Nőkről és férfiakról férfi szemmel - történetek Magyarországon innen.

„Kétévente kötelező autóvezetői vizsgát tenni”

2018/12/07. - írta: lafe blog

Na, ne! Tuti, hogy nekem jön! Csak figyel! Ez nem! A jó istenit neki!” Gyorsan rükvercbe teszem a sebességváltót és a gázra taposok. Az utolsó pillanatban tolatok hátra, egy centin múlik, hogy nem jön nekem.

Egy ötvenes, holt nyugodt nőről van szó, aki a bevásárlóközpont egyik parkolóhelyéről készül kocsijával farral kiállni. De hogyan?! Úgy, mint, aki az Alföld egy tanyáján tanulta a vezetést, ahol a láthatárig sehol egy ember, nem hogy autó!

Már akkor veszélyesnek találtam, amikor a vásárlása után bepakolt a csomagtartójába. A bevásárló kocsiját majdnem a szomszéd helyen parkoló autónak tolta, de különösebben nem érdekelte.

Jó lesz sietnem, hogy én álljak ki előbb, különben baj lesz.

Hiába parkoltam ki előtte, a túlsó oldalon tettem le a kocsimat, nem mehetek el hamarabb, mert torlódás van előttem, és ekkor történt, hogy mint egy ámokfutó, a visszapillantó tükörbe se nézve, random elindult hátra. Evvel az erővel, akár vak is lehetne. Bőgette a motort, mint az állat, közben vadul nekilódult, na, ekkor tolattam kétségbeesve hátra, aztán lefulladt a motorja.

Közben elindul előttem a sor. „Nyomás, most, vagy soha!” Vadul a gázra taposok, és kilövök. De a sorompónál vacakol az előttem álló autós. „Basszus, elindult a nő!”, látom meg a tükörben. „Ebből kalamajka lesz!” Freddy Kruegertől nem félnék ennyire, mint most ettől az ötvenes kocsivezető-trolltól. „Menj már, a szentségit, mert nekem jön ez az ámokfutó!” De csak nem halad az előttem álló, valamilyen probléma merült fel nála, mert nem nyílik fel előtte a sorompó. Nem várok tovább, sebesen hátra tolatok és megcélzom a másik sorompót. Ám megelőznek. Közben jön és jön a nő. „Na, jó, inkább magam elé engedem”, és gyorsan beállok egy parkolóhelyre, s eljátszom, hogy a parkolókártyámat keresem. Megérkezik a nő bömbölő motorral, és zötykölődve, a hozzám közelebbi sorompóhoz sorol be. „Na, rendben, mehetek, mindjárt kiér.” Óvatosan kitolatok, és tisztes távolságot hagyva közte és köztem, megállok mögötte. Óriási baklövést követek ezzel el!

A nő láthatóan nem találja a kártyáját, a retiküljében kotorászik. Először ráérősen, majd idegbajosan. Aztán azt veszem észre, gurul hátrafelé. A kocsim felé! „Levette a lábát a pedálról! S nem húzta be a kéziféket! Csak észreveszi és fékez. … Nem fékez!" Veszett gyorsan rükvercbe vágom a sebváltót és hátrébb megyek kicsit. De vannak mögöttem! És mögötte is! „Basszus!” A nő kocsija továbbra is felém gurul. Kétségbeesve jelzek neki a dudával. Semmi reakció. Rátenyerelek a dudára és ordítok, mint a sakál, hogy álljon már meg, az ablakot is leeresztem, hogy halljon engem. Semmi eredménye! „Ilyen nincsen! Ez süket! Ez hülye! Mindjárt nekijön a kocsimnak!” Nem tehetek semmit! Tiszta ideg vagyok. Tehetetlenségemben segítségért kiabálok, hogy állítsa már meg valaki ezt a bolondot. Közben már látom lelki szemeim előtt a behorpadt lökhárítómat. Lepereg előttem az életem.

Ekkor egy fiatal nő tűnik fel a semmiből, az én sárga angyalom, és a merénylőm autójához rohan, és kiabálva vadul verni kezdi a vezetőülés felöli ablakot. Az ötvenes nő, mint, aki álomból ébred, csodálkozva leereszti az ablakot.

– Fékezzen már! Mindjárt neki megy az ön mögötti kocsinak! – kiabálja a sárga angyalom.

Huh, egy-két centire áll meg tőlem az ötvenes nő autója. Nem térek magamhoz, káromkodok, mint a kocsis.

– Elhagytam a parkolókártyámat – hallatszódik be hozzám az ámokfutó nő hangja.

– Értem – feleli a sárga angyal – Nem érezte, hogy gurul a kocsija? Majdnem koccant vele. A dudát sem hallotta?

– Vissza kell mennem – mondja az ötvenes nő, mintha egy csehovi drámában lenne, és megint felém kezd a kocsijával gurulni.

– Álljon már meg!!! – ordítunk rá egyszerre a fiatal lánnyal.

Phű, megáll.

– Elhagytam.... ....megyek – szófoszlányokat hallok az ötvenes nő beszédéből, a fiatal válaszait hallom jól.

– Jó, akkor segítek. Tegye egyesbe! Jó. Tekerje kicsit jobbra a kormányt! Jó. Most adjon egy kis gázt és óvatosan guruljon jobbra előre! ... Jó! Állj! Most tegye hátramenetbe....

Végig vezényeli a fiatal nő, az én megmentőm az ámokfutó nőt, hogy autójával ki tudjon állni a sorból és visszatolasson úgy, hogy semelyik közelében levő járműnek és élőlénynek ne legyen bántódása.

Hűha, vége!”, sóhajtok, mikor tisztes távolságra van tőlem, és végre biztonsággal elhagyom a parkolót.

