„Na, ne! Tuti, hogy nekem jön! Csak figyel! Ez nem! A jó istenit neki!” Gyorsan rükvercbe teszem a sebességváltót és a gázra taposok. Az utolsó pillanatban tolatok hátra, egy centin múlik, hogy nem jön nekem.
Egy ötvenes, holt nyugodt nőről van szó, aki a bevásárlóközpont egyik parkolóhelyéről készül kocsijával farral kiállni. De hogyan?! Úgy, mint, aki az Alföld egy tanyáján tanulta a vezetést, ahol a láthatárig sehol egy ember, nem hogy autó!
Már akkor veszélyesnek találtam, amikor a vásárlása után bepakolt a csomagtartójába. A bevásárló kocsiját majdnem a szomszéd helyen parkoló autónak tolta, de különösebben nem érdekelte.
„Jó lesz sietnem, hogy én álljak ki előbb, különben baj lesz.”
Hiába parkoltam ki előtte, a túlsó oldalon tettem le a kocsimat, nem mehetek el hamarabb, mert torlódás van előttem, és ekkor történt, hogy mint egy ámokfutó, a visszapillantó tükörbe se nézve, random elindult hátra. Evvel az erővel, akár vak is lehetne. Bőgette a motort, mint az állat, közben vadul nekilódult, na, ekkor tolattam kétségbeesve hátra, aztán lefulladt a motorja.
Közben elindul előttem a sor. „Nyomás, most, vagy soha!” Vadul a gázra taposok, és kilövök. De a sorompónál vacakol az előttem álló autós. „Basszus, elindult a nő!”, látom meg a tükörben. „Ebből kalamajka lesz!” Freddy Kruegertől nem félnék ennyire, mint most ettől az ötvenes kocsivezető-trolltól. „Menj már, a szentségit, mert nekem jön ez az ámokfutó!” De csak nem halad az előttem álló, valamilyen probléma merült fel nála, mert nem nyílik fel előtte a sorompó. Nem várok tovább, sebesen hátra tolatok és megcélzom a másik sorompót. Ám megelőznek. Közben jön és jön a nő. „Na, jó, inkább magam elé engedem”, és gyorsan beállok egy parkolóhelyre, s eljátszom, hogy a parkolókártyámat keresem. Megérkezik a nő bömbölő motorral, és zötykölődve, a hozzám közelebbi sorompóhoz sorol be. „Na, rendben, mehetek, mindjárt kiér.” Óvatosan kitolatok, és tisztes távolságot hagyva közte és köztem, megállok mögötte. Óriási baklövést követek ezzel el!
A nő láthatóan nem találja a kártyáját, a retiküljében kotorászik. Először ráérősen, majd idegbajosan. Aztán azt veszem észre, gurul hátrafelé. A kocsim felé! „Levette a lábát a pedálról! S nem húzta be a kéziféket! Csak észreveszi és fékez. … Nem fékez!" Veszett gyorsan rükvercbe vágom a sebváltót és hátrébb megyek kicsit. De vannak mögöttem! És mögötte is! „Basszus!” A nő kocsija továbbra is felém gurul. Kétségbeesve jelzek neki a dudával. Semmi reakció. Rátenyerelek a dudára és ordítok, mint a sakál, hogy álljon már meg, az ablakot is leeresztem, hogy halljon engem. Semmi eredménye! „Ilyen nincsen! Ez süket! Ez hülye! Mindjárt nekijön a kocsimnak!” Nem tehetek semmit! Tiszta ideg vagyok. Tehetetlenségemben segítségért kiabálok, hogy állítsa már meg valaki ezt a bolondot. Közben már látom lelki szemeim előtt a behorpadt lökhárítómat. Lepereg előttem az életem.
Ekkor egy fiatal nő tűnik fel a semmiből, az én sárga angyalom, és a merénylőm autójához rohan, és kiabálva vadul verni kezdi a vezetőülés felöli ablakot. Az ötvenes nő, mint, aki álomból ébred, csodálkozva leereszti az ablakot.
– Fékezzen már! Mindjárt neki megy az ön mögötti kocsinak! – kiabálja a sárga angyalom.
