csak túl hülye vagy, hogy felfogd.

És látod megint mennyire hülye vagy?
"Nézd, én tudom, hogy 6-7száz főre lehet helyben jót főzni, te meg csak pofázni tudsz."
Én is tudom. Te is tudod. Mindenki tudja bazmeg! Az a rohadt nagy kérdés, hogy kifizetik-e a négyszeresét. Mondom, rittyenthetsz konyhákat minden iskolába, nyilván mindenhol van erre lehetőség, kifizeted azt az 5-6 embert, veszel eszközöket, és rögtön van remek étel. Ami adott esetben szintén nem ízlik Dezsőkének. Nem nagyon jutott el a tudatodig, hogy egy étteremben miért drágább az étel, mintha otthon csinálnád, ugye?

Nagyon lapítasz a krumplipucolás/ zöldségtisztítás témakörben... Pucolják a gyerekek, vagy a szakács hajnalban, vagy az iskolai konyhák mellé rögtön zöldségtisztítóüzemeket is be kell állítani?
Maradjunk annyiban, hogy rém buta vagy. Attól mert főztél már egyszer 6 embernek, te marhára azt hiszed, hogy tisztában vagy egy nagyüzemi zöldségfeldolgozással, meg étkeztetéssel, plusz nyilván azok a táplálkozástudományi szakemberek a hülyék, akik meghatározták, hogy miből mennyit meg hogyan kell a gyerekeknek adni. Ja, meg azok is, akik adott konyhával adott időre szerződnek. Gondolom arról sincs fogalmad, hogy miért így van, mi?

Csak azt nem értem, hogy ha ennyire tudod, hogy mit kell csinálni, meg hogyan, akkor baszd meg, alapíts egy céget, és főzz te. Megtiltja valaki?

ételizésítő 2018.04.29. 21:36:47

@paráznabillegető:
Nem, hozzá sem érhetnek.
És igen, az iszlám és hívei jelenleg kb. annyira bigottar, mint a katolikus egyház és hívei voltak az 1200-as években.
Pont úgy, ahogy a nem nagyon vallásos zsidók sem esznek sem disznóhúst, sem húsos meg tejes ételt egyszerre. Sőt, nem is tárolnak egy hűtőben húst meg tejterméket.

élhetetlen 2018.04.29. 21:42:22

@teéjesenmindegy: Tudod, szólitsd az anyukádat baromnak, ha él még, ha már nem él, válassz valakit az élő családtagjaidból. Mert egyébként mit mondtál? Ha otthon lehet hétféle kaját főzni egy héten, amik kiegyensúlyozzák egymást, ezt egy nagyobb konyhán nem lehet megvalósítai, csak napi grammraméréssel? Jaj, te nem vagy nagyon buta, dehogy. Miért lapítanék a krumplipucolással? Lemész a piacra, kapsz pucolt újkrumplit. Miért gondolod, hogy ez nagy tételben nem beszerezhető? Vannak, akik ebből élnek, hogy előkészítik a zöldségeket. És lehet, hogy a nagy beszállító konyhák is tőlük veszik a tisztított zöldséget. Ők is kifizetik, a kisebb konyhák is kifizetik. Honnét veszed a négyszeres árat? Mert mondom, mégegyszer, vannak vidéken kisebb konyhák, mint a Hungast, és nem négyszeres a kajaár. Ja, de te nem vagy hülye.
„azok a táplálkozástudományi szakemberek a hülyék, akik meghatározták, hogy miből mennyit meg hogyan kell a gyerekeknek adni. Ja, meg azok is, akik adott konyhával adott időre szerződnek. Gondolom arról sincs fogalmad, hogy miért így van, mi?” De, pontosan tudom. És te ezzel a szuper szakértelemmel már üzemeltetsz egy beszállító céget, haveri alapon, és azért tudod ennyire, hogy ez a legjobb megoldás? Na, befejeztem veled.

teéjesenmindegy 2018.04.29. 22:14:21

@élhetetlen:
Te annyira sötét vagy mint az éjszaka.
www.antsz.hu/felso_menu/temaink/elelmezes_egeszsegugy/kozetkeztetes/151101-kozetkeztetes-rendelet.html
Tessék. Nyilván mind hülyék írták, csak te vagy az okos. Vannak benne ilyenek, hogy" az egymást követő kétszer tíz élelmezési nap főétkezéseiben egy ételsor csak egy alkalommal forduljon elő."
De hát te jobban tudod, hogy hogyan kell otthon főzni..