Vezetés közben azon jár a fejem, hogyan kapott ez a nő jogosítványt? Pedig nem is volt annyira idős, hogy ennyire életveszélyesen vezessen. Egyszer nem nézett a visszapillantóba! És hogy nem hallotta a dudát?! Állítom, nem is gondolta, hogy neki szól. Bevezethetnék, hogy legalább két évente frissítő vizsgát kelljen tenni mindenkinek, akinek jogosítványa van. Aki pedig ekkor nem felel meg, elvenném a jogsiját és legalább tíz óra kötelező oktatásra írnám ki, ami után újból kellene vizsgáznia. Egészen hazáig füstölgök.

66 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lafe.blog.hu/api/trackback/id/tr4014448306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

silverrant 2018.12.07. 21:57:51

jó sztori, jól megírtad!
egyetértek veled.
én például nem ülnék volán mögé megint amíg nem megyek el pótórát venni.
Vagyis van jogsim, és nem csak a szavak szintjén értek veled egyet!

BiG74 Bodri 2018.12.07. 22:11:35

Értelek, de a jelenlegi rendszer engedi ki ezeket a gólemeket is az utakra, vagyis az extra pénzkiadáson kívül semmi értelme az egésznek.

SzMiki 2018.12.07. 23:19:07

Alapvető, hogy a droidoktól minél messzebb állok meg a parkolóban :)
Inkább gyalogolok 50 métert, minthogy idegesítsem magam ezekkel. Némelyik legszívesebben autóval menne be a bejáraton is, fél órát köröznek, csak a legközelebb lehessenek hozzá.
Tapossák/törjék egymást kedvükre, legalább több hely marad nekem a parkoló üres szélein.

Első mohikán 2018.12.08. 07:43:05

Diszkrimináció ide, diszkrimináció oda, én bizony nőket nem engednék vezetni. Vezetés közben meredten bámulnak előre, görcsösen kapaszkodnak a kormányba, tudomást sem vesznek a körülöttük zajló dolgokról, az autójuk dimenzióit egyáltalán nem is érzik, fogalmuk sincs, hogy merre mozdul az autó orra, ha erre vagy arra tekerik a kormányt, kikerülni nem mernek semmit, mert jajjistenem rámegy akkor a záróvonalra, inkább ütköznek, a tükröt kizárólag sminkelésre használják -menet közben persze-, lámpát nem kapcsolnak sötétedéskor, minek az, hisz' ők látnak, egyáltalán nem "érzik" a gépezetet; lefulladnak, bőgetik a motort, parkolás egy megoldhatatlan feladat nekik, ajtónyitáskor koccolják a szomszédot stb, ytb, stb.
Egyszerűen a nők alkalmatlanok és képtelenek autó vezetésére. Mindenkinek jobb lenne, ha ezt végre beismernénk, és egyszer és mindenkorra eltiltanánk őket bármilyen gépjármű vezetésétől.

Na, kedves sértődött feministák, ne fárasszátok magatokat a válasszal, bizony bénák vagytok, potenciális életveszély ha közlekedtek és nem érdekel az ezzel kapcsolatos véleményetek.
Inkább babakocsit tologassatok.

Zabalint 2018.12.08. 07:59:26

@Első mohikán:
Faszság. Ugyanúgy van jó és rossz női sofőr is, ahogy a férfiak között sem csak jó soförök vannak, hanem ilyen vakegerek is. Én inkább azt mondanám, hogy van olyan figyelemzavaros ember, aki bármennyit gyakorol, soaem foz rendesen megtanulni vezetni, az ilyennek nem kellene vezetni, a baj azy hogy magáról nem ismeri fel, a vizsgán meg előbb-utóbb átmegy.

háromperhármas 2018.12.08. 08:06:14

Én azt tapasztalom mostanában, hogy egyes nők agresszívebben vezetnek, mint a férfiak. Nem érdekli őket semmi és senki, és ha szólni mersz nekik, ordítanak.

n3spr3ss0 2018.12.08. 08:12:05

Teljesen mindegy, hogy nő, vagy férfi, a vezetők nagy része teljesen alkalmatlan közúti közlekedésre. Simán harmadolni lehetne a jogosítvánnyal rendelkezők számát.A dugók java sem a sok autó miatt van, hanem az alkalmatlan (vagy szemét) sofőrök miatt.

szepipiktor 2018.12.08. 08:29:32

Jó írás!
Megjegyzem, nem kellene nemek alapján ítélni, ugyanannyi prosztó férfi vezető van és rengeteg jól vezető nő!
A nők problémája számos esetben nem az, ne lennének alkalmasak a vezetésre, hanem hogy a férfi mellettük folyamatosan beleugat, veszekszik, degradál.
Saját környzetemben a legnormálisabb férfiak is bunkóvá válnak, ha az asszony vezet, be sem áll a szájuk, sokszor kell rájukszólni, miközben az asszony szívességet tesz azzal, hogy hazaviszi minket a piálásból.
Ezek a nők a saját világukban, a saját autójukban normálisan közlekednek.
A férfiak között is számos problémás van, a sok remegőtől kezdve a fittipaldikig.
De tényleg van egy halmaz (mindkét nemnél), akik alkalmatlanok a vezetésre, de ezek az élet más területén is hasonlóak. Ami meg neveltetés kérdése csupán.
.
Egy megtörtént családi dolog:
A hölgy magasan képzett, sikeres középkorú volt, szándékosan kicsi autóval és rengeteg kilométerrel!
Naponta ugyanaz az útvonal, egyszer mögötte haladtunk, nem látott minket.
Mondtam a kollégámnak, figyeld M.-et, mit fog tenni az Árpád hídnál!
M a belső sávban halad, de a hídra kellett felhajtania.
Nem, nem sorolt ki időben, hanem 100 méterre kitette az indexet és kapásból át a két sávon, ki a felhajtó sávba,
Autósok tucatjai fékeztek csikorogba, dudakoncert volt.
Este szóba hoztam, és M. a következőt reagálta:
"Azért dudáltak, mert az ostoba férfiak.... és mert nő vagyok..."
.
Ma még súlyosabb a helyzet az Y generációs, öntudatos feminista alapú nők miatt, ma - hasonlóan a szervezett kerékpárosokhoz - úgy gondolják, a közlekedés is egy nekik járó kiváltság és ha hibáznak, akkor azt támadásnak veszik! Pedig a közlekedés veszélyes üzem, megvannak a szabályai és azok között nem olvashatjuk a mobilozást, a sminkelét, ölben a nyalókutyákat és a többit!
Közben lázadnak, hogy kvóta alapon kell F1-es pilóta, katonai repülőgépvezető stb.
De gonosz leszek, nem hiszem, hogy az F1-ben majd sminkelő tükröket építenek be az autókba, lesz kis rekesz a táskáknak vagy harci helyzetben az ellenség megvárja, míg a kvótaalapú pilótanő megírja a sms-esét a tünci barátnőjének...