Huh, egy-két centire áll meg tőlem az ötvenes nő autója. Nem térek magamhoz, káromkodok, mint a kocsis.
– Elhagytam a parkolókártyámat – hallatszódik be hozzám az ámokfutó nő hangja.
– Értem – feleli a sárga angyal – Nem érezte, hogy gurul a kocsija? Majdnem koccant vele. A dudát sem hallotta?
– Vissza kell mennem – mondja az ötvenes nő, mintha egy csehovi drámában lenne, és megint felém kezd a kocsijával gurulni.
– Álljon már meg!!! – ordítunk rá egyszerre a fiatal lánnyal.
Phű, megáll.
– Elhagytam.... ....megyek – szófoszlányokat hallok az ötvenes nő beszédéből, a fiatal válaszait hallom jól.
– Jó, akkor segítek. Tegye egyesbe! Jó. Tekerje kicsit jobbra a kormányt! Jó. Most adjon egy kis gázt és óvatosan guruljon jobbra előre! ... Jó! Állj! Most tegye hátramenetbe....
Végig vezényeli a fiatal nő, az én megmentőm az ámokfutó nőt, hogy autójával ki tudjon állni a sorból és visszatolasson úgy, hogy semelyik közelében levő járműnek és élőlénynek ne legyen bántódása.
„Hűha, vége!”, sóhajtok, mikor tisztes távolságra van tőlem, és végre biztonsággal elhagyom a parkolót.
Vezetés közben azon jár a fejem, hogyan kapott ez a nő jogosítványt? Pedig nem is volt annyira idős, hogy ennyire életveszélyesen vezessen. Egyszer nem nézett a visszapillantóba! És hogy nem hallotta a dudát?! Állítom, nem is gondolta, hogy neki szól. Bevezethetnék, hogy legalább két évente frissítő vizsgát kelljen tenni mindenkinek, akinek jogosítványa van. Aki pedig ekkor nem felel meg, elvenném a jogsiját és legalább tíz óra kötelező oktatásra írnám ki, ami után újból kellene vizsgáznia. Egészen hazáig füstölgök.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
silverrant 2018.12.07. 21:57:51
egyetértek veled.
én például nem ülnék volán mögé megint amíg nem megyek el pótórát venni.
Vagyis van jogsim, és nem csak a szavak szintjén értek veled egyet!
BiG74 Bodri 2018.12.07. 22:11:35
SzMiki 2018.12.07. 23:19:07
Inkább gyalogolok 50 métert, minthogy idegesítsem magam ezekkel. Némelyik legszívesebben autóval menne be a bejáraton is, fél órát köröznek, csak a legközelebb lehessenek hozzá.
Tapossák/törjék egymást kedvükre, legalább több hely marad nekem a parkoló üres szélein.
Első mohikán 2018.12.08. 07:43:05
Egyszerűen a nők alkalmatlanok és képtelenek autó vezetésére. Mindenkinek jobb lenne, ha ezt végre beismernénk, és egyszer és mindenkorra eltiltanánk őket bármilyen gépjármű vezetésétől.
Na, kedves sértődött feministák, ne fárasszátok magatokat a válasszal, bizony bénák vagytok, potenciális életveszély ha közlekedtek és nem érdekel az ezzel kapcsolatos véleményetek.
Inkább babakocsit tologassatok.
2018.12.08. 07:59:26
Faszság. Ugyanúgy van jó és rossz női sofőr is, ahogy a férfiak között sem csak jó soförök vannak, hanem ilyen vakegerek is. Én inkább azt mondanám, hogy van olyan figyelemzavaros ember, aki bármennyit gyakorol, soaem foz rendesen megtanulni vezetni, az ilyennek nem kellene vezetni, a baj azy hogy magáról nem ismeri fel, a vizsgán meg előbb-utóbb átmegy.
háromperhármas 2018.12.08. 08:06:14
n3spr3ss0 2018.12.08. 08:12:05
szepipiktor 2018.12.08. 08:29:32
Megjegyzem, nem kellene nemek alapján ítélni, ugyanannyi prosztó férfi vezető van és rengeteg jól vezető nő!
A nők problémája számos esetben nem az, ne lennének alkalmasak a vezetésre, hanem hogy a férfi mellettük folyamatosan beleugat, veszekszik, degradál.