"emész a piacra, kapsz pucolt újkrumplit." :D Ezen felröhögtem jó hangosan. Tehát akkor csak az újkrumpli pucolható gépekkel?
"Vannak, akik ebből élnek, hogy előkészítik a zöldségeket. " - Vannak bizony. Csak akkor most hogy is van? Menjen furgonnal az iskolai séf a nagybanira a jó zöldségeshez, vagy rendeljen tisztítot árut a profiktól (MINT MINDEN NAGYKONYHA)???

"Mert mondom, mégegyszer, vannak vidéken kisebb konyhák, mint a Hungast" :D:D:D:D:D: Te szerencsétlen. Izé, te milyen alapon eszel vidéken iskolai menüt?

"De, pontosan tudom. " Dehogy tudod. Fingod nincs semmiről. Na, vajon miért szerződnek le X időre, és nem naponta váltogatják a beszállítót? És miért olyannal szerződnek, aki mondjuk 3 hónap múlva is ott lesz, és nem felszámolja a céget, és megszűnik? Na, vajon hány cég menne bele a te okos feltételeidbe, hogy "repüljön a szakács" ha épp neked nem ízlik valami.
Lövésed sincs semmiről, de osztod azt a kevés eszet.
Nem, nem üzemeltetek beszállító céget. De többet ismerek, és van rálátásom, meg mesélgetnek dolgokat. Ezek a közétkeztetési dolgok nem úgy vannak, mint ahogy egy hibban vénasszony elképzeli.
Tessék egy indexes tényfeltárás:
index.hu/belfold/2018/02/22/menza_biralatok_hungast_kostolas/

kapasz 2018.04.29. 22:32:48

@wrstjnethn: Nem egyformák a menzák. Az általános iskolákban, ahová nagy mammutok szállítanak, ott rosszabb, mint ahol helyben főznek. A fővárosi középiskolákban általában tűrhetőbb a menza.

Ahová pl. ez a cég főz, ott korrekt:

www.gsz.modelltiszk.hu/diaketterem-hu/etlapok?download=351:2018-aprilis-havi-etlap-ebed

Nylul 2018.04.29. 23:17:26

@ételizésítő: Hazudsz! Ezt írtad:
„Sertésgirosz nincs, legalábbis Magyarországon.“

Én meg ezt:
Kapásból három olyan giroszost tudok a környékemen, ahol az első kérdés rendeléskor, hogy csirke vagy sertéshúsból kérem-e.

Mi a fasznak kell bekeverni a vallást? A girosz egy étel. Ennyi.

ételizésítő 2018.04.30. 02:34:54

@Nylul:
Persze, nyilván a te bivalybasznádi lakóhelyed környékén disznóhúsból készíti a török a giroszt, és szalonnát eszik hozzá törkölypálinkával.

ételizésítő 2018.04.30. 02:36:33

@élhetetlen:
@teéjesenmindegy:
Hagyjátok már abba a picsába. Uncsi.

Kérjétek meg anyukátokat, hogy szóljon a tantónéninek, hogy ültessen szét benneteket, mint a agronómus a hibridkukoricát.

Nylul 2018.04.30. 03:32:29

@ételizésítő:
Na látod, te majom, ezt most mocskosul sikerült (90%-ban) eltalálnod!

Igen, te arrogáns fővárosi fasz! Itt, Bivalybasznádon volt az első giroszos az országban. Sertésből és csirkéből, mert más itt ugye nem nő vidéken.

És azt is elárulom, hogy nem volt ám import pita, kifliben tálalták a mutatványt, ami ezen a környéken annyira megragadt (megjegyzem, szerintem sajnos), hogy itt a pita a külön kérés.

És ha nem is a kezdetektől, de pár évvel utána már ott volt az opcionális bacon feltét, amit a mai napig minden helyi giroszos használ. És jahh, majd' minden helyen ott van a klasszikus 'kortyi'.

Szóval a köpködésnek szánt „Persze, nyilván a te bivalybasznádi lakóhelyed környékén disznóhúsból készíti a török a giroszt, és szalonnát eszik hozzá törkölypálinkával.“ rizsád egész korrektül lefedi a valóságot.

És most komolyan: Gyere le ide, meghívlak egy ilyen giroszra baconnel és pálinkával. Azt is megígérem, hogy visszafogom magam, és nem baszlak pofán!