midnightcoder2 2018.12.08. 08:39:08

Szerintem pár év múlva az önvezető autók megoldják ezt a kérdést. Senki sem fog jogosítványt kapni, mert a géphez képest minden ember szarul vezet.

szepipiktor 2018.12.08. 08:40:39

És ugye a genetikai eltérések!
(látom ahogy most habzik a szája a sok aktivista-feministának, genderalapúnak)
A férfiak és a nők számos dologban eltérőek.
Tapasztalatom, hogy a nők a tájékozódásban, a térképhasználatban stb. jóval kevesebbre képesek, azaz nem a szabályok vagy a reflexek az eltérőek, hanem hogy tájékozódni kell a városban, forgalom, döntési helyzetek tucatjai - és ez jellemzően nem a nők területe!
Sok másban persze meg ők a "nyerők".
A nő az életben "pillanatalapú", a közlekedés meg az előregondolkodást igényli.
Anno külföldön az exem vezetett és én navigáltam. Vagy 20 km egyenes út, elágazás semmi.Mondom neki, a következőnél majd balra megyünk.
Ő meg vagy 120-al továbbmegy a elágazásnál...
Mondom, szóltam, hogy balra!
Válasz: NE ELŐRE SZÓLJ, hamem AKKOR!!!!
Pedig remekül vezetett, hatalmas rutinja volt, de a tájékozódás nulla.
Én meg egy 1000 km-es utazást fél órányi felkészülés után háztól házig levezettem, lenavigáltam.
A nőknek a helyismeret még akkor is gáz, ha évek óta napi szinten arra járnak. Mert mindig van pillanatnyi döntési helyzet és az para!
A bunkó férfi ekkor kiabál, integet, dudál és agresszívvé válik, a nő hisztizik, sír és pánikba esik.

szepipiktor 2018.12.08. 08:46:08

@midnightcoder2: A pár év jellemzően még vagy 50, mert ahhoz a világ infrastruktúráját is ki kell még építeni, az önvezető autók csak akkor lesznek hasznosak és biztonságosak, ha nem autonóm módban, hanem hálozatosan, a többi közlekedőt is figyelve teszik a dolgukat.
Azaz kommunikálniuk kell alós időben egymással és a központokkal, miközben autonóm módon meg az utat, a jelzéseket, a térékpet figyelik.
Ma még csak ott tartunk, hogy az önvezető autó képes elmenni A pontból B pontba egy kijelölt routon.
De tedd bele egy Moszkva téri dugóba! Ahol autók ezrei haladnak "minden" irányból, minden irányba! Ma az ember látja, és dönt, az mai önvezető autó azonban még nem "tudja", hogy a környzetében megjelenő 50-100 másik autó, a gyalogosok terve mi a következő másodpercekben. Ehhez kommunikálniuk kell, ami ma még nem megoldott.

midnightcoder2 2018.12.08. 09:36:26

@szepipiktor: Jelenleg a Tesla önvezetõ autói már 1.6 milliárd kilométer vezettek le autonóm módban. Ez kb. 90 olyan embert jelent, aki egész felnõtt életét napi 8 órában vezetéssel töltötte, beleértve a vasárnapokat és ünnepnapokat. Csak amíg Gipsz Jakabka ha végleg leteszi a jogsit a megszerzett tudása elvész, addig az önvezető autók tapasztalatai összeadódnak. És ez még a fasorban sincs a guglihoz képest. És még van 2-3 másik cég is aki fejleszt. Szóval lesz az az 50 év akár 10 is, de jó eséllyel még korábban. Nem is annyira a személykocsik, mint inkább Pl. a teherautók, kamionok miatt. Sok-sok kamionos bérét lehet ezzel megspórolni.

nick ami nincs 2018.12.08. 09:52:48

@BiG74 Bodri: sajnos tökéletesen igazad van. Ha az első alkalommal a (jogosítványszerző) vizsgán átengedték, nincs biztosíték arra, hogy még egyszer ugyanígy nem megy át. Temérdek szubjektív és objektív oka van, hogy ez így működik, vagyis hogy nem (jól).

Bazs01 2018.12.08. 09:53:05

Sziasztok.

A sztori első harmadát magam is írhattam volna. A rükverces résztől változott meg ugyanis a hölgy a parkolóból nem 90 fokban tolatott hanem közel 180 ba. Így annak ellenére hogy eltolattam így is sikerült nekem jönnie. Voltam olyan barom h nem hívtam rendőrt abban maradtunk hogy másnap kitöltjük a papírokat. Na abból semmi sem lett csak rendőrség ahol az
"IGAZSÁGÜGYI SZAKÉRTŐ" megállapította hogy én voltam a hibás. Leírta az indoklásba hogy a hölgy 1.5 m en kitolatott a parkolóból derékszögbe egy 3m feletti kocsival.... A vége az lett hogy mindenki mehet isten hírével.

venszivar 2018.12.08. 11:12:01

www.youtube.com/watch?v=xUy7o7W8PJw

Ilyen s ehhez hasonlók százával vannak fent a neten

venszivar 2018.12.08. 11:20:18

még pár gyöngyszem. férfi ilyen baromságot nem csinál! ezeknek van jogsija...

www.youtube.com/watch?v=_Zx3eT1bquE

dekás dezső 2018.12.08. 12:46:23

A bénábbakat simán kivárod, vagy kikerülöd. Nemtől függetlenül. Nekem inkább a túl magabiztos, kapkodó, intoleráns vezetőkkel van bajom. Sokan annyira profinak érzik magukat, hogy nem is veszik észre mennyire amatőrök:D Egy profi a legritkább esetben kapkod és mindig tart követési távolságot, itt meg is bukott a vezetők nagy része...