Saját környzetemben a legnormálisabb férfiak is bunkóvá válnak, ha az asszony vezet, be sem áll a szájuk, sokszor kell rájukszólni, miközben az asszony szívességet tesz azzal, hogy hazaviszi minket a piálásból.
Ezek a nők a saját világukban, a saját autójukban normálisan közlekednek.
A férfiak között is számos problémás van, a sok remegőtől kezdve a fittipaldikig.
De tényleg van egy halmaz (mindkét nemnél), akik alkalmatlanok a vezetésre, de ezek az élet más területén is hasonlóak. Ami meg neveltetés kérdése csupán.
.
Egy megtörtént családi dolog:
A hölgy magasan képzett, sikeres középkorú volt, szándékosan kicsi autóval és rengeteg kilométerrel!
Naponta ugyanaz az útvonal, egyszer mögötte haladtunk, nem látott minket.
Mondtam a kollégámnak, figyeld M.-et, mit fog tenni az Árpád hídnál!
M a belső sávban halad, de a hídra kellett felhajtania.
Nem, nem sorolt ki időben, hanem 100 méterre kitette az indexet és kapásból át a két sávon, ki a felhajtó sávba,
Autósok tucatjai fékeztek csikorogba, dudakoncert volt.
Este szóba hoztam, és M. a következőt reagálta:
"Azért dudáltak, mert az ostoba férfiak.... és mert nő vagyok..."
.
Ma még súlyosabb a helyzet az Y generációs, öntudatos feminista alapú nők miatt, ma - hasonlóan a szervezett kerékpárosokhoz - úgy gondolják, a közlekedés is egy nekik járó kiváltság és ha hibáznak, akkor azt támadásnak veszik! Pedig a közlekedés veszélyes üzem, megvannak a szabályai és azok között nem olvashatjuk a mobilozást, a sminkelét, ölben a nyalókutyákat és a többit!
Közben lázadnak, hogy kvóta alapon kell F1-es pilóta, katonai repülőgépvezető stb.
De gonosz leszek, nem hiszem, hogy az F1-ben majd sminkelő tükröket építenek be az autókba, lesz kis rekesz a táskáknak vagy harci helyzetben az ellenség megvárja, míg a kvótaalapú pilótanő megírja a sms-esét a tünci barátnőjének...
midnightcoder2 2018.12.08. 08:39:08
szepipiktor 2018.12.08. 08:40:39
(látom ahogy most habzik a szája a sok aktivista-feministának, genderalapúnak)
A férfiak és a nők számos dologban eltérőek.
Tapasztalatom, hogy a nők a tájékozódásban, a térképhasználatban stb. jóval kevesebbre képesek, azaz nem a szabályok vagy a reflexek az eltérőek, hanem hogy tájékozódni kell a városban, forgalom, döntési helyzetek tucatjai - és ez jellemzően nem a nők területe!
Sok másban persze meg ők a "nyerők".
A nő az életben "pillanatalapú", a közlekedés meg az előregondolkodást igényli.
Anno külföldön az exem vezetett és én navigáltam. Vagy 20 km egyenes út, elágazás semmi.Mondom neki, a következőnél majd balra megyünk.
Ő meg vagy 120-al továbbmegy a elágazásnál...
Mondom, szóltam, hogy balra!
Válasz: NE ELŐRE SZÓLJ, hamem AKKOR!!!!
Pedig remekül vezetett, hatalmas rutinja volt, de a tájékozódás nulla.
Én meg egy 1000 km-es utazást fél órányi felkészülés után háztól házig levezettem, lenavigáltam.
A nőknek a helyismeret még akkor is gáz, ha évek óta napi szinten arra járnak. Mert mindig van pillanatnyi döntési helyzet és az para!
A bunkó férfi ekkor kiabál, integet, dudál és agresszívvé válik, a nő hisztizik, sír és pánikba esik.
szepipiktor 2018.12.08. 08:46:08
Azaz kommunikálniuk kell alós időben egymással és a központokkal, miközben autonóm módon meg az utat, a jelzéseket, a térékpet figyelik.
Ma még csak ott tartunk, hogy az önvezető autó képes elmenni A pontból B pontba egy kijelölt routon.