Talán akkor elhiszed a kis képzelt világodon kívüli valóságot, mert szerinted a Tisza nem tud befagyni Tokajnál, még akkor sem, amikor képeket mutattam, hogy kvázi átsétáltam rajta.

paráznabillegető 2018.04.30. 07:23:54

@ételizésítő: uramisten, a féligazságok, amiket írsz... :o
namindegy.
legyen neked minden szép és jó a furcsa kis világodban a továbbiakban is.

MEDVE1978 2018.04.30. 08:09:14

@GiaMarie: Nyilván nem az alapanyag a mérvadó az árképzés szempontjából, de erre rájön az elkészítés, tárolás, csomagolás, szállítás költsége. Így már jóval nehezebb profitot rakni arra a 300 Ft-ra.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2018.04.30. 08:51:20

Na, látom, ez a poszt befulladt, átment személyeskedő gyökérkedésbe az egész kommentelés...

teéjesenmindegy 2018.04.30. 10:32:27

@ételizésítő: A gyros görög cucc, és eredetileg disznóhúsból készült. A görögök nem muszlimok.
A török az a kebab, és a török nem nyúl a disznóhoz. Van még a swarna, ami szintén nincs disznóból.

ételizésítő 2018.04.30. 15:04:48

@teéjesenmindegy:
A giroszt egy Kadir Nurman nevű török fickó találta ki Nyugat-Berlinben az 1970-es években a Bahnhof Zoo nevű U-Bahn-állomás közelében lévő kajáldájában.

ételizésítő 2018.04.30. 15:08:24

@Nylul:
Ja, hogyne, sőt, nálatok Bivalybasznádon hamarabb volt még annál is, mint Nyugat-Berlinben.

És persze, a Tisza meg befagy Tokajnál. Még nyáron is, többször.

Nem vicces vagy, koma, hanem röhejes.

ételizésítő 2018.04.30. 15:15:40

@teéjesenmindegy:
Ja igen, és a girosz része annyiban görög, hogy a görögök szerint minden a világon görög, ezért a döner kebab kifejezés döner részét lefordították görögre, ez a girosz (görögül jirosz), mindkettő annyit tesz: forgó.

Persze valami okos mindjárt beírja, hogy ő látta, amikor Eger ostrománál már ezt ettek a törökök, vagy Trójánál a görögök.

Ja, igen:
en.wikipedia.org/wiki/Kadir_Nurman

És most nem arról van szó, hogy nyárson már ezer éve is sütöttek húst, hanem hogy ebben a formában, amit a nép nálunk girosznak nevez, kenyérbe tömve vagy tekerve.

Nylul 2018.04.30. 15:41:55

@ételizésítő: Ennyire futja csak? :D

'Ja, hogyne, sőt, nálatok Bivalybasznádon hamarabb volt még annál is, mint Nyugat-Berlinben.
És persze, a Tisza meg befagy Tokajnál. Még nyáron is, többször.'

Kár, hogy ilyeneket nem mondtam, dehát ilyen ez a te kis képzelt világod, kicsit torzulva tárolódik a beérkező információ.

Nem vicces vagy, koma, hanem röhejes! :D

(Ha jól sejtem, most következik az anyám - általad elképzelt - munkaköri leírását taglaló kis szösszeneted. Hajrá! :D)

Nylul 2018.04.30. 15:57:52

@ételizésítő: Na látod, de vakmajom, épp most égetted be magad. Te a döner kebabról beszélsz, ami viszont nem egyenlő a girosszal. A girosz és a kebab közötti különbség pont az, hogy a girosz készülhet pl sertéshúsból is, és mehet bele bármi olyan is, amit a valláskárosult törökök szerint nem lehet megenni.

És igen, vergődhetsz, de a 70-es évekre az USA-ban már volt olyan franchize, ami giroszt árult.