Az Ellenálló 2018.12.08. 12:49:38

Ez a nő láthatólag már szenilis, nem szabadna vezetnie. 2 évente új vizsga túl költséges lenne az emberek többségének, viszont az orvosi alkalmasságit szigorúbban kéne venni és 70 év felett nem engednék vezetni senkit.

ze11 2018.12.08. 13:21:34

@Első mohikán: Van bőven kivétel - a multkorában egy olyan szűk helyre tolatott be mellém egy szőke(!) nő, ráadásul olyan pöpecül, hogy magam sem csináltam volna szebben - aztán váltottunk pár szót - neki is kb. 30 éves a jogsija, és elég sokat vezet, úgyhogy nem csoda, hogy "érzi" az autóját.

Amit én csinálnék, az a "B"-kategóriásaknak néhány óra valami méretesebb tehersárkányon pár óra vezetési gyakorlat, még a jogsi előtt - csak hogy érezze, milyen a másik oldal, hogyan lát (nem lát) ki a sofőr, mit "tud" 6-8-10-20 tonna az úton.

a ribancok is kidobják a csikket 2018.12.08. 13:36:13

"Óvatosan kitolatok, és tisztes távolságot hagyva közte és köztem, megállok mögötte."

Nagyszerű: egy fél poszton át leírod, hogy végre sikerült elkerülnöd, erre meg fogod magad és beállsz mögé. Akkor meg minek a hiszti?

"Bevezethetnék, hogy legalább két évente frissítő vizsgát kelljen tenni mindenkinek, akinek jogosítványa van."

Minek? Eygszerűbb lenne, ha a rendőrök kiszednék az ilyeneket a forgalomból, ha lenne nálunk igazi rendőrség, nem csak az utca szélén méricskélő fakabátok. Amúgy fölösleges, ameddig itt minden hülye meg bűnöző kaphat jogosítványt.

Méghogy mindenkit... a feleségem kíválóan vezet kb 30 éve, én is tőle tanultam. Tudok mutatni sok olyan férfit (vagy seggfejet), aki meg sem közelíti vezetési tudásban.

a ribancok is kidobják a csikket 2018.12.08. 13:44:45

@midnightcoder2: Megszólaltál fölöslegesen (mint mindig): mutass nekem olyan embert, aki itt önvezető autót fog vásárolni. Ez kicsiben sima bkv, annyival lenne rosszabb, hogy a busz gyorsabb lenne, mert a buszsávban mehet.

"Sok-sok kamionos bérét lehet ezzel megspórolni."

Tőled is a levegőt, csak a módszert kellene kiválasztanod.

midnightcoder2 2018.12.08. 13:51:15

@a ribancok is kidobják a csikket: Én Pl. azonnal vennék. A BKV-nál annyival jobb, hogy A pontból B pontba visz anélkül hogy közben 10-20 percet várnál az átszállással, az utastér nem bűzlik a tisztálkodás terén kihívásokkal küzdő utasoktól, mindig van helyed és nem az a kérdés, hogy vajon felférsz-e egyáltalán a járműre, illetve nem kérdés hogy a jármű van olyan műszaki állapotba, hogy eljut a célig.

midnightcoder2 2018.12.08. 13:56:15

@Az Ellenálló: Egy egészséges ember nem lesz ötven évesen szenilis. De simán lehetett valami ideiglenes lelki problémája ami hazavágta, Pl. ha meghalt valakije, vagy kirúgták a munkahelyéről, vagy csak volt egy tahó főnöke aki nyílt színen megalázta - hazai cégeknél azért ez nem ritkaság. És ezért sem igazán alkalmas az ember a járművezetésre - sok embernél az érzelmek erősen befolyásolják a vezetési képességet, és ritkán a jó irányba. A másik lehetőség, hogy valami nagyobb baja volt: a kisebb agyvérzéstől a kezdődő agydaganatig. Millió ok tehet egy embert hirtelen vezetésre alkalmatlanná, és ebből csak néhányat lehet kiszűrni, Pl. az alkoholt vagy a drogot.

Andalúziai kutya 2018.12.08. 13:57:33

Én bizony Magyarországon nem adnék ki jogosítványt, csak ha az ember legalább fél évet vezetett mondjuk Ausztriában, vagy Svájcban, sajnos a hazai közlekedési kultúra nagyon erősen hajaz az indiaira, nem véletlenül hal meg naponta olyan sok ember a hazai utakon...

Beer Monster 2018.12.08. 13:58:02

A jelenlegi vizsgarendszer alkalmatlan. Ezzel kéne először foglalkozni, ettől még persze indokolt az újratesztelés is, nyilván a koccanások számától függő sűrűségben.

Az egyszerűség kedvéért pl. minden koccanás után új vizsga. (Csak a jelenlegi vizsga nem jó, mert azon egyszer átment.)

midnightcoder2 2018.12.08. 14:37:33

@Beer Monster: Esetleg az is megoldás lenne, hogy a proletárok nem vennének maguknak olyan autót, aminél az index búra cseréje az illető éves jövedelme.

Pettyes Szfinx 2018.12.08. 15:17:08

@Első mohikán: Nem tűnt fel, hogy aki segített, az is nő volt?

Pettyes Szfinx 2018.12.08. 15:25:40

Tesco parkolóban volt nagyon hasonló élményem. Már megkezdtem a kitolatást, mikor a túloldalon egy kis autó nekiállt tolatni nekem úgy, mintha ott sem lennék. Dudáltam, de jött tovább, így pánikszerűen visszaálltam. Én sem értettem, hogy nem lát, nem hall, akkor hogyan lehet, hogy vezet???