De tedd bele egy Moszkva téri dugóba! Ahol autók ezrei haladnak "minden" irányból, minden irányba! Ma az ember látja, és dönt, az mai önvezető autó azonban még nem "tudja", hogy a környzetében megjelenő 50-100 másik autó, a gyalogosok terve mi a következő másodpercekben. Ehhez kommunikálniuk kell, ami ma még nem megoldott.
midnightcoder2 2018.12.08. 09:36:26
nick ami nincs 2018.12.08. 09:52:48
Bazs01 2018.12.08. 09:53:05
A sztori első harmadát magam is írhattam volna. A rükverces résztől változott meg ugyanis a hölgy a parkolóból nem 90 fokban tolatott hanem közel 180 ba. Így annak ellenére hogy eltolattam így is sikerült nekem jönnie. Voltam olyan barom h nem hívtam rendőrt abban maradtunk hogy másnap kitöltjük a papírokat. Na abból semmi sem lett csak rendőrség ahol az
"IGAZSÁGÜGYI SZAKÉRTŐ" megállapította hogy én voltam a hibás. Leírta az indoklásba hogy a hölgy 1.5 m en kitolatott a parkolóból derékszögbe egy 3m feletti kocsival.... A vége az lett hogy mindenki mehet isten hírével.
venszivar 2018.12.08. 11:12:01
Ilyen s ehhez hasonlók százával vannak fent a neten
venszivar 2018.12.08. 11:20:18
www.youtube.com/watch?v=_Zx3eT1bquE
dekás dezső 2018.12.08. 12:46:23
Az Ellenálló 2018.12.08. 12:49:38
ze11 2018.12.08. 13:21:34
Amit én csinálnék, az a "B"-kategóriásaknak néhány óra valami méretesebb tehersárkányon pár óra vezetési gyakorlat, még a jogsi előtt - csak hogy érezze, milyen a másik oldal, hogyan lát (nem lát) ki a sofőr, mit "tud" 6-8-10-20 tonna az úton.
midnightcoder2 2018.12.08. 13:51:15
midnightcoder2 2018.12.08. 13:56:15
Andalúziai kutya 2018.12.08. 13:57:33
Beer Monster 2018.12.08. 13:58:02
Az egyszerűség kedvéért pl. minden koccanás után új vizsga. (Csak a jelenlegi vizsga nem jó, mert azon egyszer átment.)
midnightcoder2 2018.12.08. 14:37:33
Pettyes Szfinx 2018.12.08. 15:17:08
Pettyes Szfinx 2018.12.08. 15:25:40
Bev 2018.12.08. 15:29:21
Bev 2018.12.08. 15:31:52
BiG74 Bodri 2018.12.08. 15:33:16
A nők szarul vezetnek. A lófaszt. Sok nő vezet szarul, sok nő pedig jól. Bár azt sem ártana definiálni, hogy mi a jó vezetés! Sokan azt hiszik, hogy mindenhol végigsöpörve türelmetlenül, eddig szerencsésen, az például jó vezetés. Mint ahogy sokan azt hiszik, hogy a jól átgondolt átlagban 20-30 km/h -val kevesebbel történő csalinkázás, jó vezetés. Egy fiatal gondolhatja, hogy a reflexeinek köszönhetően jól vezet, pedig csak eddig megúszta. Közben a kertszomszédom a 77 évével is kifogástalanul közlekedik.
A másik, hogy külföldön vezessen fél évet. Nyihahaha, van még ilyen a tarsolyban?Egyáltalán minősítsem? Esetleg mondjam azt, hogy megfelelő szigor kellene, hogy ha a városban 80-100 km/h -val hajtó idiótától minimum örökre elvennék a jogsiját, mint ahogy a részegen vezető, vagy bekábszerezett baromtól. Igen a kábszer alá tartozik ilyenkor a xanax is. A munkatársam szívja fogát de erőlködés nélkül kifizeti a gyorshajtásos büntiket. Fémgyűjtő szakkereskedő kicsi fia kicsapja a villanyoszlopot a mercivel és már másnap újra vezet. A példákat még sorolni lehet, de biztos, hogy nem emancipációs kérdés, vagy kor kérdése a dolog.