Nylul 2018.04.30. 16:34:31

@Nylul: Inkább kijavítom magam, mielőtt szívrohamot kap a kolléga az elírások miatt:
de vakmajom = te vakmajom
franchize = franchise

élhetetlen 2018.04.30. 19:21:50

@teéjesenmindegy: Te tényleg olyan sötét vagy mint az éjszaka. " az egymást követő kétszer tíz élelmezési nap főétkezéseiben egy ételsor csak egy alkalommal forduljon elő.". Most mit mondtál? Ha egy héten kétszer van főzelék, mondjuk egy kelkáposzta, és egy spárga főzelék, az ugyanaz a kaja?
„"emész a piacra, kapsz pucolt újkrumplit." :D Ezen felröhögtem jó hangosan. Tehát akkor csak az újkrumpli pucolható gépekkel?”. Miért következne abból, hogy lehet pucolt újkrumplit kapni, az, hogy csak azt lehet kapni, és, hogy csak az újkrumpli pucolható géppel? Találsz valami logikát a szövegedben? Nyilván nem, mert nincs benne. A felfogó képességed hiányán röhögsz?
„Csak akkor most hogy is van? Menjen furgonnal az iskolai séf a nagybanira a jó zöldségeshez, vagy rendeljen tisztított árut a profiktól”. VAGY menjen a nagybanira, ha van embere a tisztításra, VAGY rendelje meg a tisztítottat, VAGY főzzön mirelitből, válassza azt, ami az adott környezetben a gazdaságosabb. Mit nem értesz?
„Te szerencsétlen. Izé, te milyen alapon eszel vidéken iskolai menüt?”. Én nem eszem, mert nem vidéken élek, de nagyon sok helyen az egyedülállók, vagy öregek, a suli konyhájáról viszik az kaját, sőt, ha már nagyon rozzant az öreg, ki is viszik neki. Az, hogy neked erről fogalmad sincs, arról nem én tehetek.
A „hibban vénasszony”-t meg tartogasd a családod nőnemű tagjainak. Lehet, hogy vénasszony nem vagy, de hibbant, az biztosan. Sohasem fogod megérteni, hogy mennyi baromságot hordasz össze, ez egy utolsó kísérlet volt, hogy rávilágítsak. (Ami belátom, felesleges, mert nem érted).

élhetetlen 2018.04.30. 19:40:21

@ételizésítő: Na, most jobb, ránk szóltál, hogy uncsi, de te azért leállsz vele, mikor azt írja, hogy „A gyros görög cucc”, „A török az a kebab”, mikor azt sem tudja, hogy mi a különbség a kebab és döner kebab között. Sok sikert!

ételizésítő 2018.04.30. 19:52:28

@Nylul:
Baromka, a kebab = sült hús.
Amit Magyarországon girosznak neveznek, az bizony ugyanaz, mint a döner kebab, baromka.

"70-es évekre az USA-ban már volt olyan franchize, ami giroszt árult"
Hát hogyne, főleg úgy, hogy szerintük is Nyugat-Berlinben találta fel egy török büfés.

Nylul 2018.04.30. 20:26:46

@ételizésítő:

'Baromka, a kebab = sült hús.' - baszdki, akkor én épp most is kebabozok, igaz, hogy oldalas, meg kenyérrel tunkolom + savanyú ubival, de ha szerinted ez kebab, akkor legyen. :D Amúgy meg szó szerint igaz is, kár, hogy én a döner kebabot emlegettem, esetleg ennek is utána nézhetnél, hogy mit jelent. :P

'Amit Magyarországon girosznak neveznek, az bizony ugyanaz, mint a döner kebab, baromka' - hát kurvára nem, talán kicsit ki kéne mozdulni a szobádból. Figyi, felajánlottam, és még mindig áll: Nagyon szívesen meghívlak egy sertésgiroszra itt Bivalybasznádon. És tényleg, nem foglak bántani! De, ha meghívsz engem egy sertés döner kebab-ra, még meg is köszönöm, és itt, nyilvánosan fogok elnézést kérni. Pénteken megyek Pestre, deal? :)

Nylul 2018.04.30. 20:42:02

@ételizésítő: 'Hát hogyne, főleg úgy, hogy szerintük is Nyugat-Berlinben találta fel egy török büfés.' - jaja, a döner kebabot - maybe. Kár, hogy addigra a giroszt már kitalálták, és zabáltatták az amcsikkal már elég régen .

Esetleg a wikipedián túl is utána nézhetnél dolgoknak, de legalább azt a wiki bejegyzést olvasd el (értelmezd is!), amit belinkeltél. Fingom nincs, hogy mennyire megy az angol, de van rá esély, hogy megtalálod, mit basztál el.

ételizésítő 2018.04.30. 21:49:49

@Nylul:
Legalább arra emlékeznél, hogy mit írtál, te szerencsétlen:
"A girosz és a kebab közötti különbség pont az,"
Hol van itt a döner?