Bev 2018.12.08. 15:29:21

Ezt a sztereotípiákat erősítő, rosszindulatú, ostoba cikket kár volt megírni. Ezen gondolkozzon inkább a "kedves" szerző.

Bev 2018.12.08. 15:31:52

@Első mohikán: Sem feminista, sem babakocsitologató nem vagyok. De maga egy szűklátókörű hímsoviniszta. Ja, amúgy a maga véleménye sem érdelkel engem, csak szimplán minden nő számára sértő és felháborító.

BiG74 Bodri 2018.12.08. 15:33:16

Ennyi hülyeséget ! A proletár ne vegyen drága autót, jah. Bár ennek mi köze van az egodon kívül a témához?
A nők szarul vezetnek. A lófaszt. Sok nő vezet szarul, sok nő pedig jól. Bár azt sem ártana definiálni, hogy mi a jó vezetés! Sokan azt hiszik, hogy mindenhol végigsöpörve türelmetlenül, eddig szerencsésen, az például jó vezetés. Mint ahogy sokan azt hiszik, hogy a jól átgondolt átlagban 20-30 km/h -val kevesebbel történő csalinkázás, jó vezetés. Egy fiatal gondolhatja, hogy a reflexeinek köszönhetően jól vezet, pedig csak eddig megúszta. Közben a kertszomszédom a 77 évével is kifogástalanul közlekedik.
A másik, hogy külföldön vezessen fél évet. Nyihahaha, van még ilyen a tarsolyban?Egyáltalán minősítsem? Esetleg mondjam azt, hogy megfelelő szigor kellene, hogy ha a városban 80-100 km/h -val hajtó idiótától minimum örökre elvennék a jogsiját, mint ahogy a részegen vezető, vagy bekábszerezett baromtól. Igen a kábszer alá tartozik ilyenkor a xanax is. A munkatársam szívja fogát de erőlködés nélkül kifizeti a gyorshajtásos büntiket. Fémgyűjtő szakkereskedő kicsi fia kicsapja a villanyoszlopot a mercivel és már másnap újra vezet. A példákat még sorolni lehet, de biztos, hogy nem emancipációs kérdés, vagy kor kérdése a dolog.

Bev 2018.12.08. 15:33:41

@Az Ellenálló: Majd ha hetven éves lesz, szeretném újra hallani a véleményét! Érdekes lenne!

dukeekud 2018.12.08. 15:33:42

Az emberek ugy altalaban alkalmatlanok a vezetesre, a nok persze meg ratesznek egy lapattal.
Csak az onvezeto autok fogjak megoldani a problemat.

BiG74 Bodri 2018.12.08. 15:36:20

Jah, bolt előtt 2 perce álltam meg, amíg kitettem az utasomat, ennyi idő alatt a figyelmeztető kürtszók ellenére egy 60- as férfi a túloldalról lazán beletolatott az utánfutómba. Egy férfi! Nem is hittem a szememnek, hogy lehet ez? Egy férfi! Ezért gyorsan össze is vesztem a feleségével.

dukeekud 2018.12.08. 16:16:27

A vezetes az elsosorban szemelyiseg a mentalitas es persze az aktualis pszihologia allapot kerdese, ezert nem erdemes altalanositani. Idiotak nemtol fuggetlenul vannak. Maga a vezetes nem bonyolult egy kutyat is meglehetne tanitani, de az ember tulsagosan osszetett, erzelmek altal iranyitott leny, es ezert nem kepes a vezetesre koncentralni, ez okozza a problemat.

Thomas Dantes 2018.12.08. 16:22:50

@Első mohikán: Ez egy hatalmas baromság. annak női autóversenyzők...ők nem nők akkor vagy vezetni nem tudnak, vagy mi?

És hány olyan van ,hogy férfi, de irányjelző használat nincs, veszély helyzetben előz, követési távolságot nem tart, záróvonalra szarik , a leállósávban előz...miről beszélünk akkor?

dukeekud 2018.12.08. 16:27:50

@a ribancok is kidobják a csikket: ": Megszólaltál fölöslegesen (mint mindig): mutass nekem olyan embert, aki itt önvezető autót fog vásárolni. "

Elobb utobb megtiltjak, a nem onvezeto autok utcai hasznalatat, es akkor aki autoval akar kozlekedni, az onvezeto autot fog vasarolni, berelni.
Az peldaul egy realis celkituzes lenne, hogy 10 ev mulva mar ne lehesen az ember altal is iranyihato jarmuveket a forgalomban hasznalni.
Otthon kertben mindenki jatszhat majd az elavult autojaval, de az utcara mar nem viheti ki.

ProsTata 2018.12.08. 16:49:28

Allok a sorban Szabadsaghid elejen Pest fele. Elottem ugyanez tortenik, a holgy valami massal van elfoglalva. Es elkezd gurulni. Nyomom a dudat, semmi reakcio. Elkerulhetetlen, nincs menekves. KOCC!
Kipattan en kiszallok. Tudom, hogy nincs nagy baj, talan 1-1,5 metert gurult, belvarosi autom van kulon ragasztottam gumicsikot a lokharitora. De van velemenyem, amit EL SZETETNEK mondani. Elkestem...
Nekem ront! "Miert tolakodik, miert jon nekem? Nem latja, hogy all a kocsisor?"
Nezek ki hulyen a fejembol dobbenten, erre nem szamitottam! Talan egy "bocsira"?
Ehelyett nezi a ket kocsi kozotti 0 cm tavolsagot. Kocsijanak a kezifeke meg mindig kiengedve mikozben az uton perlekedik, tehat konkretan az en kocsim korlatozza a tovagurulasban!
Hevesen telefonjan kezd potykolni. Ja az a kezeben volt elotte is?
Talan rendort, talan a baratjat hivja, de lehet, hogy atomcsapast.
Az en megmentom hatulrol erkezett a mogottem allo taxis szemelyeben. Kiszall. Mikor meghallja a holgy levezeteset hangos rohogesben tor ki. Aztan nala szakad el a cerna, elkuldi a... szoval huzzon el es ne tartsa fel a forgalmat, de kulonoskeppen a telefonnak egyeb rezgofunkciojara hivta fel a figyelmet, melynek elvezetehez nem kell vezetes kozben kezben tartani.
Aldozatom noiessegeben megalazva pattant a kocsijaba es az idokozben 30 metert haladt kocsisor utan "szaguldott". Ezzel atert a hid kozepen es ram mar nem jelentett veszelyt...
Tanulsag:
Mint az oroszoknal, kell a kamera a kocsikba!