Bev 2018.12.08. 15:33:41
dukeekud 2018.12.08. 15:33:42
Csak az onvezeto autok fogjak megoldani a problemat.
BiG74 Bodri 2018.12.08. 15:36:20
dukeekud 2018.12.08. 16:16:27
Thomas Dantes 2018.12.08. 16:22:50
És hány olyan van ,hogy férfi, de irányjelző használat nincs, veszély helyzetben előz, követési távolságot nem tart, záróvonalra szarik , a leállósávban előz...miről beszélünk akkor?
dukeekud 2018.12.08. 16:27:50
Elobb utobb megtiltjak, a nem onvezeto autok utcai hasznalatat, es akkor aki autoval akar kozlekedni, az onvezeto autot fog vasarolni, berelni.
Az peldaul egy realis celkituzes lenne, hogy 10 ev mulva mar ne lehesen az ember altal is iranyihato jarmuveket a forgalomban hasznalni.
Otthon kertben mindenki jatszhat majd az elavult autojaval, de az utcara mar nem viheti ki.
ProsTata 2018.12.08. 16:49:28
Kipattan en kiszallok. Tudom, hogy nincs nagy baj, talan 1-1,5 metert gurult, belvarosi autom van kulon ragasztottam gumicsikot a lokharitora. De van velemenyem, amit EL SZETETNEK mondani. Elkestem...
Nekem ront! "Miert tolakodik, miert jon nekem? Nem latja, hogy all a kocsisor?"
Nezek ki hulyen a fejembol dobbenten, erre nem szamitottam! Talan egy "bocsira"?
Ehelyett nezi a ket kocsi kozotti 0 cm tavolsagot. Kocsijanak a kezifeke meg mindig kiengedve mikozben az uton perlekedik, tehat konkretan az en kocsim korlatozza a tovagurulasban!
Hevesen telefonjan kezd potykolni. Ja az a kezeben volt elotte is?
Talan rendort, talan a baratjat hivja, de lehet, hogy atomcsapast.
Az en megmentom hatulrol erkezett a mogottem allo taxis szemelyeben. Kiszall. Mikor meghallja a holgy levezeteset hangos rohogesben tor ki. Aztan nala szakad el a cerna, elkuldi a... szoval huzzon el es ne tartsa fel a forgalmat, de kulonoskeppen a telefonnak egyeb rezgofunkciojara hivta fel a figyelmet, melynek elvezetehez nem kell vezetes kozben kezben tartani.
Aldozatom noiessegeben megalazva pattant a kocsijaba es az idokozben 30 metert haladt kocsisor utan "szaguldott". Ezzel atert a hid kozepen es ram mar nem jelentett veszelyt...
Tanulsag:
Mint az oroszoknal, kell a kamera a kocsikba!
BiG74 Bodri 2018.12.08. 17:01:05
Kell a kamera.
+ beönthettél volna 100 kg szárított törpeharcsát az utastérbe!
ProsTata 2018.12.08. 17:09:13
Torpeharcsat?
De ismeros a tema! :-)
fda 2018.12.08. 17:59:47
Azt hiszem, ez a defenzív vezetés ellentéte. Lehet hogy a cikkíró nem is olyan jó sofőr, mint amilyennek érzi magát? (Mégha ügyesebben is parkol, mint egy ideges nő aki épp elhagyta valamijét)
2018.12.08. 19:13:52
Igazából, csak a népnek felesleges pénzkidobás lenne, miközben így vagy úgy akkor is kikerülnének a forgalomba ilyen csodabogarak. Ergo inkább a vizsga minőségével vannak problémák.
abcdefghijklmm (törölt) 2018.12.08. 19:14:11
totalcar.hu/magazin/hirek/2018/06/30/bmw_talan_sosem_lesz_legalis_az_onvezeto_autozas/
"A sikert abban mérjük, hogy a tesztek során hányszor kell a felügyelő személyzetnek közbeavatkoznia önvezető módban. Egyelőre háromnál járunk 1000 kilométernél. Jól hangzik, de ez még mindig hárommal több, mint ami "
Ez három potenciális baleset 1000 km-enként. Ennél még anyám is jobban vezet. :-)
Arról nem beszélve, hogy nem mindenki él ám Svájcban!