"Kár, hogy addigra a giroszt már kitalálták, és zabáltatták az amcsikkal már elég régen ."
Kár, hogy csak a te fantáziád szerint, valójában meg nem.
Tökkelütött hülyékkel egyébként nem vágyom találkozni, szóval ez a vágyad nem teljesül.

Nylul 2018.04.30. 22:58:36

@ételizésítő: Jajj ciccafijjú, hogy rágjam meg az orcádat! :D (Nem..)

Úgy a kontextust is mellékeld már mielőtt bődületes faszságot citálsz:
„Te a döner kebabról beszélsz, ami viszont nem egyenlő a girosszal. A girosz és a kebab közötti különbség pont az, hogy a girosz készülhet pl sertéshúsból is“ - Hogy gondolja uraságot? Vétettem valami komoly nyelvhelytelenségi hibát azzal, hogy a döner szót kihagytam vala? Vagy sértette az érthetőséget eme megfogalmazás?

Amúgy csak mellékesen jelzem, hogy a magyar helyesírásban az idézőjel az „idézet“, nem pedig az "idézet".

Nylul 2018.04.30. 23:12:25

@ételizésítő: „Kár, hogy csak a te fantáziád szerint, valójában meg nem.“
Van egy érdekes, új találmány: kereső
Ne szégyeld használni, nagy segítség. :D

'Tökkelütött hülyékkel egyébként nem vágyom találkozni, szóval ez a vágyad nem teljesül.' - szóval beszartál. :D Ezen sem kell ám fennakadni. Én megértem, hogy egy online tökkelütött hülye megesz reggelire irl.

Maradj csak a kis kuckódban, esetleg agyalj azon a 7+1 ponton, amivel csak ebben a témában a szádba sikerült adni a faszt. :D

2018.05.02. 07:30:52

@kolompar lole 1113:
A francokat. Abból az urban legendből, hogy a zsíros kaja a sok fizikai munkához kelly kb. semmi sem igaz. Egyrészt nem, nem zsíros kaja kell hozzá, hanem szénhidrátdús kaja, ami persze ülő életmód mellett egészségtelen. Meg megfelelő fehérjepótlás is, de a mai zsíros magyar kaja, na az nem kell hozzá. Másrészt nem tudjuk, hogy mai értelemben egészségesen éltek-e, mivel nem éltek annyit, hogy a mai civilizációs betegségek elvigyék őket. Harmadrészt, és talán ez a legfontosabb, nem volt mindig annyira zsíros a magyar étel, mint a 20., 21. században. Eleve egyre hatékonyabbá vált az állattenyésztés, ezzel ugyanazon fajtákból is több zsírt nyertek ki, emellett a 20. századra vált top1 húsforrássá az amúgy nagyon zsíros házi sertés (előtte marha volt az uralkodó, illetve sertésből is voltak más fajták). A szocializmus minderre ráerősített, mert demonstrálni akarta a jólétet, miközben még nem léteztek a mai egészségügyi megfontolások, akkor tolódott ki a várható élettartam oda, hogy már a szív- és érrendszer betegségei, plusz a rák viszi el a legtöbb embert, ezért csak azután jelent meg az igény arra, hogy talan jobban oda kellene figyelni a túl zsíros ételekre, és az ülőmunkához túl sok szénhidrátra.

2018.05.02. 07:34:50

@ételizésítő:
A gyros görög étel, a törököknél kebab van, még ha néhány török hely is gyrosként hirdeti is, mert Magyarországon utóbbi az elterjedt. Az meg hogy milyen húsból csinálják, ahogy a bolognait is ketchupozzák, lecsózzák egy rakás helyen, ebben sem lehet azt mondani, hogy mindenhol autentikus, valójában ugyanúgy előfordulnak olyan helyek is, ahol disznóból van.

2018.05.02. 07:37:24

@ételizésítő:
Te el sem olvastad azt a wikipedia cikket.

2018.05.02. 07:40:00

@Nylul:
Plusz a wikipedia cikk is idézőjelbe teszi a feltalálást, mert az úriemben valójában egy hagyományos török étel gyorsbüfésített változatát találta el és terjesztette el Németországban.

2018.05.03. 17:00:02

@ételizésítő:
Te linkelted a Wikipediát. :-)
süti beállítások módosítása