BiG74 Bodri 2018.12.08. 17:01:05

@ProsTata:
Kell a kamera.
+ beönthettél volna 100 kg szárított törpeharcsát az utastérbe!

ProsTata 2018.12.08. 17:09:13

@BiG74 Bodri:
Torpeharcsat?
De ismeros a tema! :-)

fda 2018.12.08. 17:59:47

Az a legjobb, hogy cikkíró látja hogy valaki bénázik, de azért kísérti a sorsot és beáll mögé, ahova az tolatni fog.

Azt hiszem, ez a defenzív vezetés ellentéte. Lehet hogy a cikkíró nem is olyan jó sofőr, mint amilyennek érzi magát? (Mégha ügyesebben is parkol, mint egy ideges nő aki épp elhagyta valamijét)

Pár dollárral többért 2018.12.08. 19:13:52

Szerintem hülyeség a kétéventi autóvezetői vizsga. Aki fakezű, az fakezű lesz 25 vizsga után is. Az meg teljesen tök mindegy, hogy nő vagy férfi.
Igazából, csak a népnek felesleges pénzkidobás lenne, miközben így vagy úgy akkor is kikerülnének a forgalomba ilyen csodabogarak. Ergo inkább a vizsga minőségével vannak problémák.

abcdefghijklmm 2018.12.08. 19:14:11

@midnightcoder2: Dehogy lesz....

totalcar.hu/magazin/hirek/2018/06/30/bmw_talan_sosem_lesz_legalis_az_onvezeto_autozas/

"A sikert abban mérjük, hogy a tesztek során hányszor kell a felügyelő személyzetnek közbeavatkoznia önvezető módban. Egyelőre háromnál járunk 1000 kilométernél. Jól hangzik, de ez még mindig hárommal több, mint ami "

Ez három potenciális baleset 1000 km-enként. Ennél még anyám is jobban vezet. :-)

Arról nem beszélve, hogy nem mindenki él ám Svájcban!
Jelen pillanatban pl. a magyar emberek jó ha 10%-a engedhet meg magának egy új autót. Ausztriában ez a szám mondjuk 30%. Ha holnaptól csak önvezető autót gyártanának, akkor is eltelne még vagy 25 év, míg mind lecserélődik. Szóval szerintem az én életemben még jócskán vezetni kell a kocsikat....

Pár dollárral többért 2018.12.08. 19:17:10

Nahát én önvezető autót azt az életben nem fogok venni. Nem bízom meg az ilyen technikában.
Feltételezve, hogy az utakon csak önvezető dobozok vannak és bekövetkezik egy tragikus baleset, akkor ki viszi el a balhét?
A gugli vezére? Ilon Mászk? Kicsoda?
Az meg van, hogy kötöttpályás önvezető vonatok, metrók karamboloztak már?
Kin lehet behajtani majd a 100 milliárd dollár kártérítést?

Sütemény1975 2018.12.08. 19:19:19

Ha nem is 2 évente, de 5 évente felújító vizsga. És PAV a személyautosoknak ia.

Pár dollárral többért 2018.12.08. 19:22:01

@dukeekud:

Az önvezető autó az csak egy opció lesz. De az is lehet, hogy egy mellékvágánya az autózás történetének.

Pár dollárral többért 2018.12.08. 19:24:00

@Sütemény1975:

Semmi szükség felújító vizsgára. PAV II meg hivatalos személyszállításra vagy PAV III teherszállításra kell. PAV I meg a kék villogó. Tehát teljesen irreleváns ebből a szempontból.

dukeekud 2018.12.08. 19:32:30

@Pár dollárral többért: A balesetek szama minimalis lesz, evente nehany kisebb koccanas. Es az allam vallalja a feleloseget, mert az allami hatosagok fogjak kiadni az engedelyt az onvezeto autok hasznalatara.

Ha az automata metro balesetet szenved azert is az allam a felelos, mert a Nemzeti Kozlekedesi Hatosag engedelyezte a mukodeset. Ugyan ez lesz az autokkal is. Az NKH bevizsgalja es ha megfelel akkor forgalomba engedi, es utanna OK valaljak a feleloseget, ha meg se mukodne. Sokkal egyertelmubb lesz, mint a jelenlegi helyzet, ahol emberek evekig pereskednek, mert birosag nem tudja eldonteni ki a felelos.

Pár dollárral többért 2018.12.08. 19:36:17

"Az NKH..."

Az NKH egy a XX. században ragadt hivatal. Képtelen a jogszabályait a XXI századhoz igazítani. Az emberei, nahát az meg kész tragédia.

dukeekud 2018.12.08. 19:42:37

@Pár dollárral többért: "Az önvezető autó az csak egy opció lesz. De az is lehet, hogy egy mellékvágánya az autózás történetének."

Ugyan mi johet meg utanna ? Az onvezetes az egyetlen eretelmes logikus opcio.
Az auto jelenleg felig kesz, mert nincs megoldva az iranyitasa, mivel vezetesre alkalmatlan embertomegek veletlenszeruen csamborognak ossze vissza az utakon, folyamatos balesetet, dugokat, allando eletveszelyt okozva.

MaCS_70 2018.12.08. 19:47:54

A szakma szerint az autóvezetők kb. egyharmada konkrétan alkalmatlan a forgalomban vezetésre.