Jelen pillanatban pl. a magyar emberek jó ha 10%-a engedhet meg magának egy új autót. Ausztriában ez a szám mondjuk 30%. Ha holnaptól csak önvezető autót gyártanának, akkor is eltelne még vagy 25 év, míg mind lecserélődik. Szóval szerintem az én életemben még jócskán vezetni kell a kocsikat....
2018.12.08. 19:17:10
Feltételezve, hogy az utakon csak önvezető dobozok vannak és bekövetkezik egy tragikus baleset, akkor ki viszi el a balhét?
A gugli vezére? Ilon Mászk? Kicsoda?
Az meg van, hogy kötöttpályás önvezető vonatok, metrók karamboloztak már?
Kin lehet behajtani majd a 100 milliárd dollár kártérítést?
Sütemény1975 2018.12.08. 19:19:19
2018.12.08. 19:22:01
Az önvezető autó az csak egy opció lesz. De az is lehet, hogy egy mellékvágánya az autózás történetének.
2018.12.08. 19:24:00
Semmi szükség felújító vizsgára. PAV II meg hivatalos személyszállításra vagy PAV III teherszállításra kell. PAV I meg a kék villogó. Tehát teljesen irreleváns ebből a szempontból.
dukeekud 2018.12.08. 19:32:30
Ha az automata metro balesetet szenved azert is az allam a felelos, mert a Nemzeti Kozlekedesi Hatosag engedelyezte a mukodeset. Ugyan ez lesz az autokkal is. Az NKH bevizsgalja es ha megfelel akkor forgalomba engedi, es utanna OK valaljak a feleloseget, ha meg se mukodne. Sokkal egyertelmubb lesz, mint a jelenlegi helyzet, ahol emberek evekig pereskednek, mert birosag nem tudja eldonteni ki a felelos.
2018.12.08. 19:36:17
Az NKH egy a XX. században ragadt hivatal. Képtelen a jogszabályait a XXI századhoz igazítani. Az emberei, nahát az meg kész tragédia.
dukeekud 2018.12.08. 19:42:37
Ugyan mi johet meg utanna ? Az onvezetes az egyetlen eretelmes logikus opcio.
Az auto jelenleg felig kesz, mert nincs megoldva az iranyitasa, mivel vezetesre alkalmatlan embertomegek veletlenszeruen csamborognak ossze vissza az utakon, folyamatos balesetet, dugokat, allando eletveszelyt okozva.
MaCS_70 2018.12.08. 19:47:54
A munkám miatt sajnos elég sok ilyennel találkoztam, de a legmegdöbbentőbb számomra az a néhány távolabbi ismerősöm (van férfi és nő is), akik konkrétan LESZARJÁK, hogy milyen károkat okoznak. Komoly balesetet tudtommal MÉG egyikük sem okozott, de a koccanások, meghúzások rendszeresek, és egyszerűen nem érdekli őket, legtöbbször el is hagyják a helyszínt, mert az ilyen apróságok nem számítanak.
Az egyikük évekig járt haza az egyirányú utcájukban forgalommal szemben, egyszer meg vidáman mesélte, hogy csak úgy tudott valahol leparkolni, hogy az ott álló két motorkerékpárt feldöntötte.
Egészen egyszerűen NEM FOGTA FEL, hogy mit csinált, illetve mit szokott csinálni, pedig nem különben nem egy idióta, hanem sikeres szakember.
MaCS
2018.12.08. 19:58:27
Továbbra sem értek egyet az önvezető rendszerekkel. Vannak olyan közlekedési szituációk amiket képtelenek lesznek megoldani. Ráadásul a technika fejlődik. A mostani autókban is rengeteg az elektronika. Részben a vezetés biztonságát próbálják elősegíteni ezzel, viszont sokkal több a meghibásodási lehetőség egy mostani autóban, mint egy 30-40 évvel ezelőtti autóban. A több elektronika ugyan a biztonsági és kényelmi funkciók tárházát nyitotta meg azon túl hatványozottan nagyobb a meghibásodási lehetőség. Ennek következtében én nem szeretném az életemet egy gépre bízni, miközben több száz és ezer balesetnek kell történnie ahhoz, hogy a gyártók saját költségeikre visszahívási akciót hirdessenek alkatrészek cseréjéhez.