A munkám miatt sajnos elég sok ilyennel találkoztam, de a legmegdöbbentőbb számomra az a néhány távolabbi ismerősöm (van férfi és nő is), akik konkrétan LESZARJÁK, hogy milyen károkat okoznak. Komoly balesetet tudtommal MÉG egyikük sem okozott, de a koccanások, meghúzások rendszeresek, és egyszerűen nem érdekli őket, legtöbbször el is hagyják a helyszínt, mert az ilyen apróságok nem számítanak.

Az egyikük évekig járt haza az egyirányú utcájukban forgalommal szemben, egyszer meg vidáman mesélte, hogy csak úgy tudott valahol leparkolni, hogy az ott álló két motorkerékpárt feldöntötte.

Egészen egyszerűen NEM FOGTA FEL, hogy mit csinált, illetve mit szokott csinálni, pedig nem különben nem egy idióta, hanem sikeres szakember.

MaCS

Pár dollárral többért 2018.12.08. 19:58:27

@dukeekud:

Továbbra sem értek egyet az önvezető rendszerekkel. Vannak olyan közlekedési szituációk amiket képtelenek lesznek megoldani. Ráadásul a technika fejlődik. A mostani autókban is rengeteg az elektronika. Részben a vezetés biztonságát próbálják elősegíteni ezzel, viszont sokkal több a meghibásodási lehetőség egy mostani autóban, mint egy 30-40 évvel ezelőtti autóban. A több elektronika ugyan a biztonsági és kényelmi funkciók tárházát nyitotta meg azon túl hatványozottan nagyobb a meghibásodási lehetőség. Ennek következtében én nem szeretném az életemet egy gépre bízni, miközben több száz és ezer balesetnek kell történnie ahhoz, hogy a gyártók saját költségeikre visszahívási akciót hirdessenek alkatrészek cseréjéhez.
Lehet gondolni itt környezetvédelmi, vagy éppen biztonsági tényezőkre.
Takata légzsákok hibái, fékberendezések hibái, kigyulladó bajor dízelek, fogyasztási és emissziós értékek szoftver általi ütemezett csalásai, vagy éppen az eleketromos autók hatótávolsági adatai amelyeket szintén laborkörülmények között tudnak teljesíteni, mint a belsőégésű motorok fogyasztási és emissziós értékeit.
Miért bíznék én bármelyik gyártó bármelyik termékében?
Miért bíznék én egy őskövület hatóság engedélyének?
Miért bíznék én egy magyar államban?
Logikailag teljesen összeegyeztethetelen a saját biztonságom a fentiekkel!

Pár dollárral többért 2018.12.08. 20:03:16

@dukeekud:

Mi a garancia arra vonatokzóan, hogy az önvezető autók nem okoznak súlyos balaeseteket, forgalmi dugókat. Mi a garancia arra, hogy az önvezető autó nem hajt be egy olyan osztott pályás útra a szembejövő sávba, ahol is a kereszteződés után a saját sávjával szemben a szembejövő sáv van. A sajátja meg attól jobbra.
Semmi garancia nincs.

Pár dollárral többért 2018.12.08. 20:20:42

Van ez a sávelhagyás jelző és korrigáló rendszer.
Ha egy olyan úton haladsz ahol le van kopva a felfestés vagy éppen egy olyan úton, ahol sosem volt felfestés, akkor tulajdonképpen totálisan használhatatlan extra.
Ha olyan úton mész, ami fel van festve ott meg állandóan bejelez és korrigálni akar akkor is, ha a saját sávodban mész csak a másik sávban jön egy autó de nem közelít hozzád oldalról. Tulajdonképpen mindkét autó a saját sávja közepén halad.

Unerwünschter Gast 2018.12.08. 20:25:07

Marhaság az egész. A szabálytalankodó vagy felelőtlen autósok nem azért olyanok, mert nem tudnak vezetni, hanem azért, mert leszarják őket.

Aki 2 éve vezet, az bármikor le is tud vizsgázni.

Pár dollárral többért 2018.12.08. 20:31:04

További kockázati tényező egy olyan közlekedési rendszerben ahol csak önvezető autók vannak, hogy az összes ilyen közlekedő edénynek tudnia kell azt, hogy a többi ilyen közlekedő edény hol jár, mennyivel megy, mi az útiránya stb.
Ezt csak egy számítógépes rendszerrel lehet megoldani, ha meg lehet oldani.
A számítógépes rendszer meg csak olyan, hogy ha valaki valahol feltör bármit (mezei hackerek, rosszabb esetben terroristáknak dolgozó hackerek) na azok majd akkor megoldják a káoszt.
Ne higgye senki, hogy lehetetlen. A bűnözők mindig két lépéssel előrébb járnak.

Tomiko 2018.12.08. 21:11:49

@Pár dollárral többért: "Továbbra sem értek egyet az önvezető rendszerekkel. Vannak olyan közlekedési szituációk amiket képtelenek lesznek megoldani."

Épp ez a lényeg. Önvezető autókkal nem lesznek ilyen szituációk.

Tomiko 2018.12.08. 21:16:23

@Pár dollárral többért: "Mi a garancia arra vonatokzóan, hogy az önvezető autók nem okoznak súlyos baleseteket, "

Amikor az utakon lesznek, garanciák is lesznek. Hiba nélkül nyilván nem lehet bevezetni, de ez nem baj. Mert kb. ezreléke sem lesz a hibaarány, mint az embernek.
Most a robotok dolgoznak az autógyárban is, pontosabbak, gyorsabbak, erősebbek, mint az ember, hamarosan ők vezetnek. Utálom, hogy így lesz, de így lesz.

dani5555 2018.12.08. 21:37:19

Mert mi történik akkor, ha cirka 3 km/h-val egymásnak gurul két autó az órrával/hátával (tehát egyik autónak sem az oldalának)?
Segítek. Semmi. A műanyag lökhárító erre van kitalálva.
Félreértés ne essék, én sem örülnék neki, de ezen idegeskedni teljesen felesleges. Százszor több, sokkal nagyobb veszély leselkedik ránk az utakon. Nem csak a picit nagyobb értékű vagyontárgyunkat, hanem az életünket is veszélyeztetve. Aki autóba ül, számolnia kell azzal, hogy az autó megsérülhet. Legyen annyi vésztartalékunk, hogy ki tudjuk perkálni a kárt, ha nincs, kössünk casco-t.