Lehet gondolni itt környezetvédelmi, vagy éppen biztonsági tényezőkre.
Takata légzsákok hibái, fékberendezések hibái, kigyulladó bajor dízelek, fogyasztási és emissziós értékek szoftver általi ütemezett csalásai, vagy éppen az eleketromos autók hatótávolsági adatai amelyeket szintén laborkörülmények között tudnak teljesíteni, mint a belsőégésű motorok fogyasztási és emissziós értékeit.
Miért bíznék én bármelyik gyártó bármelyik termékében?
Miért bíznék én egy őskövület hatóság engedélyének?
Miért bíznék én egy magyar államban?
Logikailag teljesen összeegyeztethetelen a saját biztonságom a fentiekkel!
2018.12.08. 20:03:16
Mi a garancia arra vonatokzóan, hogy az önvezető autók nem okoznak súlyos balaeseteket, forgalmi dugókat. Mi a garancia arra, hogy az önvezető autó nem hajt be egy olyan osztott pályás útra a szembejövő sávba, ahol is a kereszteződés után a saját sávjával szemben a szembejövő sáv van. A sajátja meg attól jobbra.
Semmi garancia nincs.
2018.12.08. 20:20:42
Ha egy olyan úton haladsz ahol le van kopva a felfestés vagy éppen egy olyan úton, ahol sosem volt felfestés, akkor tulajdonképpen totálisan használhatatlan extra.
Ha olyan úton mész, ami fel van festve ott meg állandóan bejelez és korrigálni akar akkor is, ha a saját sávodban mész csak a másik sávban jön egy autó de nem közelít hozzád oldalról. Tulajdonképpen mindkét autó a saját sávja közepén halad.
Unerwünschter Gast 2018.12.08. 20:25:07
Aki 2 éve vezet, az bármikor le is tud vizsgázni.
2018.12.08. 20:31:04
Ezt csak egy számítógépes rendszerrel lehet megoldani, ha meg lehet oldani.
A számítógépes rendszer meg csak olyan, hogy ha valaki valahol feltör bármit (mezei hackerek, rosszabb esetben terroristáknak dolgozó hackerek) na azok majd akkor megoldják a káoszt.
Ne higgye senki, hogy lehetetlen. A bűnözők mindig két lépéssel előrébb járnak.
Tomiko 2018.12.08. 21:11:49
Épp ez a lényeg. Önvezető autókkal nem lesznek ilyen szituációk.
Tomiko 2018.12.08. 21:16:23
Amikor az utakon lesznek, garanciák is lesznek. Hiba nélkül nyilván nem lehet bevezetni, de ez nem baj. Mert kb. ezreléke sem lesz a hibaarány, mint az embernek.
Most a robotok dolgoznak az autógyárban is, pontosabbak, gyorsabbak, erősebbek, mint az ember, hamarosan ők vezetnek. Utálom, hogy így lesz, de így lesz.
dani5555 2018.12.08. 21:37:19
Segítek. Semmi. A műanyag lökhárító erre van kitalálva.
Félreértés ne essék, én sem örülnék neki, de ezen idegeskedni teljesen felesleges. Százszor több, sokkal nagyobb veszély leselkedik ránk az utakon. Nem csak a picit nagyobb értékű vagyontárgyunkat, hanem az életünket is veszélyeztetve. Aki autóba ül, számolnia kell azzal, hogy az autó megsérülhet. Legyen annyi vésztartalékunk, hogy ki tudjuk perkálni a kárt, ha nincs, kössünk casco-t.
Bambano 2018.12.08. 21:43:53
más: kétféle ember van az egyik, akinek fogalma sincs az önvezetésről, és ezért várja, hiszi, hogy hamarosan lesz, a másik, aki tájékozott a kérdésben, és tudja, hogy még 20-30 évig biztosan nem lesz rendes önvezetés.
aki jelenleg tájékozatlan a kérdésben, de tájékozódna, az nézze meg a tecsőn Boldi vonatkozó videóját: www.youtube.com/watch?v=Y-vjsYJ43yg
a poszthoz: a nők számára az autó egy bonyolultabb turmixgép, egy eszköz, tesznek rá magasról. a pasiknak meg a kedvenc gépük, amit kezelni kell. ezért vezet másképp a két nem. pedig a nők fiziológiailag elvileg jobb sofőrök lehetnének, csak nem érdekli őket a téma.