Bambano 2018.12.08. 21:43:53

@a ribancok is kidobják a csikket: "mutass nekem olyan embert, aki itt önvezető autót fog vásárolni. ": gyengébbek kedvéért már ma sincs gyakorlatilag egy rendesebb autó se a szalonban, ami nem önvezető valamilyen szinten. tehát nem az lesz a nagy durranás, hogy valaki mutat neked egy embert, aki önvezető autót vett, hanem az lesz a nagy durranás, hogy valaki tud mutatni olyan embert, aki autót vett, ami nem önvezető.

más: kétféle ember van az egyik, akinek fogalma sincs az önvezetésről, és ezért várja, hiszi, hogy hamarosan lesz, a másik, aki tájékozott a kérdésben, és tudja, hogy még 20-30 évig biztosan nem lesz rendes önvezetés.

aki jelenleg tájékozatlan a kérdésben, de tájékozódna, az nézze meg a tecsőn Boldi vonatkozó videóját: www.youtube.com/watch?v=Y-vjsYJ43yg

a poszthoz: a nők számára az autó egy bonyolultabb turmixgép, egy eszköz, tesznek rá magasról. a pasiknak meg a kedvenc gépük, amit kezelni kell. ezért vezet másképp a két nem. pedig a nők fiziológiailag elvileg jobb sofőrök lehetnének, csak nem érdekli őket a téma.

Bambano 2018.12.08. 21:49:27

@Tomiko: a másik osztályozási lehetőség: kétféle ember van:
1. az egyik fotelből ismeri az önvezető autókat, guglizott hírek alapján,
2. a másiknak áll egy az udvarán és azzal jár.

egy opel insignia-ban level2-es önvezető rendszer van. olyan szintű elemi hibákat vét, hogy biztos vagyok benne, soha nem vitték ki utcára kipróbálni. amíg a programozók ilyen szintű hibákat raknak szoftverekbe, addig kb. értelmetlen önvezetésről álmodozni az elkövetkező kétezer évre.

Hogyan történt 2018.12.08. 22:17:47

A feleségem oktatója azt mondta, hogy a nagyon hülye vezetőket az 5. bukta után felküldik Budapestre valami tesztre vagy vizsgálatra? Utána a 6. vizsgán tuti átmegy a leghülyébb vezető is.

Pár dollárral többért 2018.12.08. 22:21:50

@Tomiko:

"Hiba nélkül nyilván nem lehet bevezetni, de ez nem baj."
Ez nem baj?
Pont ez a lényeg. Ez a slendriánság. Az autóiparban az van, hogy kifejlesztenek valamit, amit maguk sem tudnak, hogy mi. Azaz nem fejezik be a fejlesztést, kiforratlan vagy teljesen alkalmatlan technológiát pakolnak az autókba.
Majd amikor baj van, akkor kiedrül, hogy egyes alkatrészek önnálló életre kelnek, nem csak légzsák volt, hanem kiakadó gázpedál miatt is több százan haltak meg.
Mi van ma az autóiparban?
Tömegtermelés. Plusz 3 évente ráncfelvarrás, mert nehogy már 6-8 évig ugyanúgy nézzen ki egy autó és ugyanaz a technika legyen benne.
Kényszeres félfejlesztések vannak, kiforratlan technika, átgondolatlan tervek.
Miért gondolod, hogy az önvezető autóknál nem baj az ami általánosságban ma is komoly probléma az autógyártásban?
Az önvezető autók is tömegtermelt fostalicskák lesznek. Ugyanúgy kiforratlan technikát fognak beléjük tuszkolni. Ugyanúgy tele lesz elektronikával sőt még több elektronikával, mint a mostaniak az pedig tudjuk mivel jár meghibásodás szempontjából.
A mai fejlett autókba is bele lehet már piszkálni számítógépekkel műholdról.
Mi lesz majd az önvezető bádogokkal. Rossz belegondolni.

lomposfarkas 2018.12.08. 22:51:38

Jé, még mindig megy ez az ostobaság, hogy a nők szarul vezetnek? Szemben a mindig hibátlanul közlekedő férfiakkal, ugye.
Érdemes nézegetni a neten a "Közlekedési baleseti statisztikai évkönyv" fájlokat, a balesetek tipusaiban nemek szerint is van lebontás. Ha igaz lenne az ezt hirdető nagyhangú férfiak hőzöngése, akkor a női vezetők vezetnék a baleseti kategóriákat, pedig pl. a beszédes nevű "Farolás, felborulás, pályaelhagyás "kategóriában:
Férfi -2125
Nő - 656
Szóval kiknek is köszönhetjük a baleseteket?
www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/baleset/baleset15.pdf
Itt a 37 ezres kisvárosban egyértelműen azt látom, hogy a nők nyugodtan és biztonságosan vezetnek, lehet hogy nehezebb nekik egy ravaszabb parkolás (pedig nem nehezebb) de nem ők előzgetnek a főutcán 100-al, hanem az igazi tökös csávók, akiknek ugye vérükben van a vezetés. Mit mondjak arra férfiúra, aki nemrég előttem megállt egy körforgalom előtt, várt pár mp-t és behajtott balra? Biztosan önálló egyéniség, akit nerm lehet törvények közé szorítani...

muv 2018.12.08. 22:59:21

@Első mohikán: hat tudod, ha en vezetnek a felesegem helyett, akkor a vilag egy szomorubb hely lenne. ilyen egy felfuvalkodott hulyet, mint te!

@szepipiktor: igen, en sokkal jobban tajekozodom. (ettol meg nem fogok tudni jol vezetni.) de nem tudom hallottal-e a GPS-rol? na az bizony igen sokat segit azoknak, akik amugy tok jol vezetnek, csak nem olyan jok tajekozodasban.