Bambano 2018.12.08. 21:49:27
1. az egyik fotelből ismeri az önvezető autókat, guglizott hírek alapján,
2. a másiknak áll egy az udvarán és azzal jár.
egy opel insignia-ban level2-es önvezető rendszer van. olyan szintű elemi hibákat vét, hogy biztos vagyok benne, soha nem vitték ki utcára kipróbálni. amíg a programozók ilyen szintű hibákat raknak szoftverekbe, addig kb. értelmetlen önvezetésről álmodozni az elkövetkező kétezer évre.
Hogyan történt 2018.12.08. 22:17:47
2018.12.08. 22:21:50
"Hiba nélkül nyilván nem lehet bevezetni, de ez nem baj."
Ez nem baj?
Pont ez a lényeg. Ez a slendriánság. Az autóiparban az van, hogy kifejlesztenek valamit, amit maguk sem tudnak, hogy mi. Azaz nem fejezik be a fejlesztést, kiforratlan vagy teljesen alkalmatlan technológiát pakolnak az autókba.
Majd amikor baj van, akkor kiedrül, hogy egyes alkatrészek önnálló életre kelnek, nem csak légzsák volt, hanem kiakadó gázpedál miatt is több százan haltak meg.
Mi van ma az autóiparban?
Tömegtermelés. Plusz 3 évente ráncfelvarrás, mert nehogy már 6-8 évig ugyanúgy nézzen ki egy autó és ugyanaz a technika legyen benne.
Kényszeres félfejlesztések vannak, kiforratlan technika, átgondolatlan tervek.
Miért gondolod, hogy az önvezető autóknál nem baj az ami általánosságban ma is komoly probléma az autógyártásban?
Az önvezető autók is tömegtermelt fostalicskák lesznek. Ugyanúgy kiforratlan technikát fognak beléjük tuszkolni. Ugyanúgy tele lesz elektronikával sőt még több elektronikával, mint a mostaniak az pedig tudjuk mivel jár meghibásodás szempontjából.
A mai fejlett autókba is bele lehet már piszkálni számítógépekkel műholdról.
Mi lesz majd az önvezető bádogokkal. Rossz belegondolni.
lomposfarkas 2018.12.08. 22:51:38
Érdemes nézegetni a neten a "Közlekedési baleseti statisztikai évkönyv" fájlokat, a balesetek tipusaiban nemek szerint is van lebontás. Ha igaz lenne az ezt hirdető nagyhangú férfiak hőzöngése, akkor a női vezetők vezetnék a baleseti kategóriákat, pedig pl. a beszédes nevű "Farolás, felborulás, pályaelhagyás "kategóriában:
Férfi -2125
Nő - 656
Szóval kiknek is köszönhetjük a baleseteket?
www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/baleset/baleset15.pdf
Itt a 37 ezres kisvárosban egyértelműen azt látom, hogy a nők nyugodtan és biztonságosan vezetnek, lehet hogy nehezebb nekik egy ravaszabb parkolás (pedig nem nehezebb) de nem ők előzgetnek a főutcán 100-al, hanem az igazi tökös csávók, akiknek ugye vérükben van a vezetés. Mit mondjak arra férfiúra, aki nemrég előttem megállt egy körforgalom előtt, várt pár mp-t és behajtott balra? Biztosan önálló egyéniség, akit nerm lehet törvények közé szorítani...
muv 2018.12.08. 22:59:21
@szepipiktor: igen, en sokkal jobban tajekozodom. (ettol meg nem fogok tudni jol vezetni.) de nem tudom hallottal-e a GPS-rol? na az bizony igen sokat segit azoknak, akik amugy tok jol vezetnek, csak nem olyan jok tajekozodasban.
venszivar 2018.12.08. 23:54:20
venszivar 2019.03.18. 08:53:34
www.youtube.com/watch?v=ynGJbjEsOFQ
az, hogy egy trabival alkot a spiné, az mind1.